سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
هشدار علم‌الهدی به مذاکره‌کنندگان

حکم مسئولیت با خودکار ده تومانی امضا نشده

امام جمعه مشهد گفت: نباید به بهانه اینکه می‌خواهیم کشوری آرام داشته باشیم دین را قربانی مذاکرات دیپلماسی کنیم.
کد خبر : ۱۳۹۸۵۷

صراط: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم بزرگداشت شهدای سراوان که ظهر امروز در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، گفت: مسوولان ما در کشور شعاع سرخ‌رنگ خون شهدا را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: کسی که در این مملکت وزیر یا وکیل شده و یا دارای قدرت است، حکم مسوولیتش با یک خودکار ده تومانی امضا نشده، بلکه در شعاع این وکالت، مدیریت و ریاست خون‌ها ریخته شده و محور این خون‌ها خون شهدا است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: جنگ با دشمنان خدا و مقابله با اعداء پیامبر(ص) استکبار ستیزی و عزت‌ بخشی به دین و ارزش‌های آن باید اساس همه سیاست‌گذاری‌ها در عرصه مدیریت‌های خرد و کلان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اسلام را نباید قربانی جریان ارتباطات سیاسی کرد.

علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به مغفول ماندن یک بخش مهم در جریان شهادت 14 نفر از مرزبانان کشورمان اشاره و خاطر نشان کرد: شهادت این 14 نفر از نقطه صفر مرزی بزرگ‌ترین نمایش اقتدار نظام و مرزبانان غیور و دلاور ماست. در کشورهای همسایه توطئه‌های نابکارانه استکباری در عمق اجتماعات و شهرهای آنان اجرا می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن اشاره به محور اصلی شهادت این 14 شهید، گفت: آنچه که درباره این حادثه تروریستی جای تامل دارد، این است که ممکن است خانواده‌های این عزیزان سوال کنند چرا فرزند من باید قربانی شود تا عده دیگری در امنیت و رفاه زندگی کنند؟ برای آنها هیچ کدام از شعارهای احساسی از قبیل استحکام پایه‌های نظام و توسعه نظام قانع‌کننده نیست و آن چیزی که مادر شهید را قانع می‌کند که لباس مشکی نپوشد و پدر شهید اشک نریزد این است که آنها میوه دلشان را به پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) هدیه کرده‌اند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: شما پدران شهید در محضر پیامبر(ص) مدرک دارید که میوه دلتان را تقدیم کرده‌اید. این فرزند شما در آینده به هر جایگاه و توانی که می‌رسید نهایتاً یک زندگی لذت‌بخش برای خود و خانواده‌اش به ارمغان می‌آورد اما امروز تمام این سرمایه یکپارچه مخصوص خودتان شده است.


منبع: ایسنا