پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
مرور دوباره اقدامات تیم ایرانی در سازمان ملل

چه چیزی در نیویورک "بجا" نبود؟

احتمالا منظور رهبر معظم انقلاب از "برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود" را بتوان در 4 مورد جستجو کرد. قضاوت با مخاطبان.
کد خبر : ۱۳۵۹۶۶
"گروه سیاسی صراط" - رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان در هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک فرمودند: "ما از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می‌کنیم و به تلاش دیپلماسی اهمیت می‌دهیم و از آنچه در سفر اخیر بود، حمایت می‌کنیم البته برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود."

به گزارش گروه سیاسی صراط، فرمایشات فرمانده کل قوا در خصوص آنچه در سفر نیویورک "بجا نبود"، بسیاری از تحلیلگران داخلی را به تحلیل این موضوع کشانده است.

برای یافتن مصداق این فرمایش مقام معظم رهبری، مهم ترین اتفاقات و تحرکات سیاسی تیم ایرانی در نیویورک را با هم مرور می‌کنیم.

حجت الاسلام روحانی در جریان سفر به نیویورک علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با روسای جمهور فرانسه، اتریش، پاکستان، تونس، ترکیه، لبنان، سریلانکا، کفیل ریاست جمهوری عراق، دبیرکل سازمان ملل و معاونان وی دیدار و گفتگو کرده است.

از طرفی، دیدار و گفتگو با نخست‌وزیران ایتالیا و اسپانیا، وزیر امور خارجه آلمان، رئیس صندوق بین المللی پول، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و دیدارهای جانبی دیگر با روسای هیئت‌های نمایندگی شرکت‌کننده در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی از دیگر برنامه های کاری روحانی در نیویورک بود.

سخنرانی رییس‌جمهوری در جمع ایرانیان مقیم آمریکا، سخنرانی در جمع کثیری از نخبگان و اندیشمندان آمریکایی و برگزاری نشست های خبری با حضور رسانه‌های خبری جهان از دیگر برنامه های کاری او در سفر پنج‌روزه به نیویورک بود.

اما بی تردید یکی از مهم‌ترین رویداد های این سفر در آخرین ساعت حضور روحانی در نیویورک رخ داد، در حالی که رئیس جمهوری اسلامی ایران درحال عزیمت به فرودگاه "جان اف کندی " نیویورک برای بازگشت به تهران بود، " باراک اوباما " همتای آمریکایی‌اش با او تماس تلفنی گرفت و دو طرف 15 دقیقه با یکدیگر گفتگو کردند.

از سوی دیگر، محمدجواد ظریف نیز برنامه های کاری متعددی در نیویورک داشت که حضور در برخی نشست‌های حاشیه‌ای در سازمان ملل، دیدار و گفت‌وگو با اصحاب رسانه و نخبگان آمریکایی، رایزنی با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و شرکت در نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 از مهم ترین فعالیت‌های او بوده است.

ظریف همچنین با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، یان الیاسون قائم مقام دبیرکل، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، جفری فلتمن معاون سیاسی دبیرکل، ناصر الکیدوا معاون اخضر ابراهیمی، آنتونیو گوترز کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل و خانم پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرده است.

او به طور کلی 62 ملاقات سیاسی دو و چندجانبه داشت و با 52  همتایش از جمله ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرد.

اما بی تردید مهم ترین تحرک و اقدام سیاسی ظریف به گفت‌وگوی نیم ساعته‌ با جان کری همتای آمریکایی بازمی گردد.
    
