سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
بت پرستی نوین از نگاه معاون اوقاف کشور

گرایش به لباس‌های غربی بت‌پرستی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: گرایش انسان‌ها به لباس‌های ضداسلامی غربی نوعی بت‌پرستی رایج در جامعه است.
کد خبر : ۱۴۱۳۷۴

صراط: احمد شرفخانی صبح امروز در همایش بصیرت عاشورایی در تکیه پهنه‌کلای ساری با اشاره به ارزش و مقام محبت در زندگی انسان، افزود: محبتی که از سوی کمال باشد انسان را از خرافه‌پذیری محافظت می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه کلمه محبت در قرآن 95 بار تکرار شده است، افزود: حدود 35 آیه از قرآن در زمینه محبت ذکر شده است.

وی با اشاره به اینکه در بت‌پرستی هیچ‌گونه لذت معنوی وجود ندارد بیان داشت: افراد به واسطه جاهلیت به بت‌پرستی روی می‌آورند.

شرفخانی‌ تصریح کرد: در بت‌پرستی لذت کاذبی وجود دارد که فرد به دنیاگرایی رو می‌آورد و از محبت به خدا دور می‌ماند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور با تاکید بر اینکه باید ریشه محبت در زندگی خود را بشناسیم، بیان داشت: انسان زمانی به کمال می‌رسد که محبت واقعی در قلب و روح فرد جاری و ساری باشد.

شرفخانی با اشاره به اینکه باید محبت واقعی به قرآن و اهل‌بیت را در وجود خود شناسایی کنیم، گفت: شناخت خداوند مهم‌ترین مسئله در به وجود آمدن محبت است.

وی تصریح کرد: اگر قرآن، هستی، امامت و ولایت را نشناسیم محبت ما تبدیل به بت می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛ ریشه انحرافات در جامعه را لذت کاذب دنیوی دانست و بیان کرد: شیطان‌پرستی یکی از لذت‌های کاذب رایج در بین جوامع است.

شرفخانی به بدحجابی موجود در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی ایمان به خدا و محبت به اهل بیت(ع) از وجود انسان خارج می‌شود لذت‌های کاذب و کج‌روی‌های اجتماعی درون انسان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارکردن زن در جامعه و آرایش در اسلام ممنوع نیست، تاکید کرد: اما هر کدام از این‌ها باید در راستای قرآن و ارزش‌های دینی صورت بگیرد.

شرفخانی با بیان اینکه بت‌پرستی فقط در پرستش سنگ‌های ساخته‌شده توسط انسان نیست، بیان کرد: گرایش انسان‌ها به لباس‌های ضداسلامی غربی نوعی بت‌پرستی رایج در جامعه است.

وی با انتقاد از بدحجابی جوانان از نظر پوشش نامناسب، تاکید کرد: مسئول این بدحجابی در جامعه چه کسی است و چرا جلوی این ضدفرهنگی‌ها گرفته نمی‌شود.


منبع: فارس