صراط: بهادر کاظمی اظهار داشت: به منظور کاهش آلودگی هوا
و بهینهسازی مصرف سوخت، استاندارد یورو ۴ بنزین تدوین و به وزارت نفت
ارائه شده است.
وی تصریح کرد: وزارت نفت برنامه زمانبندی را برای ارتقاء استاندارد بنزین به یورو ۴ تدوین و به سازمان استاندارد ارائه کرده است که البته در اجرا تأخیر دارند.
وی با بیان اینکه تولید بنزین یورو ۴ شروع شده است، گفت: وزارت نفت در زمینه بازسازی پالایشگاهها و تجهیز آنها به فرآیند تولید بنزین یورو ۴ با تأخیر عمل کرده است.
کاظمی افزود: امیدواریم وزارت نفت سریعتر بتواند استاندارد یورو ۴ را در مورد همه بنزین تولیدی اعمال کند تا سازمان استاندارد نیز الزام تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ را به خودروسازان ابلاغ کند و سهم آلایندگی خودروها در محیط زیست کاهش یابد.
وی در مورد برنامه زمانبندی تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ نیز اظهار داشت: تا پایان امسال بخش عمدهای از بنزین تولیدی کشور باید استاندارد یورو ۴ را دارا باشد و در سال آینده نیز همه پالایشگاهها باید به تجهیزات تولید بنزین استاندارد یورو ۴ مجهز شوند که در حال حاضر از این برنامه عقب هستند.
وی در خصوص تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ نیز گفت: در حال حاضر خودروهایی مانند پژو ۲۰۶، تندر ۹۰، مزدا و سوزوکی با استاندارد یورو ۴ تولید میشوند و سایر خودروها نیز تا پایان سال فرصت دارند که به استاندارد یورو ۴ مجهز شوند.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در مورد استانداردهای اجباری خودرو نیز گفت: فعلاً برنامهای برای افزایش استانداردهای ۵۱گانه خودرو نداریم ولی اجرای استانداردهای ایمنی مانند نصب دو ایربگ بر روی خودروها پیگیری میشود.
وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد خودروها با دو ایربگ تولید میشوند و تا پایان سال، همه خودروها باید به دو ایربگ مجهز شوند.
وی تصریح کرد: وزارت نفت برنامه زمانبندی را برای ارتقاء استاندارد بنزین به یورو ۴ تدوین و به سازمان استاندارد ارائه کرده است که البته در اجرا تأخیر دارند.
وی با بیان اینکه تولید بنزین یورو ۴ شروع شده است، گفت: وزارت نفت در زمینه بازسازی پالایشگاهها و تجهیز آنها به فرآیند تولید بنزین یورو ۴ با تأخیر عمل کرده است.
کاظمی افزود: امیدواریم وزارت نفت سریعتر بتواند استاندارد یورو ۴ را در مورد همه بنزین تولیدی اعمال کند تا سازمان استاندارد نیز الزام تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ را به خودروسازان ابلاغ کند و سهم آلایندگی خودروها در محیط زیست کاهش یابد.
وی در مورد برنامه زمانبندی تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ نیز اظهار داشت: تا پایان امسال بخش عمدهای از بنزین تولیدی کشور باید استاندارد یورو ۴ را دارا باشد و در سال آینده نیز همه پالایشگاهها باید به تجهیزات تولید بنزین استاندارد یورو ۴ مجهز شوند که در حال حاضر از این برنامه عقب هستند.
وی در خصوص تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ نیز گفت: در حال حاضر خودروهایی مانند پژو ۲۰۶، تندر ۹۰، مزدا و سوزوکی با استاندارد یورو ۴ تولید میشوند و سایر خودروها نیز تا پایان سال فرصت دارند که به استاندارد یورو ۴ مجهز شوند.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در مورد استانداردهای اجباری خودرو نیز گفت: فعلاً برنامهای برای افزایش استانداردهای ۵۱گانه خودرو نداریم ولی اجرای استانداردهای ایمنی مانند نصب دو ایربگ بر روی خودروها پیگیری میشود.
وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد خودروها با دو ایربگ تولید میشوند و تا پایان سال، همه خودروها باید به دو ایربگ مجهز شوند.