سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۴

آخرین وضعیت میدانی سوریه

منابع سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف از جمله حومه دمشق، حلب و دیرالزور و هلاکت شمار دیگری از تروریست ها از جمله تروریست های قطری ، سعودی کویتی و مغربی خبر دادند.
کد خبر : ۱۴۸۸۱۶
صراط:  مهمترین تحولات میدانی سوریه به نقل از پایگاه های خبری دام پرس و العهد به این شرح است :

حومه حماه:

- درگیری میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست های مسلح در منطقه القرامطه در حومه حماه به کشته شدن شماری از تروریست ها منجر شد.

شهر عدرا:

- ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی و ارتش آزادیبخش فلسطین توانستند چندین نقطه در شهر کارگری عدرا را که برای چند ساعت به اشغال تروریست های تکفیری وابسته به زهران علوش درآمد، باز پس بگیرند که طی آن شماری از تروریست های مسلح از جمله یک تک تیرانداز به هلاکت رسیدند.

- تروریست های النصره، با حمله به سیلوی شهر  عدرا، 30 تن آرد به سرقت بردند.

- اسامه مخلوف و علی سلمان از مردم شهر عدرا در درگیری با تروریست های موسوم به جیش الاسلام کشته شدند.

حومه دمشق :

- نیروهای ارتش سوریه یک انبار سلاح و دستگاه های ارتباطاتی و چاشنی انفجاری و مقادیری موادی که در ساخت مواد منفجره به کار می رود و تعداد زیادی بمب دست ساز را طی عملیات جستجوی مزارع اطراف شهر النبک در حومه دمشق کشف و ضبط کردند.

- یک منبع سوری : عربستان نبرد حومه دمشق را باخت و تهدید پایتخت به پایان رسیده است.

- یک یگان از نیروهای ارتش سوریه تمام اعضای یک گروه تروریستی را در شرق الباشا در محله برزه دمشق به هلاکت رساندند که سرکرده این گروه به نام ابوعرب از جمله این تروریست ها اعلام شده است.

دیرالزور:

- یک یگان از نیروهای ارتش سوریه با هدف قرار دادن تجمعات افراد مسلح در مناطق الردیسات، الحویقه و الجبیلیه شماری از آنها را به هلاکت رساندند و شمار دیگری از تروریست ها زخمی شدند.

النبک:

- جاده  السفر باز است و تردد در آن جریان دارد و خودروها به صورت آهسته حرکت می کنند هر چند تک تیراندازها هم فعال هستند.

حلب :
- دستگاه های ذیربط یک انبار سلاح را در منطقه الفیض در حلب با همکاری مردم کشف و ضبط کردند.

- در پی سیطره تروریست های وابسته به گروه موسوم به جبهه اسلامی بر مقر شورای نظامی وابسته به مخالفان و انبارهای آن، سخنگوی سفارت آمریکا در ترکیه اعلام کرد ایالات متحده تمام کمک های غیرمرگبار خود به شمال سوریه را به حال تعلیق درآورده است.

- یگان هایی از نیروهای ارتش سوریه با منهدم کردن شش خودرو حامل سلاح و مهمات تروریست ها در روستای الزربه و انهدام پنج خودرو در ابوجبار و دیرحافر و کفکیک و شهر صنعتی، شماری از آنها را به هلاکت رساندند. در شمال المسلمیه و جنوب مارع هم چندین تروریست در عملیات نیروهای ارتش کشته و زخمی شدند.

دیرالزور :

- مخفیگاه گروه تروریستی موسوم به صقورالسنه در الردیسات در دیرالزور هدف قرار گرفت که شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

- درگیری ها در الجبیله به کشته شدن دو تروریست و زخمی شدن پنج نفر دیگر منجر شد. همچنین در حمله نیروهای ارتش به تجمع تروریست ها در الحویقه دو نفر از آنها به هلاکت رسیدند.

- در منطقه الرشدیه هم چهار تروریست در درگیری با نیروهای ارتش کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

- در منطقه المطار القدیم یک خودرو مجهز به تیربار منهدم شد و یک تروریست به نام محمد الترکی کشته و پنج نفر دیگر از اعضای گروه تروریستی موسوم به جندالرحمن زخمی شدند.

- درگیری میان دو گروه مسلح به سبب اختلاف بر سر مهمات در منطقه الشیخ یاسین به زخمی شدن چهار تروریست منجر شد.

دمشق –المزه

- جریان برق منطقه المزه بر اثر انفجار در شبکه برق رسانی  قطع شد.

حومه حمص :

 - یک منبع نظامی از کشته شدن شماری از تروریست ها و انهدام مقرهای آنها در محله القصور و خیابان مرسی در محله الوعرالقدیم و روستاهای الغاصبیه والخالدیه در حومه حمص خبر داد.

لاذقیه:

- نیروهای ارتش سوریه در عملیات خود در حومه لاذقیه ضمن انهدام انبارهای سلاح و مهمات و موشک تروریست ها شماری از آنها از جمله تروریست های سعودی، قطری و کویتی را به هلاکت رساندند.

- یگان هایی از نیروهای ارتش سوریه دو انبار بمب های دست ساز و مهمات را در روستای شیرالقبوع منهدم کرده و 17 تروریست از جمله دو تروریست قطری به نام های غضبان التللی و عمرالرملی را به هلاکت رساندند و در روستای ساقیه الکرت هم چهار تروریست از جمله یک تروریست اردنی به نام احمد الحماضی به هلاکت رسیدند.

- نیروهای ارتش همچنین با انهدام تجمعات تروریست ها و شش خودرو حامل موشک و مهمات آنها در روستاهای القنطره و الدره شماری از آنها را به هلاکت رساندند. در روستای القرملیه هم شماری از تروریست ها از جمله یک تروریست مغربی به نام رمضان ولد بدوک و ماجد شیخانی به هلاکت رسیدند.

درعا :

- شماری از تروریست ها در عملیات نیروهای ارتش در روستاهای انخل و عتمان و جاده های منتهی به داعل و طفس و محله های الحمادین و المنشیه و اردوگاه آوارگان و جاده  السد و اطراف مسجد بلال الحبشی و گمرک قدیم در درعا کشته و زخمی شدند و سلاح ها و مهمات متعلق به آنها هم منهدم شد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: عدرا تروریست صراط