سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر درباره رژیم صهیونیستی:

موریانه‌ای در حال بلعیدن توافق ژنو است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: موریانه‌ای به‌نام رژیم صهیونیستی در حال بلعدین توافق ژنو است.
کد خبر : ۱۵۱۵۳۴

صراط: عبدالله فاتحی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای حزب موتلفه اسلامی در بوشهر اظهار داشت: صهیونیست‌های مشمئز کننده با تسلط بر کنگره آمریکا و جنگ زرگری با اوباما می‌خواهند مشروعیتی به تحریم‌های جدید بدهند ولی همگی آنها بدانند در صورتی‌که ناقض توافقنامه ژنو باشند طبل رسوایی خود را در عالم زده‌اند و این بار تمامی ملل جهان متوجه زورگویی‌های غربی‌ها می‎شوند و آنگاه ملت ایران به راه خود ادامه می‌دهند و این در حالی است که توافقنامه ژنو بی ارزش شده است.

فاتحی بیان کرد: از ویژگی‌های بدعهدی غربی‌ها این بود که برای عده اندکی که در داخل کشور به این قضایا خوشبین بودند و از مصالحه بین آمریکا و ایران ذوق زده شده بودند؛ به وضوح روشن شد که طرف مقابل غیر قابل اعتماد، سلطه‌گر و به قول رهبری معظم انقلاب خود برتربین هستند.

وی گفت: تأثیرگزاری اقتصاد نفتی بر زندگی روزمره و دیگر امورات کشور به نحوی بوده است که دولت‌های غربی نیز با شناسایی این عامل به عنوان نقطه ضعفی اساسی در ساختار نظام اقتصادی کشور و با اعمال تحریم‌های مختلف و مرتبط با صنعت نفت سعی دارند عرصه  را بر ملت ایران تنگ کنند و به اهداف شومشان که همان تحمیل حرف زور، تامین خواسته‌های متحد صهیونیستی و تقویت حکومت امپریالیستی است نزدیک‌تر شوند.

وی ادامه داد: اما تنها راه مقابله با نظام استکباری غرب و متحد غاصب صهیونیست‌ها همانا اتکال به خداوند متعال، پیروی از ولایت و ایمان به راهی است که انتخاب کرده‌ایم و چه خون‌ها و هزینه‌هایی که در این راه نداده‌ایم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: حداقل انتظار از دولت تدبیر و امید این است که با مدیریتی شایسته و اتخاذ راهکارهایی جدید مانع از رسیدن دشمنان کشور به اهداف شومشان بشوند.

فاتحی با اشاره به لایحه بودجه سال 93 گفت: در بودجه جدید خیلی خبری از تغییرات جدید و کنار گذاشتن روش‌های قبلی نظیر وابستگی تاثیر پذیر بودجه از درآمدهای نفتی که صد البته نقطه ضعفی در نظام اقتصادی ماست، دیده نمی‌شود.

وی گفت: تدبیر در تعیین منابع بودجه و دیگر ایراداتی که کارشناسان نسبت به آن داشته‌اند لازم و ضروری است و مجلس و دولت نیز باید با نگاهی جدید و همچنین لحاظ کردن اصل 45 قانون اساسی مسیر را برای کاهش وابستگی بودجه به درآمد‌های نفتی هموار کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: اخیرا مقامات آمریکایی با اعمال تحریم‌های جدید و افزودن نام 17  شرکت به فهرست تحریم‌ها با این عنوان که اینها تحریم‌های جدیدی نیست و ادامه همان روند تحریم‌های قبلی است بار دیگر نام خود را به عنوان بدعهدترین و پیمان شکن‌ترین‌های تاریخ به ثبت رساندند.

وی ادامه داد: این حرکت آنها نشان داد که هیچ حسن نیتی از طرف آمریکایی‌ها برای پایبندی به این توافقنامه نیست، همچنان‌که با نگاهی گذرا به تاریخ این کشور متوجه عهد شکنی‌ها، خیانت‌ها و دیگر جنایت‌های فراوان آنها خواهیم شد.

فاتحی گفت: هیئت ایرانی وارد مذاکرات شد و به صراحت اعلام کرد که با حسن نیت وارد مذاکرات شده و به تمام اصول توافقنامه پایبند خواهد بود و از دیگر طرفین به ویژه آمریکایی‌ها نیز همین‌گونه انتظار می‌رفت، که نهایتاً با بدعهدی آنها روبه‌رو شدیم.


منبع: فارس