دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
وضعیت بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه ها

جنگ با تروریست‌ها در خوابگاه‌ دانشجویی

کانتر چند سالی است یکی از مولفه‌های هویتی دانشجویی شده است.
کد خبر : ۱۴۴۵۲۵
صراط: امیر حسین رضوانی،دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی ؛ به محض آنکه وارد اتاق‌شان می‌شوی جا می‌خوری. ده الی دوازده نفر دانشجوی مملکت در یک اتاق ولو شده‌اند و لپ تاپ‌های شخصی خود را جلوی دیدگان مبارک نهاده و با هیجان فریاد می‌زنند چاقویش کن! چاقویش کن، عجب هتشاطی پسر. اسنایپر و ناگهان چند فحش رکیک و دوباره همه چیز از نو. تازه می‌فهمی که آینده‌سازان محترم مملکت، در مادر دانشگاه‌های ایران ،در حال کشت و کشتار یکدیگر در فضای بازی شبکه‌ای کانتر هستند. یک گروه پلیس و گروهی دیگر تروریست شده و ساعت‌ها با هم کل می‌اندازند!
 
با بچه‌ها که سر صحبت را باز می‌کنی پاسخت را با هیجان خاصی می‌دهند. خیلی خوشحال می‌گویند کانتر چند سالی است یکی از مولفه‌های هویتی دانشجویی شده! مولفه‌هایی هچون تخم مرغ و شب بیداری و ژتون غذا و روزی پنج شش ساعت بازی یارانه در خوابگاه جزو ضرورت‌های زندگی دانشجویی است که غفلت از آن باعث افسردگی و خستگی می‌شود.
 
با سوالات‌مان در بین دانشجویان خوابگاهی شهر تهران جست‌وجو را ادامه می‌دهیم دانشجویان فنی علاقه بیشتری به بازی‌‌های شبکه‌ای دارند این اپیدمی در بین دانشجویان پسر قابل مقایسه با میزان وقت گذرانی دانشجویان دختر بر سر این بازی‌ها نیست در سطح جدول انواع بازی‌ها پی اف بیشترین طرفدار را دارد و پس از آن کانتر بازی اصلی و مورد علاقه اکثر دانشجویان خواگاهی است البته اگر شما دارای لب تابی با گرافیک و سیستم بالاتر باشید می‌توان کال اف بیوتی را نیز بازی کنید بازی‌های شبکه‌ای به وسیله سیستم وای‌فای لپ تاپ و قرار دادن یک لپ تاپ به عنوان سرور و با وجود انواع لپ تاپ شخصی در خوابگاه به سهولت در دسترس دانشجویان است.
 
بومی‌ها چه می‌کنند؟
 
از خوابگاه‌های دانشجویی که بیرون بیایی وضعیت در بین دانشجویان بومی هم به همین منوال است یکی از دانشجویان دانشگاه تهران می‌گوید دانشجویان بومی علاقه وافری به بازی‌های یارانه‌ای دارند و شما به راحتی با حضور در سایت دانشگاه می‌توانید گروه‌های مختلفی را مشاهده کنید که با هم به صورت یک کاپ مسابقه می‌دهند و حتی در این بین برای بالا بردن هیجان حاضرند شرط‌بندی‌های عجیب هم انجام دهند.
 
تهران یا شهرستان؟
 
برای پی بردن به زوایای دیگر مسئله با چند دانشگاه واقع در شهرستان از جمله اراک و مازندران ارتباط برقرار می‌کنیم پیگیری مسئله حاکی از آن است که وضعیت در دانشگاه‌های شهرستان به مراتب وحشتناک‌تر از تهران است یکی از دانشجویان دانشگاه مازندران می‌گوید سال‌هاست که امور فرهنگی دانشگاه مازندران خود مسابقات دانشگاهی پی اف را برگزار می کند و همین امر باعث شده که بسیاری از دانشجویان شبانه روز وقت‌شان به بهانه آمادگی برای مسابقات هر ترم بر روی بازی‌های یارانه‌ای بگذارند خاطرم است که سال 87 که به دانشگاه وارد شدیم مسابقه فینال یکی از همین جام‌ها که اتفاقا توسط یکی از تشکل‌های دانشگاه هم برگزار شده بود را در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه برگزار کردند و صدها نفر برای دیدن بازی دو نفر به آمفی‌تئاتر دانشگاه آمده بودند استقبالی که از برنامه‌های علمی و فرهنگی دیگر در این سطح نمی‌شود از این دانشجوی می‌پرسیم آیا دانشجویان به سرگرمی‌های دیگر مانند بازی‌های شبکه‌ای اعتیاد دارند؟ او می‌‌گوید نه و در توضیح پاسخش می‌آورد که از وقتی لپ تاپ و کامپیوتر شخصی در خوابگاه‌ها رواج پیدا کرده و برای همه دانشجویی داشتن یک لپ تاپ امر آسانی شده بازی‌های کامپیوتری تمام سرگرمی‌های اعتیادآور دانشجویان همچون پاستور و شطرنج را کنار زده و حاکم مطلق اوقات فراغت دانشجویان به ویژه پسرها شده است.
 
عصر پادشاهان
 
یکی از داشنجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌گوید اینترنتی که به درد دانلود مقاله نخورد و امکان دسترسی به سایت های مرجع جهانی را نداشته باشد فقط به درد عصر پادشاهان می‌خورد عصر پادشاهان بازی اینترنتی‌ای که به همراه بازی‌های تراوین و جنگ خوان‌ها و فوتبال من از پرطرفدارترین بازی‌های اینترنتی هستند که ده‌ها هزار نفر با هر کدام از آنها به صورت هر روزه در حال بازی هستند جالب توجه اینکه بسیاری از این که افراد دانشجو هستند و روند گسترش این بازی‌های آن لاین روز به روز بیشتر از گذشته است.
 
سنگر انقلاب یا گیم نت
 
وضعیت اسفناک هیمنه بازی‌های رایانه‌ای در خوابگاه‌های دانشجویی به خصوص در میان دانشجویان پسر نشان‌دهنده واقعیت تلخی است دانشگاهی که قرار بود سنگر افسران انقلاب باشد این روزها به باشگاه‌ و کلوپ بازی‌های رایانه‌ای بدل گشته است یک گیم نت بزرگ برای میلیون‌ها دانشجوی ایرانی!