چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
سرلشگر فیروزآبادای:

فرمانده باید دانشگاه را بشناسد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرماندهان باید نقش پررنگ‌تری در انتخاب و تربیت اساتید و مربیان به منظور انتقال آخرین یافته‌ها از مراکز آموزش به یگان عملیاتی و همچنین انتقال تجربیات یگان‌های عملیاتی به مراکز آموزشی داشته باشند.
کد خبر : ۱۳۸۰۰۸
صراط: به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سیدحسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نقش فرماندهان در پیاده‌سازی نظام جامع تربیت و آموزش‌ سازمانهای نیروی‌های مسلح را مغز و قلب و یا راس و مرکز دانست و برای رسیدن به برتری در علوم دفاعی، امنیتی در سطح منطقه در افق 1404 اظهار داشت: باید برنامه کوتاه مدت، میان‌مدت، و بلندمدت مدون داشته باشیم و مهمترین ارکان و حوزه‌‌های محوری در تربیت و آموزش عبارتند از اساتید و مربیان، فراگیران، محتوای تربیت آموزش و محیط و فضای تربیتی آموزشی.

وی افزود: فرمانده باید دانشگاه را بشناسد و به روز اداره کند با اساتید مذاکره و مجالست داشته باشد. با دانشجویان مرتبط و مانوس باشد و مصاحبت کند، نیازهای دانشگاه‌، استاد و دانشجو را در اولویت قرار دهد و روی کار سوار باشد. فرمانده مثل معلم، ناظم و معطوف و معمار عمل کند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در ارتباط با نقش فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح اظهار داشت: رکن رکین ارکان اصلی، تربیت و آموزش اساتید و مربیان است که می‌توان گفت با داشتن اساتید و مربیان تزکیه شده و عالم دستیابی به سایر ارکان حوزه تربیت و آموزش بسیار تسهیل خواهد شد.

رئیس کل نیرو‌های مسلح افزود: بنابراین فرماندهان باید نقش پررنگ‌تری در انتخاب و تربیت و آموزش اساتید و مربیان، گردش مشاغل آنها در صف و ستاد به منظور انتقال آخرین یافته‌ها از مراکز آموزش به یگان عملیاتی و همچنین انتقال تجربیات یگان‌های عملیاتی به مراکز آموزشی نیاز معنوی و مادی اساتید و مربیان داشته باشند.

در این همایش به بیش از 30 استاد برجسته مراکز آموزشی نیروهای مسلح به همراه همسرانشان لوح تقدیر و هدایایی از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعطا شد.