سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰

هدایت وقف‌ها در راستای ترویج حجاب

باید وقف‌ها در زمینه اشتغالزایی زنان، توانمندی و ترویج عفاف و حجاب هدایت شود.
کد خبر : ۱۵۳۶۸۷
صراط: رئیس دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه وقف ادای یک تکلیف یا یک امر قانونی نیست، بلکه اجرای سنت حسنه‌ الهی در جامعه است، گفت: باید وقف‌ها در زمینه اشتغالزایی زنان، توانمندی و ترویج عفاف و حجاب هدایت شود.

انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا(س) اظهار داشت: وقف شناخت نیازها، خلاء‌ها و راهکار توسعه یک جامعه است که واقف با هوشیاری و شناخت دقیق آن، تلاش می‌کند تا در جهت معنوی جامعه به خدا و کمالات معنوی حرکت کند.

رئیس دانشگاه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: وقف برای اعتلاء و پیشرفت جامعه است و بنظر می‌رسد در این بخش باید بیشتر کار فکری و اقدام عملی کرد.

خزعلی با توجه به توان زنان در عرصه‌های گوناگون خاطرنشان کرد: وقف‌هایی برای زنان صورت گرفته است که این موضوع در طول تاریخ بوده است.

وی گفت: از سوی زنان وقف‌هایی در طول تاریخ داشته‌ایم که قابل تقدیر است و از این دست می‌توان از وقف یک مصحف تا وقف مسجد گوهرشاد در دوران‌های مختلف اشاره کرد که در طول تاریخ برجسته شده است.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: حضرت مریم(ع) به عنوان یک واقف، فرزند خود را در شکم خود وقف خداوند می‌کند و این اقدام در تاریخ تأثیر فراوانی داشته است.

خزعلی با اشاره به برخی وقف‌های معاصر از سوی زنان کشور تصریح کرد: بسیاری از این وقف‌ها در داشته‌ها و داشتن‌ها تجلی پیدا می‌کند و شاید بتوان گفت بسیاری از این زنان از تمکن مالی و توانمندی خود به خوبی در زمینه وقف استفاده کرده‌اند.

رئیس دانشگاه الزهراء با تقدیر از نقش زنان در عرصه وقف، خواستار آسیب شناسی و توجه به بایدها و نبایدها در این مورد شد و افزود: در بایدها به نوآوری، پیشرفت و تعالی جامعه به خصوص از لحاظ جنبه علمی برای امر وقف باید توجه کرد.

خزعلی عنوان کرد: در این مورد باید وقف‌ها در زمینه اشتغالزائی زنان، توانمندی و ترویج عفاف و حجاب هدایت شود تا در این زمینه هم فرهنگ‌سازی شود.رئیس دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه وقف ادای یک تکلیف یا یک امر قانونی نیست، بلکه اجرای سنت حسنه‌ الهی در جامعه است، گفت: باید وقف‌ها در زمینه اشتغالزایی زنان، توانمندی و ترویج عفاف و حجاب هدایت شود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط وقف حجاب