چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۳

وزیر سابق: برای انقلابیون خط سیاسی قائل نیستیم

وزیر ورزش و جوانان دولت دهم حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نماد یک رفتار عبادی هوشمندانه دانست.
کد خبر : ۱۶۲۴۸۲

صراط:  محمد عباسی امشب در جمع اعضای جامعه مهندسین استان گلستان با تبریک ایام‎الله دهه فجر در گرگان اظهار داشت: ملت ایران بعد از 35 سال همچنان از ارزش‎های انقلاب اسلامی پاسداری کرده و حرمت اسلام را نگه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه وفاداری ملت ایران نسبت به آرمان‎های انقلاب اسلامی تحسین‎برانگیز است، تصریح کرد: ملت ایران صاحب انقلاب اسلامی هستند که به رهبری حضرت امام محقق شد.

انسان‎ها باید از تاریخ درس بگیرند

وزیر دولت دهم افزود: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دوستان ولایی و انقلابی دور هم جمع می‎شوند تا جشن انقلاب را گرامی بدارند که این عمل بسیار ارزشمند است.

عباسی با بیان اینکه پیروزی‎ها در جلوه‎ای از حضور مردم در 22 بهمن خود را به خوبی نشان می‎دهد، افزود: با وجود همه خیانت‎ها، قصورها و تلاش‎هایی که اجانب برای مایوس کردن مردم انجام دادند اما مردم مستحکم‎تر از همیشه نسبت به ارزش‎های خود پایدار هستند.

وی با تصریح اینکه تاریخ درس‎آموز است، بیان داشت: ارزش تاریخ، عبرت‎گیری است و تاریخ همانند معلم هوشیار مسائل را در خود جای داده است بنابراین انسان‎ها باید از تاریخ درس بگیرند.

وزیر سابق ورزش و جوانان بیان داشت: مهمترین عبرت تاریخی روزگار بشر سرنوشت ستمکاران است، هیچکدام از ستمکاران عاقبت بخیر نشدند و دچار ذلت شدند لذا انسان باید هر فرازی از تاریخ را با دیدگاه بصیرت و توجه بنگرد.

عباسی افزود: هیچ کس نمی‎تواند انکار کند که 22 بهمن به رهبری امام راحل یک رویداد تاریخی را در جهان و عصر حاضر رقم زد این رویداد سبب شده که در اقصی نقاط دنیا کرسی‎های نظام سیاسی پدیده مهم قرن حاضر را مورد توجه و مطالعه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای پاسداری و صیانت از نظام باید همه ابعاد انقلاب اسلامی مورد توجه قرار بگیرد، ابراز داشت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جلوه سمبلیک حضور ملت خودش را نشان می‎دهد.

جلوه حقیقی انقلاب اسلامی در 22 بهمن متبلور می‎شود

وزیر دولت دهم با بیان اینکه بی‎هویتی نوعی پوچی است، گفت: هویت ملت ایران افتخارآفرین است، کسانی به هویت خود افتخار می‎کنند که پاسداران ارزشمند نظام ارزش‎مدار باشند لذا باید این بخش سرنوشت‎ساز تاریخ که جهان را تغییر داد برای نسل‎های آتی بیان شود.

عباسی با بیان اینکه در سالگرد انقلاب اسلامی باید تجدید بیعت با امام، شهدا و ارزش‎ها ببندیم، خاطرنشان کرد: جلوه حقیقی و اجتماعی انقلاب اسلامی در 22 بهمن برای اقصی نقاط جهان متبلور می‎شود.

وی با بیان اینکه اسلام، پشتوانه مردمی و ولایت را سه رکن اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: سال‎های گذشته در کرسی‎های دانشگاه، نظام روشنفکری و بدعت‎های اجتماعی این باور غلط وجود داشت که دین نمی‎تواند جامعه‎ساز باشد، دشمنان اسلام سعی کردند دین را تخریب کنند که اسلام نمی‎تواند جامعه را اداره و نظام اسلامی و اجتماعی را تشکیل دهد.

برای انقلابیون خط سیاسی قائل نیستیم

وزیر دولت دهم با تاکید بر اینکه امام تولدی دوباره به ارزش‎های اسلام بخشید، یادآور شد: امام راحل با انقلاب اسلامی نه تنها در سخنرانی، منبر، نوشته‎ها، حوزه و دانشگاه بلکه در دنیا نشان داد که اسلام زنده و پویاست و می‎تواند جهان را اداره کند.

عباسی ادامه داد: چیزی که مجامع جهانی از آن غفلت داشتند این بود که اساسا اسلام برای زندگی بشر آمده است و مهمترین چیزی که باید در نظر گرفته شود اسلامی بودن قیام الهی است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به نحله‎های انحرافی یکی از عبرت‎های تاریخ است، ابراز داشت: در جامعه ما همه انقلابیون مساوی هستند و برای آنها خط سیاسی قائل نیستیم اما دشمن با واژه امام برای ولایت فقیه موافق نبوده چون نمی‎خواهد پیشوایی امام را نشان دهند.

توجه به مبانی ما را به انسجام و وحدت می‎رساند

عباسی با بیان اینکه توجه به مبانی ما را به انسجام و وحدت می‎رساند، گفت: دنیای غرب با کلید واژه آزادی، دموکراسی و حقوق بشر وارد شد اما انقلاب اسلامی با کلیدواژه‎های استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی فریاد اسلام‎خواهی را سر داد که این کلیدواژه‎ها باید برای نسل جوان مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: امامت‎گرایی و امت‎گرایی از مهمترین کلیدواژه‎هایی بود که امام راحل با تشکیل انقلاب اسلامی آن را نشان داد لذا همه ما باید در آرمان‎خواهی پایدار و استوار بمانیم.

منبع: فارس