سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶

انتقاد یک نماینده از شیوه پرداخت یارانه سوخت

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه حمل و نقل انجام داده‌ایم اما به دلیل اینکه این سرمایه‌گذاری‌ها ناقص بوده، تاثیر آن مشهود نیست.
کد خبر : ۱۵۰۳۵۹
صراط:جعفر قادری ظهرسه‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز حمل و نقل و رانندگان در شهرداری شیراز، گفت: در دنیا آنقدر که به قطار و توسعه خطوط ریلی توجه شده، به هواپیما توجه نشده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص حمل و نقل ریلی، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی فرودگاه در کشور ایجاد کرده‌ایم که اکثرا غیراقتصادی است و هزینه‌های بسیاری را به ما تحمیل می‌کند، اگر این سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌هایی که در بخش فرودگاهی انجام شد، در بخش ریلی انجام می‌شد، وضع خیلی بهتر بود.

قادری گفت: در شهر تهران هرچه تقاطع و معبر بیشتر احداث می‌شود، تعداد خودرو هم بیشتر می‌شود و آلودگی‌ هوا به نقطه‌ای می‌رسد که حتی انسان در خانه هم تحت تاثیرات مضر آلاینده‌ها قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شیراز گفت: شهر شیراز داعیه دار پایتخت الکترونیک است اما زیرساخت‌های آی‌.تی و آی‌.سی‌.تی را به شکل کامل ندارد و دسترسی به اینترنت در بسیاری از نقاط این شهرستان امکان‌پذیر و کامل نیست.

وی ایجاد زیرساخت‌های ارتباط اینترنتی را از عوامل مهم در مدیریت حمل و نقل درون شهری دانست و گفت: امروز سهم حمل و نقل عمومی در ایران، قابل قبول نیست.

قادری با تاکید براینکه تامین هزینه‌های توسعه زیرساخت حمل و نقل از محل منابع دولتی را مطلوب ندانست و با بیان اینکه اشکال متوجه مجلس نیز هست، گفت: من نمی‌خواهم براساس نظر برخی‌ها مجلس شورای اسلامی را مجلس عوام بخوانم اما این مجلس بیشتر مجلس معتمدین است، اگر به مسایل تخصصی و کارشناسی نگاه شود، بسیاری از اشکالات مرتفع خواهد شد.

وی با انتقاد از شیوه پرداخت یارانه سوخت، گفت: همین یارانه سوخت اگر به‌درستی در موضوع حمل و نقل استفاده شود، می‌تواند مانند یک پایه مالیاتی عمل کرده و تامین کننده بخشی از هزینه‌ها باشد.
منبع: ایسنا