سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
رئیس فدراسیون تیراندازی: شاید شگفتی‌ساز رقابت‌های قهرمانی آسیا شویم

زنان کشورهای دیگر با حجاب تمرین می‌کنند

اینکه کشورهای هند و چین با 88 و 81 شرکت کننده در این مسابقات حضور دارند نشان دهنده اهمیت و جایگاه این مسابقات و رقابت سنگینی است که می‌خواهند رقم بزنند. از سوی دیگر از مدتها قبل بانوان کشورهای آسیایی در حال تمرین با حجاب اسلامی بودند که آمادگی برگزاری در این رقابت‌ها با این شرایط را داشته باشند. تعداد بانوان در این مسابقات 100 نفر بوده است که نشان می‌دهد این حضور برای آنها مهم بوده است.
کد خبر : ۱۳۷۵۷۶
صراط: رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: توانمندی‌های ورزشکاران ما زبانزد است و ممکن است در مسابقات قهرمانی آسیا شگفتی‌آفرین باشیم.

سید مهدی هاشمی امروز در نشست خبری که در خصوص رقابت‌های قهرمانی آسیا در محل فدراسیون برگزار شد با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری رقابت‌ها و تعداد شرکت کنندگان گفت: این دوره از مسابقات اولین دوره مسابقاتی  است که در همه رشته‌های تفنگ و تپانچه در 28 ماده برگزار می‌شود و تا به حال رقابت‌های قهرمانی آسیا به این صورت تجمیعی نشده بود. قرار است در این رقابت‌ها 159 مدال شامل 25 سری مدال تیمی و 28 سری مدال انفرادی توزیع شود که شامل 53 مدال طلا، 53 نقره و 53 برنز خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از بازی‌های آسیایی که قبل از انقلاب در تهران در رشته تیراندازی برگزار شد اولین بار است که در این حجم گسترده چنین میزبانی به کشور ما داده شده است و این می‌تواند سند افتخار بزرگی برای کشور و فدراسیون تیراندازی باشد. ضمن اینکه از لحاظ رکوردی نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

هاشمی یادآور شد: تعدادی از قهرمانان المپیکی در این مسابقات حاضر هستند همچنین در بحث اداره مسابقات نیز سرداور المپیک لندن قرار است داوری مسابقات قهرمانی آسیا را در تهران بر عهده بگیرد. همچنین در آینده‌ای نزدیک میزبانی مسابقات اهداف پروازی از سال 2015 را خواهیم داشت که نشان دهنده آن است که جهت‌گیری و اجرای اهدافمان در راستای چشم‌اندازی در راستای برگزاری است.

هاشمی گفت: روند رو به رشد فدراسیون تیراندازی با وجود تمام مسائل و مشکلات با قوت پیش می‌رود البته می‌تواند بهتر هم باشد اما با توجه به مشکلاتی که سایه بر مدیریت و ورزش کشور انداخت ما هم از این آسیب در امان نبودیم و تا حدودی با مشکلاتی مواجه شدیم با این حال روند رو به رشد ما همچنان در حال طی شدن و هیچگاه متوقف نشده‌ایم و همانطور که می‌بینید امروز میزبان 28 ماده از رقابت‌های قهرمانی آسیا هستیم.

به گزارش فارس، هاشمی با بیان اینکه 334 ورزشگاه از 16 کشور در رقابت‌های امسال حضور خواهند داشت افزود: در 3 سال گذشته بالاترین تعداد کشور و شرکت کننده را در تهران خواهیم داشت که این خود یک رکورد محسوب می‌شود و اهمیت فوق‌العاده مسابقات تهران را نشان می‌دهد ضمن اینکه اگر زمان توزیع سهمیه المپیک 2016 فرا رسیده بود می‌توانستیم سهمیه المپیک را در این رقابت‌ها توزیع کنیم.

وی ادامه داد: دوست داشتیم با یک تشریفات، تبلیغات و سرمایه‌گذاری بیشتر مسابقات را برگزار کنیم اما شرایط اقتصادی ما به نحوی نبود که آن طور که مورد انتظارمان بود این مسابقات را برگزار کنیم اما در هر صورت مطمئناً به نحوی آبرومندانه برگزار خواهد شد. از سوی دیگر از ماه‌ها قبل مقدمات فراهم شده و ملی پوشان ما برای حضور در این رقابت‌ها آمادگی دارد ضمن اینکه فرصت خوبی است که بتوانند با کسانی که در تراز بین‌المللی در جایگاه‌ها و سکوهای مهم قرار داشتند به رقابت بپردازند.

رئیس فدراسیون تیراندازی تأکید کرد: این مسابقات ارزیابی از توانمندی‌ها و عملکرد فدراسیون تیراندازی و بسترهایی که برای میزبانی وجود دارد خواهد بود ضمن اینکه تا به امروز در هر برنامه‌ای که عهده‌دار برگزاری آن بوده‌ایم توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم. امید داریم این مسابقات بتواند شرایطی را فراهم کند که در آینده بتوانیم میزبان مسابقات بزرگتری هم باشیم.

