صراط: امیر مسعود عطایی در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک،
کامپیوتر و تجارت الکترونیک) با بیان اینکه نمایشگاه امسال با شعار زندگی
هوشمند برگزار میشود و هدف آن نگاه کاربردی به فناوری اطلاعات به جای نگاه
تجملاتی است، از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه را رونق کسب و کار
به بخش خصوصی و بازگشت دوباره شرکتهای خارجی به ایران عنوان کرد.
وی با اشاره به ترکیب شورای سیاستگذاری الکامپ نوزدهم متشکل از رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نماینده شرکت سهامی نمایشگاه، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام صنفی رایانهای کشور است، گفت: الکامپ امسال در 12 حوزه سختافزار، نرمافزار، شبکه و ارتباطات، رسانه، دولت الکترونیک، تجهیزات الکترونیک همراه، آموزش، امنیت، ماشینهای اداری، بانکداری و تجارت الکترونیک، سرگرمیهای دیجیتال و زندگی هوشمند به صورت حوزه محور برگزار خواهد شد.
دبیر شورای سیاستگذاری الکامپ از تشکیل دبیرخانه دائمی برای سیاستگذاری نمایشگاه الکامپ خبر داد و گفت: پیشنهادی به هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاهها نیز مطرح شده تا از سال آینده تعرفه ریالی نمایشگاههای بینالمللی افزایش یابد و تعرفه ارزی حذف شود.
عطایی با بیان اینکه متراژ نمایشگاه الکامپ در سال گذشته 13 هزار مترمربع بوده و با حضور 389 شرکت این نمایشگاه برگزار شد افزود: نمایشگاه الکامپ نوزدهم در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران در متراژ 24 هزار و 349 مترمربع و با حضور بیش از 593 شرکت برگزار می شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته 10 شرکت نمایندگی برندهای معتبر خارجی در نمایشگاه شرکت کرده بودند که امسال این تعداد به 20 شرکت رسیده است؛ همچنین متراژ کلی نمایشگاه نیز دو برابر شده است.
دبیر شورای سیاستگذاری الکامپ نوزدهم حضور مستقل دستگاههای حاکمیتی از 3 قوه را در دو سالن دولت الکترونیک به مساحت 2 هزار مترمربع و ارائه خدمات حضوری این دستگاهها در محل نمایشگاه از جمله تفاوتهای بارز این نمایشگاه نسبت به سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سالن دولت الکترونیک علاوه بر دستگاههای زیرمجموعه قوا، اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات و شرکتهای اینترنتی نیز حضور خواهند داشت.
وی همچنین از برگزاری کارگاهها و سمینارهای آموزشی در 4 روز برگزاری این نمایشگاه و رونمایی از چندین سرویس ارزش افزوده خبر داد و گفت: فروشگاه عرضه محصولات شرکتهای شرکت کننده در این نمایشگاه نیز برپا خواهد شد.
وی با اشاره به ترکیب شورای سیاستگذاری الکامپ نوزدهم متشکل از رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نماینده شرکت سهامی نمایشگاه، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام صنفی رایانهای کشور است، گفت: الکامپ امسال در 12 حوزه سختافزار، نرمافزار، شبکه و ارتباطات، رسانه، دولت الکترونیک، تجهیزات الکترونیک همراه، آموزش، امنیت، ماشینهای اداری، بانکداری و تجارت الکترونیک، سرگرمیهای دیجیتال و زندگی هوشمند به صورت حوزه محور برگزار خواهد شد.
دبیر شورای سیاستگذاری الکامپ از تشکیل دبیرخانه دائمی برای سیاستگذاری نمایشگاه الکامپ خبر داد و گفت: پیشنهادی به هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاهها نیز مطرح شده تا از سال آینده تعرفه ریالی نمایشگاههای بینالمللی افزایش یابد و تعرفه ارزی حذف شود.
عطایی با بیان اینکه متراژ نمایشگاه الکامپ در سال گذشته 13 هزار مترمربع بوده و با حضور 389 شرکت این نمایشگاه برگزار شد افزود: نمایشگاه الکامپ نوزدهم در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران در متراژ 24 هزار و 349 مترمربع و با حضور بیش از 593 شرکت برگزار می شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته 10 شرکت نمایندگی برندهای معتبر خارجی در نمایشگاه شرکت کرده بودند که امسال این تعداد به 20 شرکت رسیده است؛ همچنین متراژ کلی نمایشگاه نیز دو برابر شده است.
دبیر شورای سیاستگذاری الکامپ نوزدهم حضور مستقل دستگاههای حاکمیتی از 3 قوه را در دو سالن دولت الکترونیک به مساحت 2 هزار مترمربع و ارائه خدمات حضوری این دستگاهها در محل نمایشگاه از جمله تفاوتهای بارز این نمایشگاه نسبت به سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سالن دولت الکترونیک علاوه بر دستگاههای زیرمجموعه قوا، اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات و شرکتهای اینترنتی نیز حضور خواهند داشت.
وی همچنین از برگزاری کارگاهها و سمینارهای آموزشی در 4 روز برگزاری این نمایشگاه و رونمایی از چندین سرویس ارزش افزوده خبر داد و گفت: فروشگاه عرضه محصولات شرکتهای شرکت کننده در این نمایشگاه نیز برپا خواهد شد.