سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

گران قیمت ترین ورزشگاه جهان نشت کرد

پس از اتفاقات مختلفی که در جریان ساخت‌و سازهای پروژه‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل به وجود آمد این بار ورزشگاهی دیگر دچار مشکل شد.
کد خبر : ۱۵۲۱۲۸
صراط: گران‌قیمت‌ترین ورزشگاه در بین 12 ورزشگاه ساخته‌ شده در برزیل برای رقابت‌های جام‌جهانی 2014 که سال آینده میزبان برگزاری چند بازی خواهد بود، کمتر از 8 ماه پس از اتمام بازسازی‌اش دچار نشتی در سقفش شده است.

یک رسانه‌ محلی برزیلی گزارش داد که سقف ورزشگاه ملی «مانه گارینشا» که ظرفیتی 72 هزار نفری دارد  در جریان دیدار هفته گذشته تیم‌های فوتبال زنان برزیل و شیلی در پی بارش باران دچار نشتی شد و آب از سقف آن چکه کرد و قسمت قوس پائین سکوی تماشاگران خیس شد. البته این رسانه‌ محلی گزارش داد مشکل به وجود آمده جدی نیست و مشکلی در میزبانی مسابقات سال آینده نخواهد داشت.

در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر شده آمده است: از آنجایی که این یک ورزشگاه جدید، عالی و پیچیده است، برخی از نقاط کوچک آن همچنان در حال تست شدن است اما جای هیچگونه نگرانی در برگزاری رویدادی دیگر وجود ندارد و خطری از این بابت کسی را تهدید نمی‌کند. همچنین این ورزشگاه 5 سال ضمانت بازسازی دارد و شرکتی که اقدام به نوسازی آن کرده تعهد کرده هرگونه ایرادی را در این مدت‌زمان رفع کند.

ورزشگاه ملی «مانه گارینشا» که در شهر برازیلا، پایتخت کشور برزیل واقع شده در حدود 1.2 بیلیون رئال برزیل ارزش دارد. 6 دیدار جام‌جهانی در این مکان برگزار خواهد شد که از آن جمله می‌توان به یکی از دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی و دیدار رده‌بندی این تورنمنت معتبر اشاره کرد.

این اولین اشکال ساختاری در ورزشگاه‌هایی که قرار است میزبان بازی‌های سال آینده جام‌جهانی باشند، نبوده است. اوایل امسال بود که ورزشگاه ژائو هاولانژ که در ریو دو ژانیرو واقع شده 6 سال پس از ساختش بسته شد. کارشناسان عنوان کردند سقف این ورزشگاه در پی وزش باد شدید در معرض خطر سقوط قرار گرفته و تعمیر آن به 18 ماه زمان نیاز دارد و این ورزشگاه برای المپیک2016 ریو مناسب بهره‌برداری است.

تاکنون در جریان ساخت پروژه‌های جام‌جهانی 2014 پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند که در 12 ورزشگاه مشغول به فعالیت بوده‌اند.

منبع: تسنیم