سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸

رونالدینیو باز هم بهترین شد

ستاره برزیلی باشگاه اتلتیکو مینیرو که در جام باشگاه های جهان ناکام بود در رای گیری که توسط روزنامه اروگوئه ای ال پاییس انجام شد به عنوان بهترین بازیکن سال آمریکایی جنوبی انتخاب شد.
کد خبر : ۱۵۳۶۹۳
صراط: رونالدینیو که نقش بسیار موثری در نخستین قهرمانی اتلتیکو مینیرو در رقابتهای کوپا لیبرتادورس داشت در این نظر سنجی در جایگاه نخست قرار گرفت. نیمار دیگر ستاره برزیلی که تابستان امسال از سانتوس به بارسلونا پیوست و در دو دوره قبلی این نظر سنجی به عنوان نخست دست یافته بود این بار بعد از رونالدینیو در جایگاه دوم ایستاد. ماکسی رودریگز بازیکن آرژانتینی نیوولز اولدبویز در جایگاه سوم ایستاد.

رونالدینیو که در سال 2002 با برزیل قهرمان جام جهانی شد بعید است در جام جهانی 2014 در ترکیب تیم ملی کشورش به میدان برود. او در سال 2005 وقتی در بارسلونا بود توپ طلای اروپا و همچنین عنوان بهترین بازیکن سال فیفا در سال های 2004 و 2005 را از آن خود کرد.

خوزه پکرمن، بعد از 16 سال کلمبیا را به جام جهانی رساند

در بخش برترین مربی سال آمریکای جنوبی هر سه مربی برتر آرژانتینی بودند. خوزه پکرمن که سال گذشته هم عنوان بهترین مربی سال آمریکای جنوبی را در این نظر سنجی کسب کرده بود این بار هم به دلیل رساندن کلمبیا به نخستین جام جهانی بعد از سال 1998 بهترین مربی سال 2013 انتخاب شد. خورخه سمپائولی سرمربی تیم ملی شیلی در رده دوم و جراردو مارتینو که تابستان نیوولزاولدبویز را به مقصد بارسلونا ترک کرد در جایگاه سوم قرار گرفتند.

منبع: مهر