پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷

توصیه رئیس اتاق بازرگانی به دولت

رئیس اتاق بازرگانی تهران در توصیه‌ای به دولت گفت: دولت مسائل اقتصادی را به مسائل بین‌المللی ربط داده در حالی که فقط ۳۰ درصد مشکلات مربوط به مسائل بین‌المللی و ۷۰ درصد آن داخلی است و سنگین کردن وزن ۳۰ درصد خارج از احتیاط است.
کد خبر : ۱۴۹۰۱۷
صراط:  یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران عصر امروز در حاشیه مراسم چهلم حاج حبیب‌الله عسگراولادی در جمع خبرنگاران در مورد عملکرد اقتصادی دولت یازدهم گفت: یکی از نگرانی‌ها مسئله کالاهای اساسی و ذخیره آنان است که دولت توانسته تا حدودی این دغدغه‌ها را رفع کند.

وی افزود: دولت توانسته است نوسانات کالاهای اساسی را نگه دارد و برخی از موارد نظام بانکی که عملیاتی نشده را جهت‌گیری خوبی ببخشد.

آل اسحاق با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی یکی از نقاط مثبت دولت است، اظهار داشت: به نظر من دولت مسائل اقتصادی را به مسائل بین‌المللی ربط داده در حالی که فقط 30 درصد مشکلات مربوط به مسائل بین‌المللی و 70 درصد آن داخلی است. بنابراین سنگین کردن وزن 30 درصد خارج از احتیاط است. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نظر اقتصادی چه توصیه‌ای به دولت یازدهم می‌کنید، تصریح کرد: معتقدم دولت باید به نظام بانکی توجه بیشتری کند و همه دستگاه‌های دولت هم قبول کنند بانک مرکزی نخ تسبیح نظامات بانکی است و مورد هدایت و حمایت قرار گیرد. 

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه در خصوص نرخ ارز تعیین شده در بودجه سال 93 نیز توضیح داد: اگر نرخ ارز مبادلاتی در جهت تک نرخی کردن ارز و دلار پایین تر از 3000 تومان باشد، قدم مثبتی است. البته به گفته آقای سیف در نیمه سال 93 نرخ ارز تک‌نرخی می‌شود. بنده معتقدم مجموعه سیاست‌های دولت روی هم رفته مثبت بوده است.

منبع: تسنیم