سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

مصر کاردار ایران در قاهره را فراخواند

سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که قاهره کاردار ایران در مصر را در اعتراض به موضع اخیر وزارت خارجه ایران درباره تحولات مصر فراخوانده است.
کد خبر : ۱۵۴۹۸۶
صراط: سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که قاهره کاردار ایران در مصر را در اعتراض به موضع اخیر وزارت خارجه ایران درباره تحولات مصر فراخوانده است.

به گزارش پایگاه خبری «بوابه الاهرام»،  «بدر عبد العاطی» سخنگوی وزارت خارجه مصر در نشستی خبری اعلام کرد که به دستور «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر، «خالد عمران» معاون وزیر خارجه در امور غرب و مرکز آسیا «مجتبی امانی» کاردار ایران در قاهره را روز دوشنبه به مقر وزارت خارجه مصر فرا خوانده است.

بر اساس این گزارش این اقدام در اعتراض به اظهارات اخیر امانی و «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تحولات جاری مصر صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر ضمن اعتراض به آنچه دخالت ایران در امور داخلی مصر خواند افزود که مصر کشوری است که در امور دیگر کشورها از جمله ایران دخالت نمی‌کند و ایران را به بی‌توجهی به اوضاع واقعی مصر متهم کرد.

عبد العاطی اعلام کرد که کاردار مصر در تهران نیز پیام اعتراض آمیز مشابه‌ای به وزارت خارجه ایران ارسال خواهد کرد.

در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این اقدام قاهره گفت: احضار کاردار ایران به وزارت خارجه مصر توضیح خاصی ندارد، آنها از حقوقشان استفاده کرده‌اند.

پیشتر وزارت خارجه مصر سفیر قطر در این کشور را نیز به مقر وزارت خارجه فرا خوانده بود و تهدید کرده بود که اقدامات شدیدتری علیه این کشور اتخاذ خواهد کرد.

بعد از برکناری مرسی در 30 ژوئن سال گذشته، روابط مصر با برخی کشورهایی که به این اقدام اعتراض داشتند تیره و تار شده است، ترکیه یکی از کشورهای منتقد به برکناری و محاکمه مرسی است که در پی آن روابط آنکارا و قاهره به پایین ترین سطح خود تنزل پیدا کرده است.
منبع: فارس