دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
شوک نخستین استعفای کابینه در میان اصلاح‌طلبان

اولین "تکذیبِ کذب" در دولت راستگویان!

ساعاتی پس از آنکه محمدعلی نجفی خبر اولین استعفا در دولت "راستگویان" را تکذیب کرد، حسن روحانی استعفایی را که کذب بود(!) پذیرفت!
کد خبر : ۱۶۱۱۱۵
"گروه سیاسی صراط" - ساعاتی پس از آنکه محمدعلی نجفی خبر استعفای خود به دلیل بیماری را تکذیب کرده و به صراحت گفته بود "قصد استعفا از این سمت را ندارم و این اخبار کذب است"، حسن روحانی استعفایی را که کذب بود(!) پذیرفت!

به گزارش گروه سیاسی صراط، استعفای نجفی به هر دلیلی که باشد رکوردهای کم سابقه ای را برای دولت راستگویان رقم زد. معلوم نیست اگر نجفی چنانچه روحانی در نامه اش به او آورده از هفته ها قبل استعفای خود را مطرح کرده بود، چرا به صراحت  چنین موضوعی را تکذیب کرده بود؟!

از طرفی این استعفا رکورد کوتاه ترین زمان مدیریتی بر سازمان میراث فرهنگی را به که حیاط خلوت جریان های سیاسی معروف شده بود، شکست. پیش از این رکورد مزبور در اختیار احمدزاده کرمانی یکی از روسای پرشمار این سازمان در دولت دهم بود.

جالب اینجاست که استعفای نجفی حتی انتقاد تعدادی از رسانه‌های اصلاح طلب را نیز به دنبال داشت.

روزنامه اعتماد ضمن انتشار تیتر «شوک نخستین استعفا در هیئت دولت روحانی»، نوشت: ابهام، بزرگ‌ترین آفت وجدان عمومی و فرساینده اعتماد و اراده ملی است. سیاست‌ورزی به شیوه خوش‌نشینی که ویژگی‌اش سکوت یا بیان جملات کنایه‌آمیز و چندپهلو و یا کلی‌گویی‌های ابطال‌ناپذیر است، سرانجامی جز سیاست‌گریزی مردم ندارد. سکوت و بیان مبهم یا از سردرگمی و بلاتکلیفی حکایت می‌کند و یا خدای ناخواسته نشانه نوعی فرصت‌سوزی و فرصت‌طلبی است.

این روزنامه می‌افزاید: استعفای «محمدعلی نجفی» از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از مدت‌ها پیش مطرح بود و آن روز که این شخصیت باتجربه کشور در برابر پرسش خبرنگاران درباره استعفایش بیان داشت «ممنوع‌المصاحبه هستم» بسیاری دریافتند «خبری» است. از آن روز تشکیلات این سازمان و شخص معاون رئیس جمهور در برابر موضوع استعفا «سکوت» پیشه کرده و یا تکذیب کرده‌اند، اوج این موضوع چهارشنبه شب گذشته رخ داد که محمدعلی نجفی استعفای خودش از ریاست سازمان میراث فرهنگی را دوباره تکذیب کرد، اما در عین حال بر بیماری‌اش پافشاری و تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کاری‌اش را به رئیس جمهور محول کرد و همگان را در ابهام قرار داد. روز پنجشنبه اما، رئیس جمهور هم «استعفا»یی که بارها تکذیب شده بود را پذیرفت و هم بر بیماری او صحه گذاشت و به او سمتی جدید داد. بنابراین رئیس دولت در اینجا به این اصل بنیادین سیاست‌ورزی ملتزم ماند که «تصمیم می‌گیرم، پس هستم!».

اعتماد ادامه می‌دهد: ناشفاف بودن فضای فعالیت آقای نجفی چنان بود که در این ماه‌ها و روزها برای مردم و اصحاب رسانه پرسش‌های ملامتگرانه بسیاری به وجود آمده، امروز همه می‌پرسند چرا این «استعفا» رخ داد؟

این روزنامه اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر دلیل اصلی استعفا بیماری ایشان باشد، آقای نجفی از دوران عضویت در شورا مشکل بیماری قلب داشته‌اند پس باید هنگام انتصاب به این نکته توجه می‌شد. اگر ایشان با مدیران میانی خود اختلاف داشتند و به نوعی آنان رؤسای در سایه بودند که براساس اصول مدیریتی، حق باید با آقای نجفی می‌بود و البته شاید آقای نجفی برای سمت دیگری استعفا داده‌اند. هر کدام از این برداشت و تحلیل‌ها درست باشد، آقای رئیس جمهور و دستگاه اطلاع‌رسانی ایشان باید زودتر از پخش شایعات و شبه خبرها عمل می‌کردند.

از سوی دیگر روزنامه آفتاب یزد در نوشته‌ای به قلم محمدرضا تابش از کناره‌گیری نجفی ابراز تأسف کرد و نوشت: «این استعفا باعث ایجاد خلأ در دولت شده است. اما در مورد بیماری قلبی که ایشان آن را بهانه کرده‌اند باید بگویم این موضوع خیلی رایج است».

وی می‌افزاید: «این نکته را هم باید اذعان کنیم که دکتر نجفی با اصرار دکتر روحانی رئیس جمهور محترم این مسئولیت را پذیرفتند. در ضمن در مورد شایعه‌هایی که مطرح شده مبنی بر اینکه ایشان با این استعفا قصد دارند به سازمان مدیریت بازگردند بنده این موضوع را صریحاً از خودشان پرسیدم و دکتر نجفی تأکید داشتند که دیگر به کار اجرایی باز نخواهند گشت.»

این اظهار بی‌میلی به کار اجرایی در حالی است که نجفی نامزد تصدی وزارت آموزش و پرورش بود اما نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد. او در عین حال اکنون از سوی رئیس جمهور به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت منصوب شده است.

آفتاب یزد در تیتر صفحه اول خود نیز با عنوان داستان عجیب یک استعفا خاطرنشان کرد: نکته مهم در این استعفا این است که آقای نجفی شامگاه 8 بهمن، نه تنها استعفای خود که «قصد استعفا را هم تکذیب کرد» ولی روز بعد نه تنها این استعفا محقق می‌شود که رئیس جمهور از تقاضاهای مکرر او برای کناره‌گیری خبر می‌دهد و موافقت می‌کند. غرض، یادآوری قسم‌نامه اعضای دولت در آغاز کار «دولت راست‌گویان» است. البته که استعفا حق طبیعی هر مسئولی است اما وقتی خبری را تکذیب می‌کنید در واقع به نشر دهنده آن خبر نسبت ارتکاب عمل کذب داده‌اید حال آن که این خبر در فاصله زمانی کوتاهی تأیید می‌شود. از دولت راست‌گویان انتظار نمی‌رود «هر راست» را بگویند که گاه منافع ملی و مصالحی اقتضا می‌کند «هر راست» گفته نشود اما انتظار می‌رود «جز راست» نگویند. امیدواریم بیماری قلبی نجفی جدی نباشد اما همه اعضای دولت را به پرهیز از رفتارهای مشابه اسلاف خود فرا می‌خوانیم.

در همین حال روزنامه اصلاح‌طلب آرمان با اشاره به پایان تأیید و تکذیب‌های استعفای نجفی نوشت: نجفی رکورد شکست! سازمان میراث فرهنگی شاید سازمانی باشد که به دلیل ماهیت آن تصور شود مدیرانی که در رأس آن قرار می‌گیرند حضوری طولانی مدت داشته باشند که تاکنون خلاف آن ثابت شده و مدیران سازمان میراث فرهنگی آنچنان مدیریت طولانی مدتی در این سازمان نداشته‌اند. تا پیش از این، روح‌الله احمدزاده کرمانی، رکورد کمترین زمان ریاست بر این سازمان را داشت. از اردیبهشت تا دی ماه 90؛ چند روز کمتر از 8 ماه و حالا نجفی با عمر ریاست کمتر از 6 ماه این رکورد را شکست.


نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۸۶
۶۲
اینا فقط ادعای راستگویی دارن
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت تدبیر و امید = تنها دولتی که بیش تر از همه دولت ها تبعیت خودشو از خط ولایت فقیه اثبات کرده = لعنت بر انجمن حجتیه و گروه های افراطی مدعی دینداری که در باطن پیرو شیطان هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت پینوکیوها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد (م .......)
جناب این نظر شماست و نظر من عکس شماست
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
خاک عالم توی سر هی چی آدمک جانماز آب کش دروغگوی دزد و دغلکار و خوارج صفت و حجتیه و خشن و دست به سنگ و بی ادب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هه هه هه ... .... تابع ولایت غش غش خندیدیم .اون وقت اربابای مزدورای سال 88 کیا بودن !!!
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
فقط میتونم پیشاپیش به طرفدارای بی مغز و مخ اون جماعتی که مخاطب کامنت من هستن اینجوری جواب بدم که خاک عالم توی سرتون ! کی میخواین آدم بشین بدبختا ؟ از این سنگ و مهر پرت کردن و عربده کشی به کجا رسیدین ؟ اگه طالبان و القاعده از قتل و آدمکشی به اسم حمایت از اسلام به جایی رسیدن ! شما کله پوکهای بی عقل خوارج صفت ضد ولایت هم می رسین !!!
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا بنده كه يه فرد بي طرف اما با احساس مسئوليت برا جامعه قبول تا اينجا؟ بنده با اين وجود ميگم آقاي محمد م ..... حرفهاي شما بسيار دلنشينه و سخن كز دل برايد لاجرم بر دل نشيند كه نشست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فردا روزی میاد که ادعا میکنن که ایرانو نجات دادن و میخوان که بت هاشون رو تو میادین شهر بسازیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت عافیت اندیشان منفعت طلب = دولت تدبیر و امید
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه آدمک ! از اون ریخت و قیافه ت خجالت بکش !! یکی ندونه فکر میکنی خیلی مسلمونی خوارجی ! آخه آدم مهر و کفش پرت کن ! مزدور انجمن حجتیه و مدارس تعلیم افراد کله پوک !! اگه حرف شمارو قبول کنیم روحانی هم مرتبط با فتنه گراس !!! پس با تحلیل شما کی غیر فتنه گر و یار قطعی ولایت و امام عصر ع هست ؟ حتما ذهنمونو باید ببریم به سمت موسسین مدرسه پرتو و اونایی که پشت پرده ی پرتاب مهر بودن !!! اینا علیه السلام هستن واقعا ؟ باید از رسایی و کوچک زاده خط بگیریم ؟ خاک توی سر من اگه شمارو نشناسم و خط و ربط شما خوارج رو ندونم ! دشمنان واقعی خط ولایت فقیه شما هستین با اون قیافه های ضایعتون ... شما مزدور همون کسایی هستین که حضرت امام ره پرتشون کرد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد م جان مطمئن باش اگه این دولت دراون مسیر که تو میگی حرکت میکرد 18 میلیون رای نمیاورد
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای محمد م حرفاتون درسته ولی خواهشا توهین نکنید که الان این جلبک های سبز میان میگن آی اینا افراطین اینا بی ادبن.
با منطق جوابشونو بدید ولی محکم جواب بدید بدین توهین نکنین. اگه مام بخایم توهین کنیم ما میشیم مثل این اصلاحح طلبای آمریکایی دیگه.
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
اولا توی دولت تدبیر و امید فقط آقای روحانی و آقای رحمانی فضلی (وزیر کشور) و سردار دهقان (وزیر دفاع) ولایت مدار هستند بقیشون همه نوچه آقای هاشمی هستن.
دوما با اینکه با آقای احمدی نژاد به خاطر حمایت از مشایی و حجتیه و هم چنین ایستادن برابر رهبری کاملا مخالفم ولی وزرای بیشتری از دولت احمدی نژاد ولایت مدار بودند که البته با گذشت زمان کم کم از دور و بر آقای احمدی نژاد فاصله گرفتن نمونش آقای لنکرانی که خیلی از این جلبک های سبز به خاطر عینکش مسخرش میکنن این یکی از همون افراد ولایت مدار واقعیه که این آقا یه تار موی گندیدش می ارزه به کل هیکل امثال ن... و ... که در بدنه دولت هستن و نوچه آقای استوانه -پدر خوانده یا همون آقای عمود خیمه نظام آقای هاشمی هستن..
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
کی گفته ملت به خاطر عینک لنکرانی بهش میخندن ما به خاطر تشبیه هلو میخندیم که تقصیره محموده
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت با این حرفا وتوهینایی که محمد م کرده معلومه که خودش از اون اصلاح طلبای امریکایی و سبزهاست که الکی داره سنگ ولایت را به سینه میزنه.
در ضمن اقای محمد م کسی به غیر از خودت مخاطب کامنتات نیست و فعلا که جناب عالی داری با کامنتات عربده کشی میکنی.
این دولت تزویر و ریا هیچ ربطی به ولایت نداره و فقط داره کورکرانه از خاتمی و خط و ربطش تقلید میکنه.
حتماانتقال ومراسم دفن وکفن گرفتن برای گروه مستهجن سگهای زرد اونم با خرج از بیت المال مسلمین وحمایت از روزنامه توهین کننده به حضرت امیرالمومنین ع و حضرت زهرا س و در تضاد صریح با نص قران حرف زدن با جمله گوهربار هیچ دوستی ودشمنی تا ابد پایدار نیست از نظر شما و همفکرانتان شده ولایت مداری !!!
نه جونم این عین اسلام امریکاییست
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز کدوم ولایتی تو ؟ چقدر ضایع و بچگونه کامنت میذاری ؟ من طرفدار هاشمی نیستم ولی انصاف میگه که بهت بگم اون موقع که تو توی ....... بودی !! ، هاشمی توی زندان شاه بود ، الانم هر چند اشتباهاتی داشته منتها همین الان هم خیلی بیشتر از سران انجمن حجتیه به حضرت اقا نزدیکتره ... لذا دهنتو ببند در حدی نیستی که راجع به هاشمی حرف بزنی
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
جماعت!
آبو بریزین اونجاتون که میسوزه!
انتی
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد مثل اینکه خیلی طلبکاری اما قبلا بهت گفتم که خوارج کی هستن لزومی نمی بینم دوباره بنویسم اما درباره جانماز اب کشیدن ما جانماز اب کشید واسه داخلی ها روبیشتر از خارجی ها می دونیم درباره دروغگویی حرف زدی فکر نمی کنی کسانی دروغگو تشزیف دارن که تکلیفشون با خودشونهم مشخص نیست ونمی دونن که ملک عبدالله قرار به داد ایران برسه یا 5+1.درباره حجتیه گفتی عزیزم حجتیه بودن اشتباه است اما نه به اندازه وطن فروشی.درضد ولایت فقیه که به ما نصبت دادی عزیزم ضد ولایت فقیه کسانی بودن که تو 88شعار نه غذه نه لبنان سر می دادند
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت اشتباه نمیکنی؟
کسی ولایت مدار باشه و وزرای انتخابی و انتصابات و اخراجها و جابجاییهاش نه تنها ضد ولایتی بلکه در راستای خوشحالی فتنه گرا باشه
برفرض محال که اشتباه کرده باشه چند تا اشتباه؟ و تازه اشتباه در مورد افراد تابلو دار که ضد ولایتی بودنشون برکسی پوشیده نیست و علنی همه جا میگن؟ بازم بر فرض محال که قبول کنیم اشتباه بوده نمیتونست جلو امثال وزیر ارشاد و ترکان و دیگر سوتی دهنده ها را بگیره؟ لااقل برا ابروی خودش
درمورد اقایان فضلی و دهقان با اون حجم افراد بد سابقه در تمام بخشهای دولت از کلیدی ترین و تا پیش پا افتاده ترین سمتها، ادم به اینا هم شک میکنه و فقط الله اعلم
در مورد خود روحانی با این کارها و با سخنانی مثل هیچ دوستی و دشمنی تا ابد پا بر جا نیست که مخلاف نص صریح قرانه و دست دوستی دراز کردن به سمت اشکارترین وباسابقه ترین و بد سابقه ترین دشمن ایران و اسلام وتشیع و افراطی خواندن نیمی از ملت فقط بخاطر رای ندان بهش دیگه فکر نکنم جای شکی هم باقی مونده باشه.
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
1- آنتی مانتی چی واسه خودت بلغور میکنی ! حرف حق و حقیقت همونیه که اون بالا گفتم پس حرف اضافه و مفت ممنوع !