با مرور تمامی اقدامات و تصمیمات هیات ایرانی در نیویورک، که در بالا به آن اشاره شد، می‌توان مهم‌ترین آنها به صورت زیر فهرست کرد. از طرفی، با توجه به اینکه سایر اقدامات تیم ایرانی اعزامی به سازمان ملل در عرف سیاسی دنیا و نیز روال سال‌های گذشته قابل پیش بینی و مرسوم بوده، احتمالا منظور رهبر معظم انقلاب از "برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود" را بتوان در لیست زیر جستجو کرد. قضاوت با مخاطبان:

1-    سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل
2-    استفاده روحانی از نام "اسراییل" به جای "رژیم صهیونیستی" در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل درباره خلع سلاح هسته‌ای
3-    دیدار نیم‌ساعته ظریف با جان کری
4-    گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما

نظرات بینندگان
سرباز وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۱۷
۳۴
صراط جان لطفا جناحی تحلیل نکن
به نظر بنده سخنرانی دکتر روحانی در مجمع سازمان ملل کاملا هم بجا بود اونیکه به جا نبود فقطاستفاده از نام اسرائیل و احتمالا گفگوی تلفنی بود همین ....البته بهتره هیچکس حتی خود بنده سخنان رهبری رو تحلیل وتفسیر نکنیم اونیکه باید منظور آقا رو می گرفت گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر صراط بدلیل شجاعت ودقت نظرتان
تنها صراط قدرت پرداختن به این مسائل را دارد بقیه سایت ها مانند سخنگوی کمیسیون امنیت ملی رفتار میکنن
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
1- اون ماجرای اسرائیل گفتن آقای روحانی رو که تنها سایتی که بهش پرداخت شما بودید پس الکی جو ندید!

2- سخرانی آقای روحانی در سازمان ملل اتفاقا خیلی محتاطانه انجام شد و میتونست خیلی بهتر باشه!

3- دیدار نیم ساعته ظریف با کری هم توجیه داره چون آقای ظریف گفت برای توافق با امریکایی ها پشتیبانی و تأیید کامل رهبری رو داریم!

4- گفتگوی اوباما و روحانی هم اوج اهمیت این سفر بود!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
قطعا تنها چیزی که بجا نبوده انتخاب جناب دکتر روحانی توسط مردم ایران به عنوان رئیس جمهور بوده است!!!!!!!!!!
تلنگر
|
Iran (Islamic Republic of)
باید1 مخالفم.اما2ش درسته .3شم درسته.4شم درسته.یکی من اضاف میکنم.به اشتباه ترجمه افسانه خواندن هلوکاست از زبان رهبری توسط آقای ظریف
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۵۵
۷۷
2 و 4
1- مصالح نظام و اسلام رو حضرت آقا بیشتر بهش واقف هستن
2- آقای روحانی نقائص موجود در دیپلماسی رو باید برطرف بکنه
3- منتها افراطی ها خفه بشن به نفع اسلام و مسلمینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد جان یه ذره شعور و ادب داشته باش برادر
این "خفه بشن" که میگی نشان دهنده افراط محض است
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
کاش یکم به نظر مردم هم اهمیت میدادید!
گفتگو با امریکا با حفظ عزت و منافع ملی هیچ اشکالی نداره
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
کلا خوب گفتی محمد م
به خصوص بند 3 را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جلبک تندرو تا دیروز که می گفتی روحانی دقیقا با رهبری هماهنگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما که افراطی نیستی چرا توهین میکنی؟!
تلنگر
|
Iran (Islamic Republic of)
شماره 3 متوجه نشدم.اما حتما سوره ممتحنه رو بامعنی وحتی با تفسی ربخونین بد نیس.

اما آمریکا که توی دنیا کشت وکشتاروشیعه کشی راه انداخته مذاکره با اون فقط ما روعقب میرونه.ما به دولت آمریکا بی اعتمادیم وهمچنین رهبرهم با ما هم نظره.ما گویا نظرات دولت وآقای ظریف چیز دیگس
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۵۲
۵۰
روحانی باید دیپلماسی رو طبق سیاست عزت و حکمت مقام معظم رهبری پیگیری کنه جوری که شائبه تسلیم شدن و ... در برابر غرب بوجود نیاد
منتها جماعت افراطی .... زیادی نزنن اوضاع خیلی بهتر میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دفعه بعد ممل فشفشه ریاست هیئات تو نیویورک باشه
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه اینجور که شما میگی باشه تفاوت چندانی با احمدی نژاد نداره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۳۶
۶۷
2- استفاده روحانی از نام "اسراییل" به جای "رژیم صهیونیستی" در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل درباره خلع سلاح هسته‌ای
3- دیدار نیم‌ساعته ظریف با جان کری
4- گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
نظریه یکی از مهرپرت کن ها !!!

