دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸

دلیل نامطلوب بودن قوانین جامعه کارگری

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دستیابی به تولید مطلوب باید قانونگذار نگاهی فرابخشی به جامعه کارگری داشته باشد.
کد خبر : ۱۴۴۱۸۷
صراط: حجت الاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در همایش بزرگ کارگران که در اداره کل تعاون, کار و رفاه اجتماعی برگزار شد, اظهار کرد: باید به بحث سرمایه به عنوان یکی از فعالیت‌های کاری توجه شود.

وی افزود: باید به بحث کار و نیروی انسانی، کارفرما و بازار امروزی که بسیار رقابتی است توجه کنیم تا بتوانیم در دیگر مراکز نقش آفرینی کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌توجهی به این مسائل سبب می‌شود نتایج مطلوبی به دست نیاید، برای اینکه در جهان تولید خوب داشته باشیم باید قانونگذارها نگاهی فرابخشی به مسائل داشته باشند.

پژمانفر تاکید کرد: باید برای کسانی که در مشاغل سخت فعالیت می‌کنند امتیازاتی در نظر گرفته شود و در این راستا طرحی در مجلس مطرح  شده که افرادی که 7 هزار و 300 روز کار سخت انجام داده‌اند بازنشسته می‌شوند.

وی افزود: امروز اگر صنعت می‌خواهد پیشرفت کند باید به همه مسائل توجه کرد چون هر موفقیتی که کسب شود برای همه ابعاد جامعه موثر است.

محمد سنجری, مدیرکل کار و تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: اهمیت قانون کار به دلیل گسترده افرادی است که با آن ارتباط دارند و بر آن نظارت می‌کنند و تاثیری که این قانون در مسائلی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد سبب شده تا معتبرترین قانون کشور باشد.

سنجری تصریح کرد: با شرایط اقتصادی کشور اصلاح قانون کار، پیشنهاد خوبی است و ضرورت دارد قانون کار با توجه به موقعیت کشور و متناسب با زمان تعیین شود.

وی افزود: یکی از رسالت‌های قانون کار ایجاد عدالت و رفع فقر و بیکاری در جامعه است، مهم‌تر از همه باید به مسائل معیشتی کارگران، بهداشت و درمان و پایداری کار توجه شود.

سنجری تاکید کرد: در اصلاح قانون کار باید به منافع کارگر و منافع کارفرما توجه شود، تخصص، مهارت، تعهد و اخلاق می‌تواند رشد اقتصادی در کشور را فراهم کند.

به گفته وی ارزشمندترین سرمایه برای کارفرما، کارگر است.

منبع: تسنیم