2- ضمن اینکه از مزدوران فتنه حالم به هم میخوره منتها گیر دادن امثال رسایی و کوچک زاده و انجمن حجتیه و مزدوراش و عزیزان خوارج صفت یهودی صفت به فتنه 88 فقط برای اینه که براشون نون دونی هست و بس

3- خوارج سااااااکت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یه مطلب بود گفتم دوستان تازه وارد بدونند

محمد م چندتا نام داره که جدید ترینش با فیلترشکن میاد جواد هستش

غلام عبدالله عبدالرضا رضا
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس بی عقل ! گیریم که چن تا اسم داشته باشم این کشف مهم تو چه دردی از درد و مرض خوارج دوا میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مملی خیلی چیزها در مورد تو واضحه این یکیش بود جناب بیکارالدوله پرسپولسی سوراخ
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
دوستان محترم خوارج صفت ، اگه میلیونها کامنت بر علیه من بنویسین نمی تونین منکر این بشین که اسلام دین شما تندروهاس ، بلکه اسلام دین اعتدال و میانه روی هست ، اسلام با شما خوارج صفت ها و حجتیه ایها و طالبان و القاعده سنخیتی نداره ....
نقطه ی اشتراک شما با القاعده و طالبان ، تقابل علنی اونا با اهل بیت و تقابل غیر علنی (فکری) شما با خط سرخ ولایت هست .
امثال شما که همونایی بودن که توی حرم حضرت معصومه توی قم مهر پرت کردن و حضرت اقا بهشون تشر زدن و توبیخ شون کردن .... اگه آدم بودن و آدم بودین تا حالا آدم شده بودین و اگه آدم بودین و دل در گرو ولایت داشتین از اون تشر حضرت اقا باید از شدت شرم و خجالت میمردین !! اما نه تنها نمردین بلکه دهان هاتون گشادتر شده !! مثل غار باز میشه !! دست هاتون هم برای پرتاب مهر و کفش قوی تر !!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد(م....)اقرار میکنم تو عمرم بی........تر و بی .....تر از تو ندیدم همه اون چیزهای بی ادبانه که بلغور کردی شایسته خودت وهر کی که ازش یاد گرفتی!صراط خواهشااینو حتما توسایت بزار که محمد م ببینه
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
احمقهازیادحرف میزنند.
معتدل
|
Iran (Islamic Republic of)
ل...... ا....... بر رسایی و کوچک زاده ها و امثال مشایی ها
خدایا اینها وجه ی اسلام تورا خراب کردن
اینها وجه ی مذهب تشیع را خراب کردند
خدایا خداوندا خودت اونهارو ل..... کن
معتدل
|
Iran (Islamic Republic of)
لعنت بر فتنه گران 88.. ......بر موسوی.. ..........بر کروبی.. ......بر خاتمی
.......بر افراطیون.. .........بر رسایی.. .........بر کوچک زاده.. ........مشایی..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
گیرم ممل چند شخصیتی از بخش مراقبتهای ویژه فرار کرده باشه و با اسامی محسن، غلام، مراد، مجید اردبیلی، دختر شیرازی، نازی جووووووووووون و و دهها اسامی دیگه اینجا کامنت بذاره. این که شما به روی ممل بیاری، خجالتزده اش بکنی، وضعیت روحی و روانپریشی ممل رو از این چیزی که هستش بدتر بکنی، چه سودی عایدت میشه؟
گیرم ممل یه نمورم شیرین بزنه! آدم باید به هموطنش که مشکلات روحی و روانپریشی داره، باید بهش کمک کنه، نه اینکه بهش ضربه بزنه!
الان همین شمسی خودمون (نورا) که عین خاله رو رو هی میره، هی میاد، اونم شاید یه نمور شیرین بزنه، ولی از شما هستش که به روی طرف بیاری؟! بعضی کارا واقعاً زشته! کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم.
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد میم
تو نمی تونی درست اظهار نظر کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برادر من خودتو به ولایت نچسبون که نمی تونی به اعصابت مسلط باشی
اگه اقا رو قبول داشته باشی که بعید میدونم!!!!!!!!!!!!!!
جذب حد اکثری ودفع حد اقلی
یاعلی
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا غلام
اولا: ادب داشته باش
دوما: میزان حال فعلی افراد است.
سوما: با این که من به احمدی نژاد رای دادم ولی الان از مخالفای سر سختشم پس فکر نکن طرفدارشم.
چهارمن: امام خمینی همون موقع هم فهمید هاشمی چیکاره است و پتشو ریخت رو آب.
پنجمن: شمر هم در زمان پیامبر جنگید و در رکاب حضرت علی جانباز شد پس دلیل نمیشه از آقای هاشمی به خاطر خدمات گذشتش تا ابد حمایت کنیم هر چند تو گذشته هم همچین کار شاقی نکرد که دستش واسه امام رو شد.
ششمن: آقای هاشمی الان ضد رهبری هستش نه کنار رهبری و در گذشته هم همین آقای هاشمی از بنی صدر و منتظری حمایت کرد پس گذشتم هم همچین چنگی به دل نمیزد .

هفتمن: کامنت های خودت از هر بچه گانه ای بچه گانه تره حالا هاشمی اون موقع تو زندان بوده چه ربطی به الان داره.

هشتمن :به قول محمود شهریاری توی برنامه فیتیله:از یه بابایی (منظورش هاشمی بود)پرسیدن چطور شد اینقد پولدار شدی گفت هیچی بابا ما یه باغ پسته داشتیم یه مرتبه ایران افتاد وسطش اینا فکر میکنن ایران ارث باباشونه.

نهمن:ما سرباز ولایت فقیه هستیم و هرکی بخاد روبروی آقامون وایسه محکم باهاش برخورد می کنیم حالا هر کی میخاد باشه.

دهمن: دیگه همین نه تا کافی بود.
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
منتظر جان حق با شماست من یه کامنت آقای محمد م رو خوندم فکر کردم مطیع ولایته و انقلابیه ولی وقتی کامنتای دیگشو خوندم فهمیدم که از اون اصلاح طلباست شما درست میگی اشتباه از من بود.
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
متظر جان شما درست میگی اکثر کابینه حامی فتنه هستن و و در خط رهبری نیستن و در خط رهبر خودشون آقای رفسنجانی هستن ولی تا آقا چیزی نگفته ما هم چیزی نمیگیم و تا آقا از آقای روحانی حمایت میکنه ما هم حمایت میکنیم
فقط اینو بدون که آقای روحانی کلید رسوایی اصلاح طلب هاست ولی الان به دلیل مسائل خیلی خاص داره بهشون پر و بال میده که دیگه نمیشه زیاد مسئله رو بازش کرد.
شما چشمت به دهان رهبری باشه و خیالت راحت.
ما تا آقا رو داریم غم نداریم امثال این محمد م
هم که خودشونو به رهبری میچسبونن ولی در اصل رهبرشون هاشمیه هم هیچ کاری نمیتونن بکنن.
ملاک ما رهبریه و از افراطی هایی که جلو تر از رهبری حرکت میکنند هم بیزازیم .
انتی
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت بهتر بدونی اقایون اصلاح طلب مثل سروش وگنجی خود قران ومعصومیت رو قبول ندارن پس از انها شاگردی مثل ممحمد بعید نیست ایشون به جای جواب منطقی شروع به فوش دادن می کنن چون خصلت تزویر در این هست
علي حقجو
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا اين بنده نااهل خدا ( محمد م.......) را ميگم . چقدر بي ادبه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عاشق مرامتم آقا محمد م خیلی باحالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۴۱
۳۶
................ حالا بره بیشینه کنار دست زن و دخترش چن پک قلیون بکشه
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
بگو تنها چیزی که زیاده مزدوران انجمن حجتیه س ! میتونن سریع جایگزین بشن !! منتها متاسفانه دیگه اون ممه رو لولو برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد خان
دستمال کشی هم حدی داره
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
ز دست ممه و لولو هر دو فرياد / محمود كجائي كه فقط تو حال امروز مارو ميدوني چيه
!
|
Iran (Islamic Republic of)
دستمال کشی = چاپلوسی = پاچه خواری = ماله کشی = .....