یعنی این قسمت فرمایشات مقام معظم رهبری رو قبول نداری : ما از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می‌کنیم و به تلاش دیپلماسی اهمیت می‌دهیم و از آنچه در سفر اخیر بود، حمایت می‌کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا همینها بهترین کارهاش بود.
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۹۱
۳۴
ملت ایران در 24 خرداد نظر صریح خود را زدند.تعجب میکنم امریکا حتی رژیم صهیونیستی هم ان را درک کردند .ولی بعضی ها در ایران نمی خواهن ان را درک کنند؟؟!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
آرام جانم!!! آرام !! پیاده شو باهم بریم.
نصف واجدین شرایط شرکت درانتخابات شاید (شاید)به آنچه که مدنظرجنابعالی هست رای دادن.نصف دیگه اصلا حرف وخواسته شون چیزدیگه هست..پس فقط ازطرف خودت حرف بزن وازجیب " ملت ایران" هزینه نکن لطفا.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب رحيم!
تصور مي كنم شما يك انتخابات رياست جمهوري ساده را با رفراندوم قانون اساسي اشتباه گرفته‌ايد.
ملتدر 24 خرداد فقط يك مدير اجرايي انتخاب كردند تا در چارچوب قانون اساسي به منافع ملي جامه عمل بپوشاند.
غير از اينست؟!
اگر غير از اينست پس اميد واهي داريد، چراكه اين مملكت، مملكت حضرت آقا امام زمان (عج) است و قراري نبوده كه دست نا اهلان بيفتد.
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
طرفداران احمدی نژاد هم همین حرف شمارو در سال 84 زدند.انتخابات یعنی موج . نگید مردم عاشق یک نگرش و حزب شدن.معلوم نیست الان دوباره اگه انتخابات برگزار بشه نتیجه تکرار میشه . مردم غیر قابل پیشبینی هستند .
مردمی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۴۰
۶۲
متاسفانه حرف های رهبری را گوش ندادند که در ديدار با نيروي هوايي 91/11/19 گفتند:

« سياست خاورميانه اي آمريكا دچار شكست شده و آمريكاييها احتياج دارند برگ برنده اي روكنند و برگ برنده آنها كشاندن ايران پاي ميز مذاكره است . »
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۴۸
۱۳
همه مهم ها رو که جدا کردید!!!اصلا هم به نظ من اینجوری نیست اگه نظر رهبر اینا بود خودشون میگفتند.اصلا ب هشما چه ربطی داره جناب صراط؟شماها دشمن مردم هستید
مولانا بدپیله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۳۹
۱۶
قهــرمـــانــا دیــــــگه نرمـش می کنن
دشمنـا با هم، خوش و بـش می کنن

مـــردم تحــــــریمــی تنـــــگ اومــــده
ایــن روزا احســـــاس رامش می کنن

ایــــن مقــامـــــات عزیــــز معتـــــــدل
یکســــره دارن شیش و بش می کنن

عــدّه ای بـا آیـه هـــــای یأسشـــــان
دائمــــاً مویـی توی چـــش می کنــن

لنگــــه کفش سینـــدرلّا دستشــــون
بـر ملاج ِ خصـــــــم، پرتِش می کنـــن!

با چمـــاق و شیشه ی نوشابه، هـــم
خلـــق را گـــــاهـی نــوازش می کنن!

حیف، آقــا گفت اگـه نــه، شیـــــــخ را
بـا اوبـامــا، مشــــت و مالِش می کنن

بعــد بیست و پنج ســال از جــام زهـر
نرمشـــی تـــوی همـــــایش می کنن

زهرمـــارانه شــد این نرمـش، عجیــب
بر ســر ایــن اســم، چــالش می کنن

توی خواب حضـــــرت بدپیــــــله مـــون
بعضیـــــا دارن کشـــــــاکش می کنن!
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
بسیار زیبا بود مولانا.

