سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶

پیغام قابل تامل آمریکا به معارضان سوری

برخی منابع در میان معارضان سوری ضمن رد اعلام آمریکا مبنی بر حضور «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت بعد از ژنو ۲، تأکید کردند آمریکا پیغام‌های «اطمینان بخشی» در این‌خصوص به معارضان داده است.
کد خبر : ۱۵۰۷۵۵
صراط: به نقل از «آناتولی»، یکی از اعضای ائتلاف معارضان سوری به شرط افشا نشدن نامش، روز چهارشنبه، گفت: «هیئت سیاسی این ائتلاف هیچ‌گونه نامه‌ای از غرب دریافت نکرده است که در آن عنوان شده باشد کنفرانس ژنو 2 به کناره‌گیری اسد از قدرت منجر نمی‌شود و اسد در دوره انتقالی که هدف نهایی کنفرانس ژنو است، همچنان حضور خواهد داشت.»

وی همزمان تأکید کرد «این ائتلاف روز گذشته پیغام اطمینان‌بخشی از آمریکا دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه اسد و ارکان حکومتش در پی کنفرانس ژنو 2 در آینده سوریه جایگاهی نخواهند داشت.»

خبرگزاری «رویترز» سه‌شنبه شب در گزارشی به نقل از منابع آگاه معارضان سوری نوشت « معارضان پیامی از کشورهای غربی دریافت کرده‌اند که بر اساس آن بعد از برگزاری نشست بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه در ماه آینده، اسد از قدرت کنار گذاشته نخواهد شد و اقلیت علویان سوریه به عنوان بخشی از دولت انتقالی در قدرت باقی خواهند ماند.»

سرنوشت بشار اسد همچنان به عنوان یکی از مهم‌ترین موارد اختلاف دولت معارضان سوریه است. آنها مشارکت در ژنو 2 را مشروط به کناره‌گیری اسد و انتقال قدرتش به هیئت انتقالی حکومت در سوریه، کرده‌اند. این در حالی است که دمشق تأکید کرده است هرگز برای واگذاری قدرت در ژنو 2 شرکت نمی‌کند.

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اوایل ماه جاری (میلادی) اعلام کرد در صورت دستیابی به توافقی در ژنو 2، بشار اسد همچنان در قدرت خواهد ماند و در مرحله انتقالی نیز کشوررا مدیریت خواهد کرد.

کنفرانس ژنو 2 در 22 ژانویه آینده برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: ائتلاف مشروط صراط