با عرض معذرت از صراط گل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
........ دولت وطن فروش دولت متکی به ژنو چای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۲۳
۲۴
... فتنه گر ........ کم کرد
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
بلهههههههه !! شر اونایی که گردنشون رو تبر نمیشه زد ! ولی پیشونی هاشون پینه بسته و سرشون توی آخورهای متعددی هست و مدعی ظهور و اسلام و .... هستن چی ؟ نباید کم کرد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا به گفته دوستان شما آقای خاتمی شده مرد با تقوا!
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
این فتنه خوب واسه اونایی که گردنای کلفتی دارن نون دونی شده هاااااااااااااااااااااا در تیم ملی .... اونا باید بترسن از زمانی که پرده ها بیفتد و آوازه ی رسوایی آنها در تل آویو ! پخش شود !!
وطن دوسن
|
Iran (Islamic Republic of)
کسای که به دولت کلید به دست رای دادند قرار بود دکترتون اخرتونو پر کنه که به جفتک انداختن بیفتید چی شد/؟کم اوردید دارید ظهور ونماز بهانه می کنید عیب نداره تاریخ مثل شماها زیاد داشته کسایی که واسه شکمشون بیشتر از روحشون ارزش قائلن قرار نیست بیشتر از شماها بشه
معتدل
|
Iran (Islamic Republic of)
نون دونی چیه؟؟؟
کلمو داری خراب میکنی
تویه اح....... {محم م} داری فتنه رو زیر سوال میبری؟؟
کاری به این ندارم که اینا انقدر فتنه فتنه میکنند ولی تو داری اصل قضیه رو زیر سوال میبری جناب اقای ............
همش توهین میکنی به همه
چ طرز صحبت کردنه
اگر ناشناس ها افراطین تو یک ادم تفریطی هستی که حد ادب رو هم حتی رعایت نمیکنی ولی اونها رعایت میکنند
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
معتدل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ -

عزیزجان نمیتونی از من ایراد یا نقطه ضعف بگیری چون من طرفدار هیچ شخص و جناحی نیستم و حالم از هر کی که در تقابل با خط ولایت باشه بهم میخوره ، فتنه قطعا بوده و هست منتها منظور من اینه که برو ببین اون کثافت های جانماز آب کشی که فتنه رو برای خودشون نون دونی سیاسی و اقتصادی کردن روی هر چی فتنه رو سفید کردن ! اونا به مراتب کثیف تر فتنه گرانی هستن که در ظاهر ضد فتنه هستن اما نون فتنه رو میخورن ! امریکا و غرب با ما دوست نیست منتها این کثافتای ظاهرا دیندار عاشق ادامه تحریم و تخاصم با دنیا هستن برای چی ؟ نه بخاطر اینکه غرب رو دشمن میدونن نه ! بلکه بخاطر اینه که نونشون در دشمن سازی هست ! همون کاری که 8 سال کردن !! فکر میکنی اینا هم مثل شهید رجایی زندگی میکردن ؟ آره ! فتنه فتنه کردن این جماعت با مخالفت ما با فتنه فرق داره !! اینا در راستای منافع باندی و خانوادگی خودشون هست که فتنه فتنه میکنن و لعنت خدا بر خودشون و نسلشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد م
تو داری خودتو برای هاشمی پاره میکنی و دنیا و آخرت را بخاطرش فروختی و از رهبر هم دائما برای لاپوشی گند اینها استفاده میکنی بعد میگی من طرفدار هیچ شخص و گروهی نیستم! خیلی مسخرست مثل تدبیر دولتت.
غلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف فقط حرف محمد م است و بس ... حرف مفت ممنوع !
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۳۴
۲۹
به اميد خدا ايشان بتواند در جاي ديگري همچنان به كشور خدمت كند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خدمت یا خیانت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به همین خیال باش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جایی دیگر بخورند
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
هر كس خيانت ميكنه خداوند در هر لباسي كه هست شرشو به خودش برگردونه الهي آمين
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر ط
توهم مالیدی
انشاالله نسخه هایی که این افراد برای مملکت میپیچن اول دامن گیر خودتون بشه اگه راضی بودید وخدا خواست نصیب ما هم بشه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۳۱
۲۰
صراط یا خوت رو زدی به اون راه یا فکر کردی بازدید کنندگان سایتت هالو هستند
دولت استعفای آقای جهانگیری را تکذیب کرد که شما آن را به کذب و دروغ در سایتتان درج کردید و درباره اش رجز خوانی بیخودی کردید
یک کمی صادق باشید
ناشناس
|
United States of America
تو هالویی بد...
اسماعیل
|
United States of America
صداقت کمتر از تندرو ها امکان پذیر است
ناشناس
|
United States of America
اقای صادق تو زیادی خوش بین هستی
ناشناس
|
United States of America
فکر میکنه مخاطباش هالو هستند مثل شما. فعلا که درست میگه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۵
۵
چرا نظراتی که راجع به حاجیه کامنتاش منتشر نکنه شما که سهامتونو به حراج گذاشتین و کلی ریز اسپانسر گرفتین؟
رجب
|
United States of America
|
۱۰:۵۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۱۵
۱۶
از بینندگان خود بخواهید جمله زیر را در سایت شما جستجو کنند

گروکشی در دولت راستگویان؟!

خودشان به دروغ شما پی خواهند برد
ناشناس
|
United States of America
من نمیدونم شماهایی که فکر میکنید این سایت دروغ میگه چرا میاید خبراشو میخونید!!!تازه کامنتم میذارید.نکنه خودتون درووووووووووغ میگید!
امير ط
|
United States of America
اين چه استدلال بند تنباني هست كه شما داري ناشناس جان. يعني هر كس هرچي رو كه قبول داره بايد بخونه؟ اينجوري كه سنگ رو سنگ بند نميشه
نورا
|
United States of America
امیر ط
جیگرتو!
ناشناس
|
United States of America
نورای فاشیست بگو گدا پروری اکبر حسن ممد

چطوره ؟
میچسبه ؟
یکی
|
United States of America
فاشیست؟؟؟؟؟
قاه قاه قاه
وای نورافقط این لقبوکم داشتی.
ناشناس جان خیلی خطرناکی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۱۷
۲۴
امیدوارم روزی برسه که سایتهای اصلاح طلب رفع فیلتر بشن و همه سایتهای ارزشی مثل صراط فسیل بشن تا بفهمن ما فقط ازروی ناچاری میاییم اینجا حرف دلمونو میزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا که دولت به اصطلاح اعتدال داره تمام سایتای منتقدشو قلع و قمع میکنه . تو هم مثل اربابت د......گویی
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
قحطی سایت که نیست داداش برو بگرد پیدا کن
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا محسن با اينكه حرف شما شديدا وسوسه كنندس ولي . . . . . ولي نه چون اين با عدالت تناقض داره و بنده به عدالت حساسيت ويژه دارم البته ريا نباشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برو به دوستات بگو تو سایتاشون حرف حساب بگذارن دروغ نگن و نفاق نکنن تا رفع فیلتر بشن. سایتهای آفتاب - انتخاب حامی اصلاحاته و با اینکه اکثر خبرهاشون دروغه فیلتر نیستن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب یعنی ماسمالی کردن بیکاری 22 درصد و تورم 45 درصدو به به و چه چه نمودن نثار حضرات؟؟؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان حال میکنین به خدا شما اخویهای ارشی هر چی میخواین مینویسین و کامنتهای ما یا سانسور میشه یا غ ق ق
ولی اشکال نداره وقتی به 10 میلیون جوان بیکار تا چند سال دیگه فکر میکنم شما هم دیگه آخر راهید
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
محسن تو برو همون سایت درغ گوی انتخاب را ببین تا بیشتر از این از افشای ماهیت دولتت خجالت زده نشی. سایت انتخاب فقط نظرات موافقان امثال شما را پخش میکنه و حتی سوالی را هم که فکر کنه از جانب غیر موافقاست پخش نمیکنه
معتدل
|
Iran (Islamic Republic of)
اقای محسن الان شما داری اینجا حرف حساب میبینی؟؟ به به و چه چه نثار کدوم حضرتی میشه؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
محسن جان نگو گریم گرفت. سایت انتخاب که هست هر چی دلت میخواد اونجا کامنت بذار. سایتش پر از آزادی بیان و احترام به نظر مخالفه. به جان خودت جدی میگم.
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۲۵
۲۴
از اصلاحات جز دروغ ندیده ام
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
هم چنین از اصولگراها جز حماقت
باز حداقل اصلاح طلبها به فکر دنیای مردم هستن
اما شما چی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا" که تندروها دروغگو از آب دراومدن
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
كميل جان مي خواي به عدالت نزديك بشي بگو: از سياسيون راست كمتر ديدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اصلاح طلبها فریبکاری و دروغگویی در ذات شان است.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
نفرین برکسانی که از راه فیزیوتراپی نان میخورن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خداوکیلی مردم تو 8 سال گذشته کم دروغ شنیدن؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
کمیل جونم چشمای بابا قوریتو واکن!
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
کمیل جان :
ایول داری اخوی
چشات هم خیلی قشنگن
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب جلبک سبز "فریفته فتنه" ما به خاطر احمدی نژاد به شما نمیگیم جلبک سبز بخاطر این میگیم که شما میخاستید با زدن انگ تقلب به نظام ضربه بزنید و به قول خودتون رژیم رو عوض کنید ولی مثل اینکه فراموش کردید خدا با این نظامه و آمریکا به اون گندگی که نتونست سی و پنج سال هیچ غلطی بکنه شما جلبک های سبز بی مغز که اصن عددی نیستید بعدشم ما الان با احمدی نژاد مخالفیم و ملاک ما فقط حضرت آقاست و کماکان مثل 9دی مشت محکمی تو دهن شما جلبک های سبز میزنیم.
همیشه سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۱۸
۱۸
صراط این تیتر رو زدی تا ابرو ریزی قبلی سایتتون رو در مورد خبر کذب استعفای جهانگیری ماستمالی کنی!?
بابا ملت که همه افراطی نیستن ملت
ای کیو دارن...مگه چند نفر به جلیلی رای دادن!!
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
هميشه سبز جان من نميگم ولي اينا آخه معتقدند ملت آدم حسابياشون به جليلي راي دادن و اينا كه ندادن بود ونبودشون برا مملكت يكيه . البته معتدل هاشون اينو ميگن تندروهاشون ميگن هر كي به جليلي راي نداد اجنبي پرسته . . . . . . . . . است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
توهم نزن نصف و نصفیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آرا دکتر جلیلی و دکتر قالیباف و دکتر محسن رضایی و خیلی ها که رای ندادن از تعداد شما جلبک های سبز خیلی بیشتر است پس مغلطه نکن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نمیدونم چند نفر به جلیلی رای دادن ولی میدونم یه عده میخوان "همیشه جلبک" بمونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سبز + بنفش = قهوه ای!