زهرمـــارانه شــد این نرمـش، عجیــب
بر ســر ایــن اســم، چــالش می کنن

ممنون
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
جان!
مثه همیشه نوش ونیوش!
درود براستاد مولانا بدپیله ی نازنین!
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۷
۲۶
فکر کنم مورد 2و4 نا بجا بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۳۲
۶۶
اضافه کنید: دروغگویی ظریف در مورد اشتباه در ترجمه افسانه هولوکاست در سایت رهبری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نادون اون دروغ گویی نبود "مال کشی " بود
حالا حالاها باید ماله دستشون باشه
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
هولوکاست که محکومه!

بعدش اتفاقی که تو یه مکان و زمان دیگه ای افتاده به ما چه مربوطه که باید جور تحریم هاشو ما بدیم؟ جور کمبود داروش رو ما بدیم؟
لقمان
|
Iran (Islamic Republic of)
کاملا موافقم . این مورد اول باید باشه.

اگر ملت ما گوش به حرف رهبر باشند مطمئن باشید که به آسانی تمام مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت . به خدا این رهبر عزیز ما رهبری فرزانه و حکیم است . ایکاش قدر این عزیز را بدانیم و به سخنانش مو به مو عمل کنیم که در این صورت است که دچار افراط و تفریط نمی شویم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۲۲
۱۱
به نظر من همه چیز به جا بود و مشکلی نداشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۵
۹
شما جای رهبرهم فکر می کنید تحلیل می کنید وحرف هم میزنید بابا شما دیگه کی هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۹
۱
به نام خدا
به نظر من اون چیزی که نمیزاره در دنیا ارامش پیدا کنیم اختلافهای خودمونه اخه این چه رسمشه ؟ اگر رئیس جمهور شخص دوم مملکته و از رهبری عزیز اختیار تام دارند این سرو صداها چیه ؟ بیاید یه کمی انصاف داشته باشید . کشوری که هر کسی از یک تریبونی هر چی دوست داشت بگه اون کشور روی خوش نمیبینه . اخه تا کی میخواید به جون هم بپرید ؟ زمان خانمی اون جوری زمان احمدی نزاد اونطوری حالا هم یه جور دیگه . یه کلام و بس کشور ما ولایت مطلقه فقیه داره و به این معنی هست که هر ننه قمری از هر تریبونی هر چی خواست نگه . وای دارم دیونه میشم دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۹
۶
5. خیره نشدن سران جهان به روحانی و عدم ایجاد هاله نور!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۷
۵
وقتي اقاي روحاني ميگويد اسرائيل بايد عضو NPT شود يعني اينكه ما كشوري بنام اسرائيل را قبول كرديم.
فاطیما
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۲۲
۱۴
ملاقات نکردن روحانی و اوباما به جا نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۸
۶
به عنوان یک هموطن :
صراط از برسی وتحلیل شما تشکر میکنم
حتما 2و3.4به اضافه سخن روحانی از عضویت رژیم صهیونیستی در ان پی را هم اضافه کنید کاملتر میشود .متشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۸
۸
صراط جان هیچکدام
مشتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۵
۶
2تا4
يك ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۸
۷
به نظر شما بهتر نيست مردم بگويند چه چيز بجا بود و چه چيز نبود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۶
۹
از نظر رهبری عزیز که بگذریم عقل هر کس میگه آمریکا به شدت وابسته به صهیونیزم و در نتیجه بی اراده است و بر همگان روشن است که ایران در بهترین شرایط از نظر اقتدار و آمریکا در بحرانی ترین شرایط قرار دارد مگر این 100میلیارد دلار که توسط غرب از انقلاب تا کنون بلوکه شده پس داده شده است در نتیجه می بایست طبق فرمایش امام جامعه دولت تمامی توان خود را با کمک مردم به تولید ثروت معطوف نماید
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۲
۷
تمام اقدامات آقای روحانی مورد تایید بود و آنچه که رهبری نسبت به آن لفظ نا بجا بکار بردند رفتارهای آمریکا بود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۳
۲
به جا با نادرست فرق دارد. به جا نبود یعنی جاش اینجا نبود یا وقتش نبود. البته اینها الفاظ سیاسی است باید دید واقعیت چیست.
حسن
|
Germany
|
۱۵:۴۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۴
۷
بزرگترین اشتباه و بزرگترین امتیاز از سور دکتر روحانی استفاده از نام جعلی اسرائیل به جای رژیم غاصب بوده بعد در مرحله بعدی گفتگو با اوباما هستش
مردمی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۳
۱۰
برای رابطه با آمریکا جناب ظریف به گفته های کذب هم دست زدند

