سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
امام جمعه موقت تهران:

مردم پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای

امام جمعه موقت تهران گفت: تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات هسته‌ای مقتدرانه عمل کند چراکه مردم پشتوانه آنها هستند.
کد خبر : ۱۳۹۹۳۲

صراط:  آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی عصر امروز در همایش «نقش خواص در پیدایش قیام عاشورا »که در سالن همایش‌های حوزه علمیه سلیمانه برگزار شد، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور باید به پشتوانه ملت ایران در مذاکرات مقتدرانه حضور یابد.

وی افزود: کشورهای غربی و آمریکا با تصور اینکه تحریم‌ها علیه ملت ایران، مسئولین و مردم را خسته کرده، تلاش می‌کنند تا خواسته‌های غیرقانونی خود را به ایران تحمیل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم کشور ما بیش از 30 سال است که در مقابل توطئه دشمنان ایستاده‌اند و تحریم‌ها هم هیچ خللی در اراده آنها ایجاد نخواهد کرد و این موضوع نمی‌تواند باعث گرفتن امتیاز از طرف ایرانی در مذاکرات شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به نقش خواص در جامعه اشاره کرد و گفت: خواص، مرجعیت رجوع مردم در مسائل مختلف است و می‌توانند در دوران حساسی مانند فتنه بسیاری از مشکلات را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته خواصی هم وجود دارند که به دنبال موقعیت‌های مختلف برای پیشبرد مقاصد نامشروع خود هستند که نمونه‌های آن را می‌توان از صدر اسلام تاکنون دید.

موحدی کرمانی موضوع بر سر نیزه کردن قرآن را یکی از این موارد برشمرد و گفت: معاویه و همدستانش در آن رمان از ناآگاهی مردم استفاده کرده و مردم را علیه امام علی(ع) شوراندند.

وی نمونه دیگر نقش خواص را در حادثه عاشورا عنوان کرد و افزود: با وجود دعوت گسترده از امام حسین(ع) برای سفر به کوفه، کسانی که نامه دعوت را برای آن حضرت فرستاده بودند به دلیل تطمیع و تهدید یزید دست از همراهی امام حسین (ع) کشیدند و تا آنجا پیش رفتند که نوه رسول خدا(ص) را به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت تهران توکل، بصیرت، استقامت، پایمردی و مقابله با ظلم و ستم در رسیدن به اهداف را از مهم‌ترین راه‌های مقابله با فتنه عنوان کرد.

منبع: فارس