وی تأکید کرد: اینکه کشورهای هند و چین با 88 و 81 شرکت کننده در این مسابقات حضور دارند نشان دهنده اهمیت و جایگاه این مسابقات و رقابت سنگینی است که می‌خواهند رقم بزنند. از سوی دیگر از مدتها قبل بانوان کشورهای آسیایی در حال تمرین با حجاب اسلامی بودند که آمادگی برگزاری در این رقابت‌ها با این شرایط را داشته باشند. تعداد بانوان در این مسابقات 100 نفر بوده است که نشان می‌دهد این حضور برای آنها مهم بوده است.

وی یادآور شد: این مسابقات عصر امروز با حضور مقامات وزارت ورزش، وزارت دفاع و مسئولان کمیته ملی المپیک افتتاح می‌شود و قرار است پیام رئیس کنفدراسیون تیراندازی آسیا نیز در آن اعلام شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص احتمال رأی آوردن صالحی امیری به عنوان وزیر ورزش گفت: امیدوارم وی به عنوان وزیر ورزش انتخاب شود تا ورزش سر و سامان پیدا کند.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان قهرمانی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش‌بینی کرد یا خیر؟ گفت: چون تعداد ورزشکاران زیاد است و کسانی که شرکت می‌کنند قهرمان آسیا و جهان هستند طبیعتاً رقابت سخت است اما توانمندی‌های ورزشکاران ما زبانزد است و ممکن است در این مسابقات شگفتی‌آفرین باشیم کما اینکه تاکنون در مسابقات مختلف این توانمندی‌ها را به نمایش گذاشته‌ایم. امیدوارم ورزشکاران ما سهم عمده‌ای از این مدالها را کسب کنند اما نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی لازم در مورد تعداد مدالها را داشت.

وی ادامه داد: در بحث تأمین مهمات برای ورزشکاران ایرانی و خارجی محدودیتی نداریم و در حد نیاز تأمین شده است اما طبیعتاً این مشکل، مشکلی نیست که در کوتاه مدت بتوان آن را حل کرد با تدابیر وزیر دفاع برای تأمین نیازهای ارزی و تجهیزات مورد نیاز مذاکراتی داشتیم و امیدواریم امسال به طور کامل این نیازها برطرف شود تا سال آینده را با یک آسودگی خاطر بیشتری طی کنیم چرا که سال آینده به خاطر برگزاری‌ بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک سال حساسی را پیش‌رو داریم.

هاشمی در مورد جلساتی که با سرپرست وزارت ورزش داشته است گفت: جلسات خوب و مفیدی بود و توانستیم در این مقطع کوتاه نتایج خوبی را کسب کنیم ایشان دستورات خوبی برای حل مشکلات صادر کردند اما مشکل ما صرفاً در وزارت ورزش نیست و البته مشکل ورزش کشور هم فقط مربوط به تیراندازی نیست.

وی عنوان کرد: یک عقب‌ماندگی در ورزش کشور داریم که امروز صالحی امیری در رأس کار است. ابتدا وظیفه دارد ضمن حفظ اوضاع یک بهبود اضطراری را ایجاد کند تا در اولین فرصت بهبود اساسی در دستور کار قرار گیرد. روند وزارتخانه با توجه به آسیب‌هایی که وجود داشته روند نسبتاً خوبی است اما قطعاً این موضوعی نیست که در وزارتخانه قابل حل باشد و شاید در اختیار دولت هم نباشد هر چند که توقع برای توجه به ورزش از رئیس جمهور بیش از این است چون عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد.

وی افزود: در بخش ریالی توانستیم حداقل‌ها را تأمین کنیم و قطعاً تأمین هزینه‌های بیشتر نیاز به فرصت‌های بیشتر دارد. در بخش ارزی هم توافقاتی حاصل شده که امیدواریم در کوتاه مدت حل شود. پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال جاری درصد قابل توجهی از انتظاراتی که داریم رفع شده که در غیر این صورت سال آینده با مشکلات بیشتری درگیر خواهیم شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: استارت خوبی برای حل مشکلات در پای فدراسیون‌ها زده شد که ما هم بی‌بهره نبودیم اما طبیعتاً با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از نیازها به صورت ارزی تأمین می‌شود با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد سروکار داریم که امیدوارم مشکلات مربوط به این بخش‌ها نیز مرتفع شود که البته مقدمات این کار انجام شده و قول‌هایی اخذ شده است.

وی در پایان گفت: با اخلاق‌ترین و منظم‌ترین و هماهنگ‌ترین تیمی که در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند بچه‌های تیراندازی بوده و هستند و امیدوارم این موفقیت‌ها نیز از انظار پنهان نماند.
منبع: فارس