سند :

http://www.aparat.com/v/nDybr
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۷
۵
اونوقت فرق جلیلی با روحانی چی بود؟
ایران اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱
۷
به نظر من بین این چهار گزینه ؛ فقط استفاده از نام اسراییل به جای رِِژیم صهیونیستی اشتباه بوده .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۳
۹
2. استفاده از لفظ غلط "اسرائيل" به جاي واژه صحيح رژيم جعلي صهيونيستي.
4. مكالمه تلفني با اوباما به اين بهانه كه «مي‌خواستم اوباما تحقير نشود»!!
موارد ديگري كه بايد به ليستتان اضافه كنيد:
سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل: «ملت در اين انتخابات به تدبير رأي داد»!!! آيا اين حرف غير از تفرقه‌افكني، معناي ديگري دارد؟! مگر بقيه مردمي ه به كانديداهاي محترمديگر رأي دادهاند را مي‌توان غير مدبر خطاب كرد؟! اين چه حرفي بود؟!
خوب بود در انتخابات سال 84 يا 88، تمام كسانيكه به احمدي نژاد رأي نداده بودند را غير مدبر مي‌ناميديم و به دريا مي ريختيم؟!
آقاي روحاني بايد كمك به وحدت كند،نه رأي من رأي تو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱
۷
2,4
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۵
۱۲
مطمئن باشید منظور حضرت آقا از حرکت نابجا در سخنرانی دیروزشان در دانشگاه شهید ستاری، عدم پذیرش اوباما توسط روحانی برای مذاکره حضوری بوده است و ایشان اعتقاد دارند که روحانی حرکت نابجایی کرد و باید با اوباما بصورت حضوری مذاکره و دیدارمی کرد
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۱
۱۴
کی می خواهید بفهمید که آمریکا جنس ها را ارزان نمیکنه آمریکا کارش جنایت ، کشتار ، غارت است از دیدگاه آمریکا کشورهای جهان سوم برده آنها هستند خاک بر سر افرادی که می خواهند نوکر آمریکا باشند و یک تکه گوشت مثل سگ جلوی اونا بندازند
تف بر غیرت کسانی که شکمشان تمام وجودشان هست حتی توی این مطلب هم دروغ می گویند حتی اگر به فکر شکم هم باشند باید بدونند آمریکا نون آور اونا نیست به جای نون آمریکا گلوله میزنه تو سینشون
عراق و افغانستان و پاکستان و .... از برکات آمریکاست
سیدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۲
۵
سلام . 2-3 -4
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۹
۵
هیچکدام نابجا نبود تمامش بجا وبه نفع مردم وجمهوری اسلامی بود-قطعا فرمایش مقام معظم رهبری باید توسط معظم له تفسیر نشود نه هر.....
12بهمن57
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۸
۳
اگر آقا صلاح میدونستن خودشون میفرمودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۹
۳
البته شروع هر کاری یک سری کمو کاستی دارد ولی روهم رفته کار هئت ایرانی خوب بوده همینکه قدرت های بزرگ از مذاکره با هئیت ایرانی استقبال کردند می توان به راه حل مسالمت امیز امید وار شد که ادامه مذاکره مشکل مردم حل شود اقایون که مشکلات مردم را ندارند اگر کوچکترین تبی داشته باشند 50 تا پژشک متخصص با پیشرفته ترین امکانات پزشکی در خدمت انها قرار می گیرد ولی مردم چی باید برای تهیه دارو با قیمت چند برابر در ناصر وخسرو سر گردان باشند تا چند داروی تاریخ گذشته گیر بیا ورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۹
۳
استقبال نابجا وتندرويها.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۱
۲
بالای گود نشستن و شعار لنگش کن دادن آسان است.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۲
۹
هیچ اشتباهی نبود فقط باید روحانی و اوبا ما دیدار می کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۲
۵
جالب اینجاست هیچ کدوم از روزنامه های امروز تو تیترشون این جمله رهبری رو که"برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود" رو نیاوردن و فقط گفتند رهبری حمایت کردن. هر کردم از حرفهای ایشون که به نظر خودشون خوب بیاد رو بلد می کنند.
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
۱۱
۳
هیچ کدام صراط جان
مهدی آقایی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
۱۳
۲۲
آمریکای خونخــوار



