سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳

پاسخ‌معاون‌نظارت‌مجلس‌به‌ایرادشورای‌نگهبان

معاون نظارت مجلس با بیان اینکه اخبار اعلام شده درباره ایراد شورای نگهبان به فعالیت معاونت نظارت مجلس کذب محض است، گفت: این معاونت قانونی بوده و مورد تائید شورای نگهبان است.
کد خبر : ۱۵۰۰۷۵
صراط:  حسین مظفر  درباره اخبار مطرح شده مبنی بر ایراد شورای نگهبان به فعالیت معاونت نظارت مجلس، گفت: معاونت نظارت یک ساختار تشکیلاتی قانونی در مجلس است و این تشکیلات در راستای حفظ تحقق رکن نظارتی مجلس فعالیت می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  مجلس دو رکن تقنینی و نظارتی دارد که رکن نظارتی را معاونت نظارت پیگیری می کند و رکن تقنینی چند سالی است که در مجلس پیش بینی شده است.

وی افزود:  طبق ماده 22 آیین نامه داخلی پیش بینی ساختار معاونت از وظایف و اختیارات رئیس مجلس است، در آیین نامه داخلی مجلس و قوانین دیگر شش مرتبه عنوان معاونت نظارت قید و به صراحت وظایفی برای این معاونت ذکر شده است بنابراین معاونت نظارت مجلس قانونی بوده و مورد تائید شورای نگهبان است.

وی افزود: معاونت نظارت مجلس همچنان پیگیری امور نظارتی نمایندگان و پیگیری مسائل میان دستگاه ها را برعهده دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید براینکه هیچ خدشه ای در وظایف قانونی واصل ساختار تشکیلاتی معاونت نظارت وجود ندارد، بیان کرد: اخبار اعلام شده درباره ایراد شورای نگهبان به فعالیت معاونت نظارت مجلس یا کذب محض بوده یا تحریف شده و بر اساس برداشت صحیحی ذکر نشده است.

معاون نظارت مجلس با بیان اینکه یوسفیان رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از تحریف گفته‌هایش گله‌مند بود گفت: منظور او این بوده که بخش نظارتی چه در قالب معاونت  نظارت و چه در قالب فرد نماینده قابل پیگیری است اما این گفته در خبر یک رسانه درست منعکس نشد.
منبع: خانه ملت
برچسب ها: نظارت معاونت صراط