سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸

واکنش حقیقت پور به نامه جهانگیری

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نامه اخیر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های دولتی در حقیقت یک برخورد پوپولیستی است که نمی‌تواند ریشه‌های فساد مالی و اداری را بخشکاند.
کد خبر : ۱۵۶۲۱۸

صراط:  منصور حقیقت‌پور امروز در اردبیل اظهار داشت: نامه اخیر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های دولتی در حقیقت یک برخورد پوپولیستی بسیار مرسوم است که نمی‌تواند ریشه‌های فساد مالی و اداری را بخشکاند.

وی عنوان کرد: باید از این اقدامات دست برداریم چرا که این بخشنامه‌ها کارساز نبوده و بسیار ناکارآمد است و هیچ تاثیری را در مبارزه با فساد اداری و اقتصادی و مالی ندارد.

این نماینده مجلس به ناکارآمدی و معیوب بودن سیستم اشاره کرد و افزود: به جای آنکه به ابلاغ بخشنامه‌های تحکم‌آمیز روی آوریم بهتر است سیستم نظارتی بانکی و پولی خود را تقویت کرده و از طریق یک سامانه ورود و خروج حساب اشخاص را به دقت و با شفافیت کامل رصد کنیم.

حقیقت‌پور ادامه داد: اگر این سیستم برقرار باشد حتی بدهی افراد به مالیات و دستگاه‌های دیگر مشخص شده و به سرعت جلوی قاچاق و اختلال اقتصادی گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: به حدی سیستم ما معیوب است که قادر نیستیم سه دهک بالای جامعه را شناسایی کنیم و نسبت به قطع یارانه آنها اقدام کنیم که به نظر می‌رسد در مرحله اول باید سیستم ضعیف و ناکارآمد اصلاح شود تا امکان دور زدن برخی از قوانین وجود نداشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: اگر این کار انجام شود و شبکه‌های غیررسمی فاسد در سیستم اداری شناسایی و معلوم شود برخورد راحت‌تر انجام شده و از تمام ظرفیت در مبارزه با فساد استفاده خواهد شد.

اظهار‌نظر در مورد مذاکرات اخیر هسته‌ای باید با بررسی دقیق انجام شود

حقیقت‌پور در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در اردبیل در مورد دور جدید مذاکرات هسته‌ای ژنو اذعان داشت: اینکه توافقی حاصل شده و اعضای کارشناسی مذاکرات هسته‌ای به پایتخت‌های خود برگشته‌اند تا نظر نهایی 1+5 را جمع‌بندی کنند صحت دارد اما نمی‌توان در مورد نتایج این مذاکرات اظهارنظری کرد.

وی خاطرنشان کرد‌: قرار است هفته آینده ظریف و عراقچی در کمیسیون امنیت ملی حاضر شده و از نتایج مذاکرات کارشناسی گزارشی را ارائه کنند تا بعد از آن بفهمیم که آیا باید به ادامه مذاکرات امیدوار بود یا نه.

این نماینده مجلس در مورد مذاکرات ژنو 2 و مسئله سوریه گفت: به طور قطع تمام تصمیمات ژنو دو محکوم به شکست است به دلیل آنکه آمریکایی‌ها حاضر نیستند به تعهدات خود پایبند باشند و سعی می‌کنند خارج از قواعد دموکراسی رفتار کنند.

حقیقت‌پور در مورد طرح مجلس برای غنی‌سازی 60 درصد نیز افزود: بنده که این طرح را امضا نکردم و معتقدم در این زمینه نباید احساسی عمل کرد بلکه شایسته است تصمیم‌گیری‌ها منطقی باشد و بر اساس هماهنگی با شورای امنیت ملی و نظر و خواسته بزرگان نظام باشد تا در آینده در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: اگر کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی تصمیم بر دفاع از این طرح مجلس که در حد پیشنهاد است بگیرد ما نیز قطعاً در این زمینه ورود پیدا می‌کنیم.


منبع: فارس