سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
اجرای طرح‌های ارتقای امنیت ادامه دارد

آمار رییس پلیس از جرایم خشن

امسال نیز با کاهش جرائم خشن در مقایسه با سال گذشته مواجه شده‌ایم و تداوم اجرای طرح‌های ارتقای امنیت در مناطق مختلف کشور متناسب با نیاز هر منطقه است.
کد خبر : ۱۳۸۲۷۸
صراط: فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال جرائم خشن در کشور در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان ایلام با عنایت به مرزی بودن و طولانی بودن مرزها وضعیت امنیتی بسیار خوب و مناسبی دارد.

وی ادامه داد: وضع امنیتی و انتظامی این استان همواره در حال رشد است و استان در حال پیشرفت و توسعه بوده و مبادلات مرزی، زائران و ... در حال افزایش است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: نیروی انتظامی توانسته است همگام با پیشرفت و توسعه استان یگان‌های خود را توسعه دهد و به نیازمندی‌های داخلی و مرزی، راه‌ها، مبارزه با جرائم و اشرار و ... پاسخ مطلوبی داشته باشد.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: استان ایلام نیز از حیث شاخص‌های امنیتی بسیار خوبی برخوردار است و در استان از حیث مسائل مرزی و امنیتی هیچ‌گونه حادثه‌ای نداشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: استان ایلام با وجود مرزی بودن و همجواری با مناطق نسبتا ناامن بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: از حیث عملکرد همکارانم در نیروی انتظامی استان ایلام نیز وضعیت مطلوبی گزارش شده و این گزارش بر اساس بررسی تیم‌های ارزیاب ناجا به استان به دست آمده است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: ایلام جزو آخرین استان‌هایی است که مورد ارزیابی قرار گرفته و استان ایلام در 31 رده رتبه دوم را کسب کرده و نمره ایلام 86 بوده که عملکرد مناسبی را نشان می‌دهد.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در جلسه‌ای که در ادامه داریم جمع‌بندی ارزیابی و نواقص باقیمانده‌‌ای که در توان ما وجود دارد را برطرف کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در چند سالی که طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کشور اجرایی شده، موفقیت‌هایی حاصل شد.

وی ادامه داد: در ابتدای کار این طرح جنبه سراسری داشت و در ارزیابی‌ها دقت کردیم و مطلع شدیم نیازمندی‌های امنیتی از منطقه‌ای به منطقه دیگر در کشور متفاوت است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: در این منطقه موضوع اصلی مواد مخدر است در منطقه‌ای دیگر موضوع اصلی شرارت و ... است.

احمدی مقدم تصریح کرد: در منطقه‌ای موضوع مفاسد اخلاقی اولویت پلیس برای برخورد با این ناهنجاری است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بنابراین متناسب با شرایط اختیاراتی به استان‌ها داده شد و حتی در یک استان همه شهرستان‌ها شبیه هم نبوده و نیازمندی‌های امنیتی آنان متفاوت است.

وی ادامه داد: بر این اساس متناسب با نیازمندی‌های هر منطقه، موضوع ارتقای امنیت در کشور مورد عنایت ویژه قرار دارد.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که در یک دهه گذشته به ویژه پس از آغاز طرح‌ها تمام اجرائم از جمله جرائم خشن، تجاوز به عنف، قتل، زورگیری، سرقت مسلحانه، گروگان‌گیری، آدم‌ربایی و ... روند کاهشی داشته است.    

احمدی‌مقدم تصریح کرد: امسال نیز با کاهش جرائم خشن در مقایسه با سال گذشته مواجه شده‌ایم و تداوم اجرای طرح‌های ارتقای امنیت در مناطق مختلف کشور متناسب با نیاز هر منطقه است.
منبع: فارس