پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
سرهنگ ایرانی خبر داد:

ورود پلیس به ماجرای قمه‌زنی در قم

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قم از اجرای طرح ویژه پلیس برای جلوگیری از قمه زنی در این استان خبر داد.
کد خبر : ۱۴۲۰۰۵

صراط: سرهنگ مجتبی ایرانی قبل از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مقر فرماندهی نیروی انتظامی قم برگزار شد با اشاره به اینکه امسال همانند سنوات گذشته 2 مسیر عزاداری برای عاشقان حسینی مشخص شده است بیان کرد: مسیر شماره یک از میدان مطهری، پل معصومیه، میدان بزرگ امام خمینی(ره) به سمت درب شماره 22 مسجد اعظم و خروج از درب 20 در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مسیر شماره 2 از خیابان آذر - باجک، تقاطع عمار یاسر، سه راه بازار، چهار راه بازار، آستانه، درب شماره سه حرم مطهر و خروج از درب شماره پنج است.

معاون عملیاتی فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: نیروی انتظامی همچون سنوات گذشته برای حفظ امنیت مراسم عزاداری تدابیر ویژه ای را در نظر گرفته است و پوشش انتظامی کامل این مسیرها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: تلاش بر این است که مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) چندان نظامی نباشد و بیشتر انتظار بر این است که مردم وارد صحنه شوند و خود نظم و امنیت مراسم را برقرار کنند.

اجرای طرح پلیس یار محرم

ایرانی بیان کرد: طرح پلیس یار محرم توسط نیروی انتظامی پیش بینی شده است که در این طرح برخی از افراد سابقه دار هیئت ها به عنوان همیاران محرم انتخاب شده تا با نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت همکاری کنند.

وی عنوان کرد: انتظار بر این است که هیئت‌های مذهبی همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند و در مسیرهای تعیین شده حرکت کنند زیرا به دلیل محدودیت نمی‌توان تمامی هیئت‌ها را از میدان آستانه عبور داد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: متاسفانه در طول چند شب گذشته تماس های زیادی با پلیس 110 مبنی بر شکایت از صدای بلندگوی مساجد و هیئت‌ها برقرار شده است بنابرین از متولیان هیئت‌ها و مساجد تقاضا می‌شود تا در ساعات پایانی شب بلندگوهای بیرون از مساجد را خاموش کنند تا برای همسایگان مشکل ایجاد نکنند.

وی در خصوص جلوگیری از قمه زنی نیز افزود: خوشبختانه پس از فرمان مقام معظم رهبری مشکلاتی در خصوص قمه زنی در قم شاهد نبوده‌ایم اما نیروی انتظامی به منظور پیشگیری از این اقدام جلساتی را با مسئولان هیئت‌هایی که در این امر سابقه داشته اند برگزار کرده است، همچنین طرح ویژه ای در اطراف حرم مطهر، خیابان آذر، خیابان چهار مردان، طول حرم و گذرخان برای جلوگیری از قمه زنی از ساعت چهار صبح برقرار می‌شود.

برخورد با حمل علم

سرهنگ ایرانی عنوان کرد: تقاضا می‌شود که دسته های عزاداری از حمل علم خودداری کنند زیرا نیروی انتظامی در صورت مشاهده برخورد قانونی می‌کند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در برخورد با مجرمین طرح ویژه ای را در هسته مرکزی شهر، اطراف حرم مطهر و نقاط حساس شهر برقرار می کند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قم گفت: نیروی انتظامی با 100 درصد توان خود در برقراری نظم و امنیت وارد می‌شود و در صورت نیاز از نیروهای کمکی نیز استفاده خواهد کرد.


منبع: مهر
برچسب ها: قمه زنی قم پلیس محرم