دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹

دلیل تغییر رامین از زبان وزیر

کد خبر : ۱۴۶۳۷
به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران به سوالی درباره احتمال اعمال تغییرات دیگر در معاونت‌های این وزارتخانه، جواب منفی داد و درباره دلایل برکناری محمدعلی رامین اظهار کرد: آقای رامین در مدت یکسال گذشته زحمات بسیاری کشید و دلسوزانه تلاش کرد اما این اواخر شرایط به گونه‌ای بود که به این جمع‌بندی رسیدیم که با تغییر این معاونت، تعامل بهتری با اصحاب رسانه خواهیم داشت.

وی افزود: آقای محمدزاده هم با تجربیات گذشته در معاونت ارتباطات ریاست جمهوری و در روزنامه‌های مختلف و در شرایطی که در امر اطلاع‌رسانی خبره هستند، جایگزین رامین شد تا بتوانیم فصل جدیدی را از ارتباط با نشریات و روزنامه‌ها داشته باشیم و اهداف بلند خود را محقق کنیم البته از وجود رامین هم در مسوولیت‌های مختلف استفاده خواهد شد و از تجربیات او در معاونت مطبوعاتی بهره خواهیم برد.

او درباره سوالی مبنی بر اینکه چرا روز شنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات سخنرانی نکرده است، تصریح کرد: من آمادگی داشتم ولی گفتند که باید در آخر مراسم سخنرانی کنم اما چون این مراسم همزمان شده بود با مراسم شورای عالی ایرانیان و باید در آنجا حضور می‌یافتم ، مراسم هم کمی طولانی شد و متاسفانه به مراسم سازمان فرهنگ و ارتباطات نرسیدم.

حسینی درباره برنامه‌های وزارت ارشاد در طول اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: هدفمندسازی ‌در وزارت ارشاد مدت‌ها قبل آغاز شده و این طور نیست که مثل گذشته کاغذ در اختیار ناشران یا مطبوعات قرار بگیرد، زیرا چندین سال است که این کار را هدفمند انجام می‌دهیم و اکنون هم کاهشی در یارانه‌ها نخواهیم داشت.

وزیر ارشاد ادامه داد: در برخی موارد از حذف یارانه‌ سخن گفته می‌شود که درست نیست و تنها یارانه‌ها جهت‌دار می‌شود که بیشتر در حوزه انرژی است اما در مطبوعات هیچگونه موردی نداریم و اگر به فرض افزایش قیمتی بخواهد صورت بگیرد آن را در دولت مطرح می‌کنیم و دولت نیز آمادگی جبران دارد.

حسینی درباره حمایت‌های وزارت ارشاد از جایزه‌های ادبی خصوصی تصریح کرد: جوایزی را تعریف کردیم و هر ساله آن را پیگیری می‌کنیم مانند جایزه جلال آل‌احمد، کتاب سال، کتاب فصل و یا جایزه پروین که برنامه خاص و هیات داوران خود را دارند که پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: ‌انتظار داریم جایزه‌ها عاملی برای ارتقای غنای محتوای کتاب‌هایی که ارائه می‌شود، باشد؛ یعنی در هر زمینه‌ای که مسابقه‌، جشنواره‌ و یا نمایشگاهی دایر می‌کنیم، انتظار داریم یک رقابت سالمی ایجاد و کارهای بهتری ارائه شود و به این سمت با برنامه‌ریزی‌های‌ آینده پیش خواهیم رفت.