سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵

اظهارات‌جهانگیری‌دردیدارباآیت‌الله‌شهرستانی

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با آیت‌الله شهرستانی گفت: از رشد تورم کاسته شده و تغییرات آنی نرخ دلار نیز کم شده که این موضوعات سبب ایجاد آرامش در حوزه اقتصاد شده است.
کد خبر : ۱۶۰۷۲۸
صراط: اسحاق جهانگیری که در دیدار با آیت‌الله شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی درایران سخن می گفت، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در 6 ماه نخست دولت یازدهم اظهار کرد: مجموعه‌ای از مشکلات بر سر راه بود که دولت باید برای آن‌ها چاره اندیشی می‌کرد، از سوی دیگر باید کاری می‌کردیم که انسجام و وحدت سیاسی در کشور حاکم شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در برخی از حوزه‌ها دولت توفیقاتی داشته که یکی از آن‌ها سیاست خارجی است، مذاکرات پیچیده‌ای صورت گرفت و راه گفت‌و‌گو با دنیا باز شد، هم اکنون توافقات صورت گرفته در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: امکان فروش نفت تا حدی فراهم شده و موضوع پتروشیمی نیز که درآمد‌زایی خوبی دارد در حال حل‌شدن است.

جهانگیری افزود: بحث انتقال ارز تسهیل شده و در این دوره گشایش‌های خوبی صورت گرفته است اما بلاخره این دوره 6 ماه است و باید دید بعد از این مدت مذاکرات به چه شکلی پیش می‌رود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موضوعات اقتصادی اظهار کرد: رشد تورم کاسته شده و تغییرات آنی نرخ دلار نیز کم شده که این موضوعات سبب ایجاد آرامش در حوزه اقتصاد شده است.

وی تاکید کرد: باید از حالت رکود بیرون بیاییم و اقتصاد به سمت جلو حرکت کند.

منبع: تسنیم