سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳

۶دهک را از دریافت یارانه حذف کنید

به غیر از ۵ درصد از جامعه که به لحاظ جسمی ناتوان میباشند و باید یارانه نقدی دریافت کنند، به مابقی ۴ دهک جامعه نباید نقدی یارانه پرداخت شود بلکه از این افراد باید در قالب کالا و خدمات حمایت شود.
کد خبر : ۱۳۹۲۸۰
صراط: عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا درباره حذف سه دهک از دریافت یارانه نقدی به تراز گفت: حذف گروهی از افراد جامعه که نیاز به پول دولت ندارند، اقدام درستی است اما سیاست کنونی دولت در حذف سه دهک جامعه از دریافت یارانه اقدامی آینده نگر و جامع نگر نیست.

حسین راغفر در گفتگو با تراز با بیان اینکه مسئله مهم این است که آیا دولت منابع خود را درست تخصیص می دهد یا نه؟ گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از درآمد دولت خرج خوراک مردم می شود!

وی در بیان نقطه ضعف سیاست حذف سه دهک گفت:"در اجرای این سیاست منابع دولت بهینه تخصیص یابد؛ لذا من فکر میکنم این اقدام دولت شتاب زده است ؛ باید کل فرایند هدفمندی یارانه ها مورد بازنگری قرار گیرد."

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه به اعتقاد من حداکثر ۴ دهک از جامعه مستحق دریافت یارانه هستند گفت: باید به جای سه دهک، ۶ دهک از جامعه از دریافت یارانه محروم شوند و ۴ دهک مابقی ترکیبی از کالا و خدمات دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه این ۴ دهک بایستی در قالب کالابرگ حمایت شوند، گفت: در خیلی از کشورها از جمله آمریکا، افراد نیازمند از دولت کالابرگ تغذیه و آموزش دریافت می کنند.

راغفر در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار تراز گفت: به غیر از ۵ درصد از جامعه که به لحاظ جسمی ناتوان میباشند و باید یارانه نقدی دریافت کنند، به مابقی ۴ دهک جامعه نباید نقدی یارانه پرداخت شود بلکه از این افراد باید در قالب کالا و خدمات حمایت شود.