سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰

ارمغان کاراته کار ایرانی برای مردم

روز دوم از رقابتهای کاراته المپیک هنرهای رزمی با کسب یک نشان نقره برای تیم ملی ایران و حذف دو نماینده دیگر این تیم پیگیری شد.
کد خبر : ۱۳۸۰۲۸
صراط: در ادامه این مسابقات که به بازیهای جهانی رشته های مبارزه ای یا همان "کامبت گیمز" معروف است ذبیح اله پورشیب در مبارزه  وزن 84+ کیلوگرم ابتدا در پیکار با "استفانو مانیسکالکو" دارنده 5 نشان رنگارنگ جهان از ایتالیا در رقابتی نزدیک میلی تری نتیجه را یک بر صفر واگذار کرد. وی در گام بعدی "میخائیل داودوف" از روسیه را 4 بر صفر شکست داد به مرحله نیمه نهایی این وزن راه یافت.
 
پورشیب در این مرحله باید با "انس ارکان" قهرمان سال 2012 جهان و نفر اول اروپا در سال 2013 از ترکیه رفت. این دو در مسابقات جهانی پاریس نیز دو بار به مصاف هم رفتند که حاصل این تقابل یک برد 6 بر 4 برای ارکان و یک تساوی صفر بر صفر در کومیته تیمی بود. پورشیب در این مبارزه و در حالی که 2 بر صفر از "انس ارکان" عقب بود با حملات پردامنه دو امتیاز گرفت تا این بازی با تساوی به اتمام برسد که در نهایت داوران بدلیل حملات بیشتر و تسلط تکنیکی و تاکتیک نماینده شایسته کاراته کشورمان را برنده اعلام کردند. این کاراته کای کشور در بازی نهایی برای کسب مدال طلا به مصاف "آتاموف" قهرمان جهان از آذربایجان رفت و با قبول شکست به نشان نقره بسنده کرد. 
 
همچنین حمیده عباسعلی در وزن  68+ کیلوگرم بانوان به روی تاتامی رفت که حاصل تلاش وی دو شکست برابر نیوزیلند (2 بر یک ) و ایتالیا (یک بر صفر) و تساوی صفر بر صفر مقابل حریف تونسی بود. 
 
همچنین علی فداکار در وزن 75- کیلوگرم پس از اینکه در پیکار اول مقابل "کنجی گرایلون" قهرمان سال 2012 جهان از فرانسه با حساب 3 بر صفر شکست خورد، در گام بعدی "جیمز هولدر" قهرمان اقیانوسیه از نیوزیلند را یک بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله نتبجه را به  "ریوتارو آراگی" نایب قهرمان سال 2012 جهان از ژاپن واگذار کرد و راهی دیدار رده بندی شد. فداکار برای کسبل مدال طلا به مصاف "شاکر کشتا" قهرمان آفریقا و نفر سوم جهان از مصر رفت که با وجود برتری 3بر سفر به دلیل آسیب دیدگی موفق نشد مسابقه را ادامه دهد و بازنده اعلام شد . 
 
براساس اعلام کمیته برگزار کننده بازیها، کاراته کاهای هر وزن ابتدا بصورت دوره ای باید به مصاف هم بروند و پس از آن از هر گروه 2 کاراته کایی که صاحب بیشترین امتیاز شدند به مرحله دوم راه می یابند. در این مرحله نیز نفرات اول و دوم دو گروه به صورت ضربدری با یکدیگر مبارزه می کنند.
منبع: مهر