سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱

کاشین درجمع هیات‌پارلمانی‌ایران‌چه‌گفت؟

ولادیمیر کاشین، معاون رییس کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه و رییس کمیته ذخایر طبیعی، بهره‌برداری از طبیعت و اکولوژی دومای دولتی و تعدادی از اعضای این کمیته با هیات پارلمانی ایران دیدار کردند.
کد خبر : ۱۳۹۵۶۳
صراط: کاشین، معاون رییس کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه بر اهمیت حفظ روابط حسنه ایران و روسیه و ضرورت پیاده کردن سیاست صلح‌جویانه از سوی تمام کشورها تاکید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی حزب کمونیست روسیه نوشت: کاشین در جمع هیات پارلمانی ایران که شامل اعضای کمیته امور کشاورزی، آبیاری و ذخایر آبی، جنگل‌داری و حفاظت محیط زیست می‌شوند اعلام کرد: در رابطه با شدت یافتن مبارزه برای تصرف ذخایر طبیعی در ده‌ها سال گذشته که یوگسلاوی، عراق، افغانستان و لیبی نیز قربانی آن شدند و اینک خطر آن بر فراز سوریه آویخته شده جلوگیری از دخالت در امور داخلی هر کشور از طرف کشورهای تجاوزگر اهمیت خاصی دارد.

وی هم‌چنین حمایت مطلق از سیاست رییس‌جمهور و وزارت امور خارجه روسیه در جهت حل مسالمت‌آمیز درگیری‌های سوریه را مورد تاکید قرار داد.

کاشین در جریان دیدار با همکاران ایرانی خود به لایحه‌های کمیته ذخایر طبیعی مثل جنگل‌داری، حفظ ذخایر آبی، حفاظت از محیط زیست و توسعه صنایع کشاورزی اشاره کرد.

در این دیدار درباره اقدامات لازم در برابر پدیده‌های طبیعی نامساعد چون طوفان و غبار بحث و گفت‌وگو شد.

معاون رییس کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه پس از بیان تجربه خود به عنوان یک متخصص کشاورزی به طرح منحصر به فرد استالین برای تبدیل طبیعت اشاره کرد که در سال‌های 1940-1950 به مرحله اجرا گذاشته شد و بر اساس آن در اتحاد شوروی همزمان با راه انداختن سیستم دفاع از دشت‌ها و جنگل‌ها برنامه بزرگ ایجاد سیستم آبیاری اجرا شد.

هیات ایرانی به مشکل کاهش ملموس واردات چوب از روسیه اشاره و هم‌چنین به ادامه توسعه روابط تجاری اقتصادی ایران و روسیه ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان پارلمان ایران از طرف کشور خود از سیاست پیگیر روسیه در مورد کشورهای شرقی در جهت حل مسالمت‌آمیز تمام امور و برقراری ثبات در اوضاع خاورمیانه و به ویژه موضع روسیه در مورد سوریه قدردانی کردند.

در این دیدار دو طرف بر آمادگی خود برای همکاری در حوزه‌های قانون‌گذاری و سیاسی تاکید کردند.

هم‌چنین پایگاه اطلاع رسانی حزب "روسیه عادل" نیز نوشت: نیکولای لویچف، معاون سخنگوی دومای دولتی که رییس گروه پارلمانی روابط با مجلس ایران است با هیات پارلمانی ایران به ریاست ناصر صالحی‌نسب، معاون اول رییس کمیسیون کشاورزی و ذخایر طبیعی مجلس دیدار کرد.

دو طرف موضوعات مربوط به تعمیق همکاری دوجانبه روسیه و ایران، ادامه توسعه روابط پارلمانی و دولتی را بررسی کردند.

لویچف گفت: ما برای توسعه روابط حسنه بین پارلمان‌های ایران و روسیه اهمیت فراوان قائل هستیم.

دو طرف در این مورد همفکر بودند که مسکو و تهران باید تعامل در حوزه انرژی، صنعتی، کشتیرانی دریایی و هم‌چنین بخش کشاورزی را توسعه دهند و برای افزایش حجم بازرگانی بین دو کشور اقدام شود.

این پایگاه خبری نوشت: مواضع ایران و روسیه در مورد سوریه از بسیاری لحاظ یکسان است. نیکولای لویچف به شرکای ایرانی گفت که بزودی در جلسه شورای «انترناسیونال سوسیالیستی» در استانبول شرکت می‌کند که به بحران سوریه اختصاص دارد.

وی در این نشست به تشریح موضع روسیه در مورد سوریه پرداخت.

منبع: ایسنا