اگه باورت نمیشه برو دو رنگ سبز و بنفش رو قاطی کن به حرفم میرسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما ساکت حامیان دولت شکم و مخلفات
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا آی کیوووووووووووووووووووووووووووووووووووو!!
راستی مگه جلبک های سبز هم آی کیو دارن؟
اصن مگه جلبک ها مغز دارن تا آی کیو داشته باشن؟

عزیز دلم یه چیزی بگو که بگنجه.
بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
اونا که رای ندادن همشون طرفداران میرحسین بون که انتخاباتو تحریم کرده بودند! پس نگو نص نصفیم! ما خیلی بیشتر از شما جماعت 4میلیونی هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همیشه سبز و امیر ط من به روحانی رای ندادم. کاری هم به جلیلی و احمدی نژاد ندارم اما چرا شما برا ماستمالی تمام گنده کاریهای دولت و هاشمی و خاتمی سریع به این دو نفر حمله میکنید؟
خیلی مردین به دولت خرابکارتون یه کم انتقاد کنید تا این قدر گند نزنه والا ظرف شیش ماه این حجم از خرابکاری نوبره دیگه
دشمن هم فهمیده که با وجود اینا دیگه نیاز به هزینه کردن و جاسوس و خرابکار نداره عین یه باند مافیایی و خرابکار و تروریستی و سلفی-وهابی براشون همه کاری به اسم دولت اسلامی و ولایتی میکنه و تمام گندکاریهاشم میزنه به حساب ولایتی بودنش
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
نمردیمو ادب سربازان مدعی ولایت رو هم دیدیم!!!
مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت بر نورا خانم


که همواره با بیانی بسیار مستدل و همه جانبه نگر


و با ظرافت ستودنی ،


در مسیر حمایت از حضرت آیت الله هاشمی کامنت می گذارند





درود بر نورا خانم
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا جان آوازه ادب رفقای شما مثل آقای ترکان و سریع القلم (لبو فروش) و... که تو کل دنیا پبچیده لطفا شما دیگه حرف از ادب نزنید لقب جلبک هم واسه شما زیادیه.
ما هر کی بخاد بر ضد این انقلاب و دینمون حرکتی بکنه همینطور محکم و قاطع باهاش برخورد میکنیم و فحش خورمونم خوبه و از بد و بیرا و تیکه انداختن امثال تو هم نمیترسیم

مرگ بر اصلاحات آمریکایی
فريفته فتنه!
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولايت!نكنه دچار بيش فعالى شدى يا خداى ناكرده زبونت ترك ورداشته كه هى جولبك جولبك ميكنى.ولى خودمونيم ها، انگار بصيرت همين جولبكها! از شما بيشتر بود كه زودتر اين جماعت دم بريده انحرافى رو شناختند؟! يادت مياد كدوم جماعتو ميگم؟ همونا كه يه جماعت كوچيك تر به اسم ( انجمن جا....ها ) در كشور تركيه راه انداخته و جنجال بزرگى براى برادر اردوغان و دولت مهرورزش ايجاد فرمودند.همان جماعت با بصيرتى كه " خاورى" را به بهاى سه هزار ميليارد تومان و البته بدنبال نخودسياه به "باختر" كوچ دادند.همانها كه فرد بخت برگشته اى را با پوشاندن پوستينى وارونه !و البته به همراه چندين چمدان پر از جواهرآلات و هزارو هشتصد ميليارد تومان ناقابل روانه ارمنستان كردند همانها كه در روزهاى آخر مسؤليت خود شش هزار سكه تمام بهار به بهانه تقدير از كارمندان نهاد رياست جمهورى از بانك مركزى گرفتند و آنها كه چهار كاميون پر از اشياء گرانقيمت را در روز روشن ربودند. همانها كه چندروز قبل از اتمام ماموريتشان مبلغ جزئى شانزده ميليارد را از حساب نهاد به جيب مبارك خود واريز فرمودند و القصه همانها كه بنا به انتظار شما اصولگرايان قرار بود " دزدگير ٨٨ " لقبشان باشد!!! آرى اينچنين بود برادر ولايتمدار!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۱۰
دولت تدبیر


سبد کالا شده جوک روز
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
شده ديگه آقا من چه تعصبه الكي دارم به خرج بدم. بله ناشناس شده متاسفانه
حیدری ام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۹
خیلی حیف شد یه نفر تو جمهوری اسلامی پیدا شده بود که موافق استعمال قلیون برای خودش و خانومش بود اون هم در ملا عام،بهش اشیاء تقلبی به جای اصل مینداختند بعدش تازه می اومد میگفت نشانه حسن نیتشونه،چوگان ورزش اصیل ایرانی رو به نام یه کشور دیگه ثبت میکنند بعدش تکذیب میکنه میگه ما بعدا به نام خودمون ثبتش میکنیم،علنا میگه به هیچ عنوان حتی قصد استعفا نداره اما بعدا معلوم میشه بارها استعفا داده و...همه این کارها رو فقط در عرض شش ماه انجام داده از کار برکنارش کردند.... واقعا حیف شد غنای سوژه های دولت راستگویان کلی ریزش کرد...
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت قبل كه معدن غني و بكري داشت. هر كدام به تنهايي سوژه هايي بودن برا خودشون كه اسم هركدام رو بگيم باز حق مطلب ادا نميشه
سرباز گمنام08
|
Spain
|
۱۱:۴۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۹
۹
تازه اولشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امير ط
|
Spain
ما پوستمون تو دوره محمود كلفت شده. ديگه مثلا چقدر مي خواد گند بزنه اندازه اون؟؟؟ زرشك
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۷
۳
دولت ها بيش از هر چيز بايد تعادل رو حفظ كنند . دولت قبل اينقدر مهر ورزيد كه راستگوئي يادش رفت. اين دولت هم نبايد اينقدر مشغول راستگوئي بشه كه مهرورزي ياد بره . جناب ظريف با شما هم هستم: جز راست نبايد گفت و هر راست نشايد گفت.
سیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۹
۹
این محمد م ... احتمالا مشکلی براش پیش اومده یا سرش خورده به جایی...
قبلا حرف های سنجیده تری می زد ولی جدیدا فقط فحش و بد و بیراه می گه
!
|
Iran (Islamic Republic of)
نه سیا جون مشکلی نداره جز اینکه با چاپلوسی و ماله کشی به دنبال جلب توجه هستش
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
خوبتون میکنه!
مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر نورا خانوم


هر وقت کامنت های نورا خانم را می خوانم ، خوشحال می شوم


که یک چنین شخصیت بزرگواری میاید و از وقت خود مایه می گذارد


و ملت ایران را با بیاناتی مستدل و قانع کننده راهنمایی می کند


امثال نورا خانم ، نعمت هایی برای ملت ایران هستند.


ملت ایران باید قدر این نعمت ها را بداند.


محمد م... نیز نعمت دیگری برای ملت ایران است.


این دو عزیز بزرگوار یقینا می توانند راه رستگاری و نجات را به ملت "سر در گم" ایران نشان دهند.


