سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به دولتی‌ها

وزیر آموزش و پرورش و وزیر صنعت، معدن و تجارت بیشترین تذکرات کتبی را در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی دریافت کردند.
کد خبر : ۱۵۸۰۶۸
صراط: مشروح تذکرات کتبی صبح امروز نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور به شرح زیر است:

** مقتدایی به وزیر صنعت: ضرورت اجرای تعهدات آن وزارتخانه در قبال گاوداران.

** بذرپاش به وزیر آموزش و پرورش: استفاده از عناصر سیاسی افراطی در صندوق ذخیره فرهنگیان با عناوین شورای سیاستگذاری، اتاق فکر و ... و دادن امکانات به آنها از جیب فرهنگیان، به رییس‌جمهور: برخی مشاورین آقای روحانی به مردمی که به وی رای نداده‌اند توهین می‌کنند و آنها را مدافع قانون‌شکنی خطاب می‌کنند، توهین به نیمی از رای‌دهندگان جای تذکر از طرف رییس‌جمهور را ندارد؟

** افتخاری به وزیر آموزش و پرورش: عدم توجه به فرمایشات رهبری در ارتباط با بحران جمعیت و افزایش سن ازدواج در کتب درسی ابتدایی.

** نوری به وزیر علوم: عدم دعوت از اعضای حقیقی هیات مرکزی هیات جذب وزارت علوم، به وزیر صنعت: حقوق 100 میلیونی وزیر اسبق صنایع به علت عضویت در چند هیات مدیره صحت دارد یا نه؟ به وزیر نفت: پرداخت هزینه 480 هزار دلاری از طرف وزارت نفت برای درمان بیماری سرطان یک مدیر دولتی صحت دارد یا نه؟

** سلیمانی به رییس‌جمهور: اعزام نماینده تام‌الاختیار دولت در سفرهای استانی جهت رسیدگی به مشکلات مردم و ارائه گزارش.

** فتاحی به رییس‌جمهور: توهین مشاور ارشد آقای روحانی به بیش از پنجاه درصد مردم ایران.

** بشیری، خجسته، فتاحی به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در پرداخت حق‌التدریس معلمان.

** آلیا به وزیر تعاون: لزوم تسریع در بررسی حادثه فوت دو کارگر در آتش‌سوزی یک کارگاه در خیابان جمهوری، توجه به ایمن‌سازی محیط کاری کارگران.

** حسینی به وزیر بهداشت: علت تاخیر در انتقال دانشگاه پزشکی بین‌المللی قشم به شهرستان ورامین.

** حقیقت‌پور به وزیر اقتصاد: رسیدگی به وضعیت مالی سازمان سهام عدالت در استان اردبیل.

** جعفری به وزیر نیرو: علت تاخیر در شروع عملیات اجرایی سدها در منطقه، به وزیر راه: علت تاخیر در استقرار اداره راه و شهرسازی در حوزه انتخابیه.

** بیرانوند به وزیر راه و شهرسازی: تکمیل آزاد راه شهید بروجردی، به رییس‌جمهور: تسریع در ارائه گزارش مرکز تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مستقر در معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری.

** رحماندوست به وزیر ارتباطات: علت لغو برخی حقوق ایثارگران با صدور برخی مصوبه‌های داخلی در شرکت مخابرات، به وزیر علوم: علت عدم اجرای آیین‌نامه تکریم اساتید بازنشسته دانشگاه‌ها.

** قادری، دستغیب، ذوالنوار، صادقی، منادی، کامران، سالک، سقایی، فرهنگی، فولادگر، اخوان به وزیر اقتصاد: تسریع در ترخیص واگن‌های قطار شهری شهرهای شیراز، تبریز، اصفهان.

** سالک، فرهنگی، فولادگر، مقتدایی، صادقی، قادری، دستغیب، ذوالنوار، علیلو و منادی به رییس‌جمهور و وزرای کشور و اقتصاد: تسریع در ترخیص واگن‌های قطار شهری کلان‌شهرها از گمرک.

** شفیعی به وزیر نیرو: سیستم اداره دانشگاه علامه طباطبایی بی‌انگیزه و غیرکارآمد است.

**جوکار به وزیر نیرو: تامین اعتبار برای پست‌های برق، به وزیر ورزش و جوانان: تخصیص اعتبار جهت استانداردسازی پیست اسکی شهرستان تفت.

** میرگلوبیات به وزیر آموزش و پرورش: وجود مدارس فرسوده و ناامن در شهرستان‌ها و احتمال تخریب این مدارس و ایجاد مشکلات جانی برای دانش‌آموزان.

** کارخانه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت: اعمال نظارت مداوم و مستمر بر تعمیرگاه‌ها و مراکز مجاز فروش خودرو و حل فوری سوءاستفاده‌های مالی پیش آمده در رابطه با پیش فروش خودروهای سایپا در همدان.

** حسینی به وزیر جهاد کشاورزی: وضعیت نابسامان سازمان شیلات، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: وضعیت نابسامان نان در استان مازندران،‌ به وزیر راه و شهرسازی: پیشرفت کند کار پیمانکاران و کیفیت پایین کار آنها در جاده تهران سوادکوه و نارضایتی مردم، به وزرای صنعت، جهاد کشاورزی و نفت: افزایش قیمت کود و فشار بیش از اندازه به کشاورزان که اثر سوء در تولید دارد.

** مقتدایی به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت پیگیری برای عملیاتی شدن مصوبه دولت برای خرید شیر خام و جلوگیری از تضییع حقوق گاوداران کشور.

** حیدری‌طیب به رییس‌جمهور: عدم تهیه سند ملی امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی.

** قاضی‌پور و بذرپاش به وزیر صنعت، معدن و تجارت: جلوگیری از جوسازی علیه تولید ملی دخانیات ایران

قاضی‌پور و فرهنگی به وزیر بهداشت: تسریع در جذب پزشکان عمومی برای درمانگاه‌های روستاها و حاشیه شهرها.

** میرگلوبیات به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عدم حل مشکلات صنایع در شهرک صنعتی ساوه و زرندیه.

**هاشم‌زهی به وزیر نفت: کم‌توجهی به گازرسانی به نهبدان به دلیل عدم پیش‌بینی اعتبارات.

** هاشمی به وزیر کشور: توجه ویژه به سیل‌زدگان شرق و غرب جاسک و جبران خسارات مردم، خانه‌ها،‌ راه‌ها، باغات، نهرها و کشاورزی.

** حسینی، نیازآذری، احمدی لاشکی، لاهوتی، اسماعیل‌نیا، رهبری املشی، فیاضی، شجاعی کیاسری، ناصری، مقیمی، جعفرزاده، شکری، پاپی‌زاده به وزیر صنعت، معدن و تجارت: ورود بی‌رویه مرکبات به کشور، عدم خرید تضمینی محصولات باغات مرکبات و آسیب به کشاورزان و باغداران.

** شوهانی، باقری و آصفری به وزیر کشور: رفع موانع تردد انفرادی زائران عتبات عالیات از مرز مهران.

** جدگال به وزیر کشور: عدم همکاری قانونی هنگ مرزی شهرستان چابهار در مراودات مرزی.

** ابوترابی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: الزام مدیران کارخانه فولاد مبارکه به اجرای قانون استخدام برای ایثارگران.


منبع: ایسنا