سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰

روایت دیلی استار از جنایات شارون

پایگاه «دیلی‌استار» با انتشار گزارشی از سابقه جنایات نخست‌وزیر اسبق رژیم‌صهیونیستی، «آریل شارون» را منفورترین چهره از دید لبنانی‌ها دانسته است.
کد خبر : ۱۵۶۰۶۱

صراط:  پایگاه «دیلی‌استار» لبنان ساعتی بعد از اعلام رسمی خبر مرگ «آریل شارون» نخست‌وزیر اسبق رژیم‌صهیونیستی، در گزارشی نوشت شارون به سبب جنایاتی که مرتکب شده بود، «منفورترین شخصیت از دید لبنانی‌ها» بود.

این پایگاه نوشته است: «آریل شارون» نخست‌وزیر اسبق اسرائیل که روز شنبه در سن 85 سالگی جان داد، به دلیل نقشش در تجاوز به لبنان در سال 1982 و همچنین کشتار در اردوگاه‌های پناهجویان فلسطینی موسوم به صبرا و شتیلا، به شدت در این کشور منفور بود.

این گزارش می‌افزاید: شارون به دلیل نقش‌آفرینی در بدترین جنایاتی که در جنگ لبنان بین سال‌های 1975 تا 1990 رخ داد، به «قصاب بیروت» هم معروف شده بود.

شارون عصر امروز بعد از 8 سال زندگی نباتی و پس از آنکه از اواسط هفته قبل با افت علایم حیاتی روبرو شد، در مرکز درمانی «شبا» جان داد. وی تا سال 2006 و پیش از سکته‌هایی که به کمای ابدی او منجر شد، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و رهبر حزب «کادیما» بود. او این حزب را بعد از جدایی از حزب «لیکود» در پی عقب‌نشینی از غزه و انتقاداتی که به وی وارد شد، تأسیس کرد.

نام شارون همواره با جنایات و کشتارهای گسترده همراه بوده است. فاجعه «صبرا و شتیلا»، ترور رهبران فلسطینی، ایجاد دیوار حائل بین سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری و عقب‌نشینی از غزه از جمله مهمترین تحولات دوران فعالیت سیاسی او بوده است.

منبع: فارس