درود بر محمد م


درود بر نورا
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۸
دولت راستنگویان ، این دولت تو همین 5 ماه گذشته اندازه تاریخ انقلاب ، نه نه ببخشید اندازه از ابتدای رضا قلدر تا الان رو یه جا دروغ گفته ،دروغ گویی 8 سال قبل و دوتا 8 سال قبلش پیش اینا لنگ که هیچی یه کامیون لنگ انداخته
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
نه بوبو!؟
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
یه دروغ شاخداروافتضاحشون ماجرای ورودبدون حجاب وزیرخارجه ایتالیابودکه چندوقت پیش توبوق کردن که ظریف گقته اگه روسری سرت نکنی بایدبرگردی اماانتشارتصاویربدون حجاب خانم وزیردرمهرآباددروغشونومعلوم کرد.خجالت هم خوب چیزیه که ایناسرشون نمیشه.خ... بر...
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
این نورا کیه ماشاالاه همه جور ادایی رو بلده
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
قاسم خان نوراازسهامداران سایت خبری تحلیلی صراطه.75درصدسهامش بنام نوراس.منتهایه چندماهی سرسودسهام دعواشون شده بودرفته بودونزوئلازیارت مرقدهوگوچاوزمرحوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۱
به جاي اين همه وقت كشي ودادن شعار و بحث هاي بي خود سياسي مشكلات مملكت را حل كنيد كه بيت المال را هدر مي دهيد براي مقاصد شخصي وحزبي خودتان ، شير خشك بچه ال اف در هيچ داروخانه اي پيدا نمي شود ، خودروه هاي عهد بوق كشورهاي اجنبي كثيف غربي وامريكائي را سوار مي شويم ، داروهاي بي كيفيت چيني وهندي را مصرف مي كنيم، پول نفت سرمايه ملي را حيف وميل كرده وافتخار هم مي كنيم
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
به چيزاي خوب فكر كن . بري تو اين فازا كه طومار بايد بنويسي
سارا گودرزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۷
آقای روحانی در مناظره ها فقط از اقتصاد و تورم - بیکاری و ... صحبت کرد و کسانی که به او رای دادن اهدافشان همین چیزها بود

نتیجه اینکه ما افرادی هستیم که ارزشها - آرمانها - عزت و... در زندگی ما معنی ندارد و دنبال حقوق هستیم و نه تکلیف که این در اسلام قابل قبول نیست. و این افکار متریالیسمی چیزی جز آتش دوزخ نیست
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
تو که شکمت سیره حال ما رو چه میفهمی خواهر ارزشی
بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
بهشتی که تو توش باشی واسه ما دوزخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محسن تو هم هر کامنتی میبینی همین نظرا بده : ما گشنه ایم
دولت گداپرور و اعتدال گرا که داره سبد سبد کالا میده!!!!!
نکنه تو هم مثل معلولها و کارگرها و کشاورزها ثروتمند به حساب اومدی و از گرفتنش محروم شدی
البته من که دنبال این سبد کالایی نمیرم چون به صورت کاملا غیر عادلانه داره بین یه عده افراد خاص پخش میشه و خدا میدونه از جیب چه انسانهای محتاج و نیازمندی برداشته شده
کوروش گاری چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۸
۶
یک خبرنگاری از وزیر صنعت پرسید چرا دولت برنج خارجی (هندی) را جایگزین برنج داخلی کرد جناب وزیر با خنده فرمودند مابه کیسه های 10 کیلویی نیاز داشتیم , کیسه های برنج داخلی ده کیلویی نبود از طرف مشاور ارشد رئیس جمهور همون کسی که نصف مردمی را که به کسی دیگری رای داده بودن را قانون گریز خطاب کرده بود گفته ما باید یک بجای خود بدیم و کسانی را که کار بلد نیستند از صف خارج کنیم و کار بلدها را بیاورم , باید به این آقایون کفت عجب کار بلدهایی را سر کار آوردید .
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
خودت فهمیدی چی گفتی!؟
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
این فقط حرف مشاورش نبود
خود رئیس جمهور چند بار قبل به کسانی که به او رای نداده بودند انگ افراطی را زده بود که اولین بار هم در سفر به نیویورک اقا گویا تخم کفتر خورده بود و زبانش جلو خبرنگار بیگانه باز شد و این توهین را انجام داد.
انگار کدخداشا دیده بود دلش قرص شده بود و مثل بچه هایی که توی بغل مادرشون با گریه شکایت این و اونا میکنن به نصف ملت خودش تهمت افراطی گری زد.
بقیه فقط سخنان چند باره و گوهر بار رئیس جمهور را مثل طوطی تکرار و بلغور کردند
فکر کردی چطور یه شبه پول دار میشن با واردات جنسای اشغال خارجی و صادرات محصولات داخلی که از تولید کننده مفت خریدن
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
اووووووف منتظر منتظر منتظر. اينقدر ديگه افراط نكن .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۳
۱۳
من همین قدر میدانم که در این 8سالی که گذشت همش دروغ وتزویر ودورویی در بین دولتمردان و شخص آقای احمدی نژاد موج می زد مصداقش وامی که بدستور ایشان برای کسانی که فرزندی داشتند وام به حسابشان واریز شد وتوسط خود این آقایان برداشت شد وغیره که همه اطلاع دارند . پس خودتان را گول نزنید چون مردم آگاه و بصیر هستند . زنده باد مقام معظم رهبری مدظله عالی
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
با 90 % حرفات موافقم!!!
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
ما چکار به احمدی نژاد داریم اون اقا هر چی بود خوب یا بد رفت اصلا احمدی نژاد د.....و
این دولت راستگویانتون که ظرف شیش ماه به اندازه کل چندهزار سال تاریخ این مملکت د... گفت و گند کاری کرد که از همین الان بوش در اومده
راستهای دولت!!!!!!!!!!:
گفت نهایتا 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریمه اما تا خودش اومد گفت تمام مشکلات کشور از تحریمه
گفت تحول عظیم اقتصادی ظرف 100 روز بعد از صد و چند روز گفت من گفتم شروع تحول از 100 روز
گفت دادن چند درصد از درامد نفت خوزستان به خود این استان و بعد زد زیرش
گفت به هیچ عنوان تعلیقی در کار نیست اما بیش از نیمی از هسته ای را تعلیق کرد
گفت هر صد روز به مردم گزارش کارهای انجام شده را میدم و بعد از صد و چند روز اومد زد زیرش و گفت که من گفتم به مردم مشکلات را میگم!! اخه کاری انجام نداده بود و قپی در کرده بود
گفت ارزانی اما همه چیز گرون شد حتی برق و گاز هم تا 60 درصد گرون شد،ارز،قیمت خودرو،حاملهای انرژی و خلاصه هیچ چیز از قلم نیافتاد و همه چیز گران شد
گفت خزانه خالیه اما رئیس بانک مرکزی خودش گفت صحت نداره
گفت دولت بده کار تحویل گرفتم اما رئیس بانک مرکزی خودش گفت که بده کاری دولت احمدی نژاد بسیار کمتر از دولت خاتمی بوده و تازه دولت خاتمی در روزهای پایانی بخش عظیمی از بدهیاش را به بانک مرکزی با برداشت از صندوق ذخیره ارزی پرداخت کرد و مجلس به دولت احمدی نژاد اجازه این کار را نداد که اگه کمتر از خاتمی از صندوق ذخیره ارزی برداشت کرده بود تمام بدهی های دولت پرداخت میشد
ووووووووووو.........
کارهای ارزشی دولت!!!!!!!!!
سگهای زرد هرمند مردم شدند
بازیگران مساله دار ارزشی شدند
جشنواره فیلم فجر جولانگاه ضد انقلاب شد
حمایت از روزنامه توهین کننده به حضرات معصومین ع
دست دوستی به سمت دشمنان دراز کردن
مخالف ایات قران حرف زدن(هیچ دوستی و دشمنی تا ابد پا برجانیست)
سکوت تحقیرامیز در برابر تهدیدهای امریکا
بها دادن به فتنه گران
وووووووووو..........
پس بهتره خودتا گول نزنی و واقعا اگاه و بصیر باشی و چشماتا باز کنی.مثل کبک سرتا زیر برف نکن.
اگه واقعا رهبرا قبول داری به سخنرانیهای حضرت خوب گوش کن و فقط به صرف یه رای دادن کورکورانه از تمام کارهای بد حمایت نکن و به موقع انتقاد هم بکن
زنده باد مقام معظم رهبری مدظله العالی
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
موافقم به ميزان 100% . ولي درباره سبد كالا معتقدم انتقادهاي دوستان اكثرا حق است.
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
با کدوم 10%موافق نیستی بی وجود
نورا بزرگتر از دهنت داری حرف میزنیا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
قاسم جان خودتو ناراحت.
اصلاح طلب های بی مغز مثل این نورا دشمن رهبری هستند و ارزش جواب دادن هم ندارن.
بالاخره اینا سرمایه های اسرائیل هستند باید هم با رهبری مخالفت کنند اگه مخالفت نکنن که باید عزا گرفت.

مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر اصلاحات آمریکایی
مرگ بر حجتیه
مرگ بر فتنه گر
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
صد در صد موافقم به کوری چشم اونی که 90 درصد موافقه
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۵
۶
صراط خودت رو بکشی نمیتونی با این هوچی گریها سوختنت را از انتخابات 92 سرد کنی.پس بسوز،بسوز و اشک بریز
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
البته كه سوختگي شديدي هست. حجم آب مورد نياز رو حساب كنيم سد كرج رو لازم داره اونم تو اين بدبختي كم آبي
نخود همه آش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۵
۴
جالب است كه كساني كه هشت سال دروغ شنيدند و با اين كه مي‌دانستند آن چه شنيده‌اند دروغ است، آن دروغ‌ها را در بوق كردند و هياهو راه انداختند حالا چه آدم‌هاي شريف و نكته‌سنجي شده‌اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۳
۶
دولت ........ احمدی نژاد که هر غلطی خواستند کردند چطور
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
محمود نور چشمي دوستان ارزشي بود و اصولا كار بد بد بود تا زماني كه محمود انجام نده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۲
متاسفانه در كشور ما اخلاق و راستگويي رنگ باخته و فرقي هم نمي كنه كدام دولت باشد
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
جمله زيبايي بود مثبتي دادم نا قابل بي ريا البته
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
البته برا ارزشي ها خيلي فرق ميكنه كه كدام دولت باشد. اگه دولت از خودشون باشد لبخنده ژكوند ميزنن فقط
ali
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۷
۴
اولا که شما غلط کردید نوشتید جهانگیری استعفا داده نجفی استعفا داد باشه در ثانی از این شاهکارها دولت قبل کم نداشت نمونش خانم دستجردی وزیر بهداشت نهایتا همه فهمیدن که شماها نونتون تو اینه که این مملکت تو بحران و درگیری باشه و آرامش توش نباشه
فارض
|
United States of America
|
۱۸:۳۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۴
۶
جناب صراط و برادران عرزشى ! بر اساس اخبارى كه از نزديكان دولت به گوش ميرسه باند مافيائى وابسته به ح... ب...(اخراجى وزارت اطلاعات و رئيس اسبق سازمان) باعث و بانى اين استعفاء هستند؛ضمن اينكه شرط نجفى و همكاراش براى ادامه كار شفاف سازى فعاليتهاى مخرب گذشته و همچنين تعيين تكليف اسناد ربوده شده از سازمان بوده كه مسؤلين مافوق اجازه روشنگرى و طرح مسائل فوق را به خاطر مصالحى به اونها ندادند.در هر حال مسائل زيادى پشت پرده وجود داره كه بايد به مرور زمان بيان بشه
مصطفی
|
United States of America
اینو میگن فرار رو به جلو با دنده 5 کلی خندیدم به افاضاتت بابا دگ یه قلیونیه ساده که بهش جنس تقل میندازن انقدر جیمز باند بازی نداره که...
دمتون گرم ذهن متخلخلی دارین بعضی از شما روشنفکرا
راستی لامپ چند تو مغزتونه؟؟
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۳
۷
به قول رئیس جمهور مورد علاقتون برید آب رو اونجاتون بریزید
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۳
۳
يه تشكر ويژه ميخوام از سايت وزين صراط بكنم: نه شما ونه ديگر دوستان غريبه نيستيد . تو اين كسادي و خرابي بازار از زماني كه با سايت شما آشنا شدم ديگه بيكاري خيلي ملالت آور نيست و حسابي سرم گرم شده. هر چند كه با افكار اين سايت كاملا مشكل دارم.
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر ط
داداش چند سالته
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
امير آقاى ط ؛با سلام -منهم مثل شما ؛ صراط تقريباً اوقات فراغتمو پر كرده.با اين وجود دمشون گرم اكثر كامنتها رو منتشر ميكنند
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام آقا فارض خوشبختم از آشنايي شما
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
29 سال دارم قاسم جان
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
همه را به تقوی و وحدت کلمه سفارش می کنم. به فکر ملت باشید. صراط هم به دنبال منافع گروه خود است و معلوم است با دولت مشکل دارد که فقط به دنبال تخریب است.
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۲
۰
عزیزم صراط جان تو دروغتو بگو.ناراحت نباش که این دولت دروغ نمیگه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
حجت عامل استعفای نجفی؟
محمدعلی نجفی، رئیس مستعفی میراث فرهنگی بیماری قلبی را دلیل استعفای هفته گذشته خود از این سازمان اعلام کرد اما شواهد گویای آن است که علت استعفای نجفی، چیزی جز تنگ شدن عرصه فعالیت او در میراث فرهنگی نبوده است. در شرایطی که همگان انتظار داشتند با فعالیت دولت تدبیر و امید، قطار تغییراتي پیاپی مدیریتی در میراث فرهنگی که از دولت احمدی نژاد آغاز شده بود، از حرکت ایستاده و سازمان میراث فرهنگی رنگ ثبات به خود ببیند. اما پس از حدود پنج ماه از عمر اولین مدیر میراث فرهنگی دولت یازدهم، تغییرات آغاز شد که این بار گویا "فشارهای درون سازمانی" عاملی بر استعفای نجفی شده است. در این میان ، نقش "مهدی حجت" قائم مقام سازمان میراث فرهنگی بس پر رنگ است و تصمیمات وی نقشی مهم در استعفای نجفی داشته است.

فشارهای سازمانی، عاملی بر‌استعفا
پس از آنکه مجلس شورای اسلامی‌با رای اعتماد به نجفی برای تصدی وزارت آموزش‌و‌پرورش مخالفت کرد، حسن روحانی رئيس جمهوری کرسی میراث فرهنگی را به او داد تا دایره مدیران اصلاح طلب دولت اعتدالگرا گسترده باشد. در این روزها شرایط مختلفی برای فعالیت نجفی تصور مي‌شد اما روحیه میانه روي او سبب شد تا ابتدای فعالیت نجفی توأم با همراهی‌های بسیار از سوی مدیران سابق سازمان باشد. چنانچه که در 28 مرداد ماه امسال و درست در نخستین روزهای کاری رئیس جدید، نجفی در مراسم بزرگداشت مرحوم شیرازی اعلام کرد که برای پذیرش این حکم از آقای مهدی حجت اجازه گرفته است.

او گفته بود: "وقتی رئيس‌ جمهور، درباره‌ ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به من دستور داد، گفتم تا دوشنبه شب درباره‌ اعلام این حکم صبر کنید، چون می‌خواستم تا قبل از این اقدام از پیشکسوتان سه حوزه‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجازه بگیرم که فقط موفق شدم، از دکتر حجت این اجازه را بگیرم."این مهم سبب شد تا بسیاری راهی روشن را پیش روی مدیریت میراث فرهنگی ببینند اما شرایطی که در ماه‌های گذشته در میراث فرهنگی رقم خورد، کار را به استعفای نجفی کشاند.

اخبار دور و نزدیک از سازمان میراث فرهنگی حکایت از نقش تصمیمات مهدی حجت که فشارها بر نجفی را مضاعف مي‌کرد، در ارائه استعفای نجفی به رئيس جمهور دارد. حجت که از شورای شهر تهران به میراث فرهنگی آمد و خود را پدر معنوی این سازمان مي‌دانست، با آنکه حکم قائم مقامی‌داشت بارها تصمیماتی مغایر تصمیمات مدیریت سازمان به خصوص در عزل و نصب مدیران استانی اتخاذ کرد که موجی از فشار را متوجه نجفی مي‌کرد. چهره کارشناسی و با سابقه حجت در میراث فرهنگی، در ماه‌های گذشته کمتر اجازه مي‌داد تا نجفی روی تصمیمات او تصمیمی‌بگیرد اما در مقابل، فشارهایی که از سوی استانداران و نمایندگان مجلس و ... به دلیل تصمیمات حجت به نجفی وارد مي‌شد، عرصه کار را برای نجفی تنگ و تنگ تر کرد.

