سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۶

خاطره قالیباف از مناطق جنوبی لبنان

محمدباقر قالیباف با ذکر خاطره‌ای از حضور خود در مناطق جنوبی لبنان پس از جنگ ۳۳ روزه، گفت: هیچ زمانی یادم نمی‌رود، بعد از جنگ‌های ۳۳ روزه که توفیق سر زدن به آن منطقه را داشتم، در بیروت رفته بودیم و یکی دو روزی با شهید حسام در ضاحیه و جنوب لبنان با هم بودیم. انصافاً شاهد بودیم که شهید شاطری مخصوصاً بعد از خرابی‌های جنگ با چه عشقی به مردم خدمت می‌کرد.
کد خبر : ۱۶۲۴۷۸
صراط:  به نقل از تهران سما، دکتر محمدباقر قالیباف در یادواره شهید حاج حسن شاطری که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امروز همه - چه بچه‌های انقلابی جامعه و چه افرادی که شاید نگاه‌شان متفاوت باشد - اگر ذره‌ای انصاف، روح آزادگی و انسانیت داشته باشیم به این نکته می‌رسیم که همه ما مردم مدیون امام (ره) و شهدای خود هستیم. این امام (ره) و شهدا بودند که انسانیت و آزادگی ما را در سایه اسلام و انقلاب اسلامی حفظ کردند.

قالیباف با بیان اینکه امام (ره) و شهدا به ما عزت دادند و یک بار دیگر در این مقطع از زمان اسلام سیاسی را احیا کردند، افزود: آن‌ها بودند که مسلمانی، مجاهدت و روحیه جهاد و شهادت را در این مقطع از زمان احیا کردند. از این رو ما استقلال، آزادی، عزت و هرچه در حوزه مادی و معنوی داریم را مدیون امام (ره) و شهدا هستیم.

دکتر قالیباف با اشاره به ویژگی‌های شهید حسن شاطری گفت: شهید شاطری مجاهدت کرد و چه در کردستان و چه در دوران دفاع مقدس جنگید. شاید اوایل انقلاب و زمان که امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب خود را به جهان صادر می‌کنیم، دشمنان ما به گونه دیگری برداشت کردند و بعضی‌ها فکر می‌کردند ما می‌خواهیم لشکرکشی و قشون‌کشی کنیم. اما دیدیم که فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگ اسلام سیاسی و فرهنگ اهل بیت (ع) چگونه درخشید؛ فرهنگی که در سایه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، متکی بر عترت و قرآن است و ریشه در نهضت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا و کربلا دارد.

شهردار پایتخت، فرزندان فرهنگ جهاد و شهادت را تربیت‌شده نهج‌البلاغه برشمرد و با ذکر خاطره‌ای از حضور خود در مناطق جنوبی لبنان پس از جنگ 33 روزه، گفت: هیچ زمانی یادم نمی‌رود، بعد از جنگ‌های 33 روزه که توفیق سر زدن به آن منطقه را داشتم، در بیروت رفته بودیم و یکی دو روزی با شهید حسام در ضاحیه و جنوب لبنان با هم بودیم. انصافاً شاهد بودیم که شهید شاطری مخصوصاً بعد از خرابی‌های جنگ با چه عشقی به مردم خدمت می‌کرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: آنچه به ما عزت و قدرت می‌دهد این است که در مقابل دشمنان خود بایستیم و جلوی زیاده‌خواهی‌های آن‌ها را بگیرم. همچنین آن چیزی که به فرزندان اسلام روحیه مقاومت و ایستادگی می‌دهد این است که همه ما در هر کجا که هستیم در سایه فرهنگ جهادی و روحیه جهادی بایستیم.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ جهاد و شهادت سبب خدشه‌دار شدن عزت‌مان می‌‍شود، گفت: ما درسایه علما، بزرگان دین و فقهای خود و در فرهنگ قرآنی اینگونه آموخته‌ایم که می‌توانیم جان، مال، آبرو، فرزندان و برادران خود را بدهیم اما هرگز حق نداریم در مقابل دشمن عزت خود را بدهیم؛ بنابراین باید به یاد داشته باشیم که عزت ما در سایه فرهنگ جهاد و شهادت است و شهید شاطری‌ها نماینده و تربیت‌شده این فرهنگ هستند.