سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶

راه یافتگان جام جهانی فوتبال تا به امروز

در حالی که حضور ۲۳ تیم در جام جهانی برای سال آینده در برزیل قطعی شده است ما در این لیست این تیم ها را تا به امروز برایتان معرفی می‌کنیم
کد خبر : ۱۴۳۰۴۳
صراط: با تساوی ۱-۱ سنگال و ساحل عاج حضور یک تیم دیگر در برزیل مشخص شد.در حالی که حضور ۲۳ تیم در جام جهانی برای سال آینده در برزیل قطعی شده است ما در این لیست این تیم ها را تا به امروز برایتان معرفی می‌کنیم:

اروپا: آلمان , هلند , بلژیک , سوییس ,  آلمان , روسیه , انگلیس , بوسنی و اسپانیا راهی جام جهانی شدند.

در اروپا که دور پلی آف را برگزار می‌کند چهار سهمیه از ۱۳ سهمیه این قاره هنوز باقی مانده است که ۴ بازی روز سه شنبه همه چیز را مشخص خواهد کرد.

آفریقا: در این قاره تا کنون فقط سرنوشت دو تیم ساحل عاج و نیجریه مشخص شده است و سه سهمیه باقی مانده از ۵ سهمیه این قاره با انجام دیدار های پلی آف مشخص خواهد شد

غنا ۶ - مصر۱

بورکینافوسو۳ - الجزایر ۲

دیدار برگشت این دو تیم روز۳ شنبه انجام می‌شود.

تونس و کامرون نیز با تساوی بدون گل کار را در بازی برگشت روز ۱شنبه پی گیری می‌کنند.

آسیا: استرالیا , ٰژاپن , کره جنوبی و ایران تا به این جای کار صعود کرده های آسیا به جام جهانی هستند. اما نیم سهمیه از ۴.۵ سهمیه این قاره را باید برای قاره کهن از دست رفته دید چرا که تیم اردن در زمین خودش مقابل ستارگان اروگوئه با ۵ گل شکست خورد تا روز سه شنبه بازی برگشت خود را برگزار کنند.

آمریکای جنوبی: در این دوره که بدون حضور برزیل این مسابقات برگزار می‌شد کار تیم ها آسان تر از دوره های قبل شده بود , این قاره که با صدر نشینی آرژانتین کلمبیا شیلی و اکوادور ۴ سهمیه خود را مشخص میدید در بازی روز جمعه گذشته اروگوئه مقابل اردم به دنبال نیم سهمیه این قاره در آسیا بود تا شاید بتوان از حالا سهمیه پنجم را برای آن ها کنار گذاشت.

اقیانوسیه: در این گروه چهار تیمی نیوزلند با اقتدار صدر نشین شد و در بازی پلی آف با نماینده منطقه کونکاکاف که مکزیک بود شکست خورد تا آن ها هم بیشتر امید خود برای حضور در جام جهانی از دست بدهند, البته نیوزلند سال قبل حضور در جام جهانی را در مسابقات جام کنفدراسیون ها تجربه کرده بود.

کونکاکاف : در منطقه آمریکای شمالی و مرکزی و کارایئب کاستاریکا آمریکا و هندوراس در تورنومنت سال آینده حضور خواهند داشت.حضور مکزیک هم در جام جهانی محتمل است.


منبع: قانون