یک سازمان و تنها 14 انتصاب؟
سازمان میراث فرهنگی که فقط در مراکز استان‌ها 31 مرکز و با احتساب مدیران سازمان حداقل 50 – 60 پست مدیریتی دارد، در طول ماه‌هایی که از عمر فعالیت نجفی در سازمان گذشت، تنها 14 حکم انتصاب به خود دید که جای بسی تامل دارد. انهم در شرایطی که دولت احمدی نژاد تا تغییرات تقریبا سالانه در مدیریت سازمان میراث فرهنگی، مخروبه مدیریتی در میرث برجای گذاشت و انتظار مي‌رفت نجفی همچون وزارتخانه‌هاي دیگر به تغییرات گسترده دست بزند که این چنین نشد. در این میان، فشارهایی که در عزل و نصب‌ها بر نجفی وارد مي‌شد اجازه بسط تصمیمات مدیریتی را به او نمی‌داد.

چنانکه در انتصاب برخی مدیران استانی، با وجود تصمیم نجفی، زمینه برای تغییر با فشارهایی که از سوی حجت وارد مي‌شد، فراهم نمی‌شد و نمونه آن لغو چندین باره تغییر مدیران در استان هایی نظیر کردستان یا سمنان بود. در این استان‌ها؛ حجت تلاش بر نشاندن یاران و همفکران خود بر کرسی مدیریت داشت و از دیگر سو، نظرات مخالف تحمیلی به نجفی، اجازه انجام تغییرات لازم را نمی‌داد.نجفی در مدت حضور خود در میراث فرهنگی 14 حکم انتصاب صادر کرد که 7 مورد آن افرادی بوده اند که سابقه کار در میراث فرهنگی داشته‌اند. یعنی 50 درصد انتصاب‌ها میراثی بوده و 50 درصد بقیه مربوط به صنایع و گردشگری و... انتصاب هایی که با نظر حجت انجام مي‌شد، اوعضو کمیته انتصابات بود که برای تحمیل نظراتش در انتصاب ها، با معاونان دیگر نیز سرشاخ مي‌شد.

نمونه ای که در کردستان رخ داد و بین مدیری که در بانه شهردار بوده و مدیری دیگر که سابقه میراثی داشته در نهایت استاندار، شخص شهردار را برای مدیریت میراث فرهنگی استان انتخاب کرد اما نظر مخالف حجت، کار را قفل کرد و نتیجه این شد که مدیر قبلی همچنان تثبیت شود و یا انتصاب یکی از اقوام بازنشسته حجت به ریاست میراث‌فرهنگی استان‌ها و تشکیل سازمانی غیررسمی‌از مدیران در داخل سازمان میراث فرهنگی که اجازه ایجاد فضایی مطلوب را به نجفی نمی‌داد.

چرا حجت رفت؟
قائم مقام میراث فرهنگی که اکنون او نیز همراه با نجفی از سازمان میرث فرهنگی رفته است، جایگاهی بالاتر از مدیریت سازمان میراث فرهنگی برای خود متصور بود و انتظار داشت خودش رئيس سازمان مي‌شد. حتی زمانی که روحانی پس از استعفای نجفی ، سلطانی فر را برای ریاست میراث انتخاب کرد، حجت در بوشهر بود و همان جا اعلام کرد که این انتصاب یعنی چه؟ و چرا اصلا با من مشورت نکردند؟ من بزرگ و قدیمی‌این کار هستم و از همان جا اعلام کرد که من دیگر میراث فرهنگی نمی‌آیم.

انتصابات یکجانبه در میراث فرهنگی که در ابتدای ورودش به سازمان مدیران استان فارس، سمنان، البرز، ایلام، آذربایجان غربی، قم و... را عوض کرد، فشاری جدی از سوی استانداران و مجلسی‌ها به نجفی آورد که در نهایت به استعفا منجر شد،اگرچه حجت در گفت وگویی با خبرگزاری مهر اعلام کرد که «از نظر اداری وظیفه داشتم که از مدیریت سازمان جدا شوم تا رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی دستش باز باشد و کسی که با ایشان هماهنگ است را برای انجام فعالیت‌ها انتخاب کند» اما اعلام نارضایتی وی از حکم رئيس جمهور نشان از موضوعی دیگر دارد.

روحیات متفاوت رئيس و قائم مقام
تحویل گرفتن سازمان میراث فرهنگی با موجی از خرابه‌های مدیریتی و البته رسیدن نیروهای کاری به هشت هزار و 500 از سوی نجفی، مي‌طلبید که او در فضایی آرام به دنبال سامان دادن به سازمان باشد. اما تصمیماتی که در رده قائم مقامی‌و مدیران میانی سازمان اتخاذ مي‌شد جنجال‌ها و درگیری‌های درون سازمانی به دنبال داشت، عملا فشارکاری بر او را مضاعف کرده و اجازه کار در فضایی آرام را نمی‌داد. نجفی هم یک مدیر طراح و هم یک مدیر استراتژیست بود که فشارهای درون و برون سازمانی، اجازه مدیریت به او نداد.او برخلاف زمان آمدنش که از روسای 8 سال پیش این سازمان اجازه گرفته بود این بار برای رفتنش با هیچ یک از معاونانش مشورت نکرد.

با این وجود همان شب، قائم مقام سازمان میراث فرهنگی تمام وسایل خود را از دفتر کارش جمع کرد و از این سازمان رفت. رفتنی که به گفته خودش قهر تلقی نمی‌شود. چون مهدی حجت در گفت‌وگویی گفته بود که «نحوه‌ تغییر و تحولات در این سازمان، شرایط مطلوبی نداشت اما اگر از من دعوت شود و شرایط سازمان به‌نحوی باشد که بتوانم ادامه‌ کار دهم، این کار را انجام خواهم داد.» اکنون با آمدن مسعود سلطانی فر به سازمان میراث فرهنگی که سابقه عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و معاونت در سازمان تربیت بدنی و عضویت در هیأت علمی‌مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را داشته است، اوضاع در میان کارکنان سازمان میراث فرهنگی خوشایند نیست.

چون اگر در طول ماه‌های قبل، بیشترین فعالیت مدیران این سازمان به عزل و نصب‌های مدیریتی گذشت، دوباره با آمدن سلطانی فر نیز همین وضعیت تکرار خواهد شد. شاید مهم‌ترین اقدامات نجفی در این سازمان ایجاد ساختار درونی متناسب برای نقش‌های مختلف این سازمان بود‌ اما در حال حاضر بسیاری از اقدامات و طرح‌ها نیمه‌تمام مانده‌اند.گویا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نباید خواب راحت داشته باشد و روی آرامش را ببیند. فرهنگی‌ترین،تاریخی‌ترین و یکی از درآمدزاترین سازمان‌هاي کشور‌ که قرار است جایگزین خلفی برای اقتصاد بدون نفت باشد، طی دولت دهم و عمر حدود 4 ساله خود، 4 مدیر در سطح ریاست کل به خود دید که عمر متوسط هر کدام از این مدیران یک سال بود، حالا 6 ماه نشده در دولت تدبیر و امید این سازمان باید رئیس دیگری به خود ببیند.

در حالی که بر اساس سند چشم‌انداز که فقط 12 سال تا رسیدن به آن فرصت است باید در سال 1404 به 1.5 درصد از بازار بین‌المللی گردشگری یعنی حداقل 20 میلیون نفر گردشگر در سال و 2درصد درآمد جهانی گردشگری یعنی حداقل 20 میلیارد دلار رسیده و علاوه بر آن باید در این زمان توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی برای توسعه مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری از قبیل هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مراکز خرید، صنایع دستی، مراکز تفریحی و توریستی، حمل و نقل سرمایه‌گذاری کند. با وجود این فرصت اندک، بعد از بازشدن پای نجفی به ریاست سازمان میراث فرهنگی همه امید داشتند که بالاخره رئیسی را خواهند دید که مدت عمرش در این سازمان به 4 سال برسد و جالب است که خود نجفی در ابتدای ورودش در برنامه‌های مختلف این سازمان همین موضوع را بیان کرد و گفت:"بنای ما این است که طول عمر مدیریت این سازمان را افزایش دهیم"

اما ظاهراً روحانی همان راهی را می‌رود که احمدی‌نژاد رفت و دنباله‌روي بنای غلطی است که احمدی‌نژاد گذاشت. دوباره با رفتن یک مدیر، اقدامات تازه‌ای که برای زنده‌شدن روح مرده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شده بود با علامت سوال مواجه شده است و باید دید اولاً بعد از رفتن حجت، معاونان دیگر نجفی هم رفتنی می‌شوند و این‌که سلطانی‌فر چه تغییر و تحولاتی در ‌سطح معاونان این سازمان ایجاد می‌کند؟
احمد فلارگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
هنوز اول راهه اگر جلوشون رو نگیرن د...های بززرگتر در راهه