مرگ بر آغوش شیطان رجیم

یاد کن نام خداوند رحیم



حرف حق را کن ادا با افتخار

دشمنی با ظلم کن با اقتدار



نرمشی از جنس مردان خداست

قهرمانانه اگر باشد رواست



نرمشت گر قهرمانانه نبود

از برایت گم شود هم خیر و سود



گرنمودی نرمشی ، کرنش مکن

گر بدانی پاسخش ، پرسش مکن



اعتمادت سوی دشمن از چه بود؟

گفتگوها بهر او بازیچه بود



سالها می کرد مردی گفتگو

گفتگو از راه خفت، با عدو



ذلت و خواری همی بُرد ارمغان

درس عبرت گیر از نامردمان

دشمن این انقلاب و مردم است

زخمهای نیش او چون کژدُم است



ظاهرش لبخند و دل پر نفرت است

دوستی با دشمنان از غفلت است



درد او سرمستی و خونخوارگیست

صلح با این گرگ از بیچارگیست



در کجای عالم این شیطان نبود؟

بر کدامین خلق ، او می داشت سود؟



دشمن اسلام و دین شیعه است

دل پر از جور و جفا وکینه است



هشت سال این دشمنی بر پای کرد

مردکی دیوانه را بر جای کرد



موشک و کشتی ، هواپیما ، تفنگ

آتشی افروخت ، برپا کرد جنگ



از فلسطین با تو گویم ، از جهاد

قتل عام و کشتن و آه از نهاد



از شکنجه ، دزدی و غصب و جنون

خون چکد از پنجه گرگ زبون



مسجد الاقصی و لبنان و دمشق

لیبی و مصر و نجف این شهر عشق



کشور بحرین و افغان و عراق

مادر و فرزند ، دلگیر فراق



کودتا و انفجار و جنگ نرم

آه و اشک دخترک بر خاک گرم



هر مکانی رد پایی دارد او

خون چکد از پنجه و دست عدو



ایده های اقتصادی با شکست

گشت رو در رو ، و او شد ورشکست



مردمش با قحطی و سختی مدام

یکصدم غرق خوشی ، پول و مقام



پس سوالی من بپرسم دِه جواب

تشنه گر باشی از او گیری تو آب؟



او خودش تا انتهای ره رسید

خیری از ظلم و عناد خود ندید

دوستانش را چنین بیچاره کرد

دشمنش را خواهد او صد پاره کرد



لیک او را دیگر این قوت نبود

همنشینش شوکت و عزت نبود



پس دگر این حرف باطل را مگو

گوهر امید را در او مجو



دست یاری سوی مومن کن بلند

چون تمام مومنین اهل دلند



چشم امیدت فقط رب کریم

برلبت ذکر خداوند رحیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
۴
۱۰
از نظر بعضی ها شما فقط 15 میلیون رای را ببین !!!!!!حق دیدن هیچ مورد دیگری را نداری !!!!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
۱۲
۲۸
هیچ اعتمادی به این دولت نیست چون به رییس انها یعنی رفسجانی هیچ اعتمادی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
۱۵
۹
ملت ایران در 24 خرداد نظر صریح خود را زدند.تعجب میکنم امریکا حتی رژیم صهیونیستی هم ان را درک کردند .ولی بعضی ها در ایران نمی خواهن ان را درک کنند؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
۵
۸
اگرمي خواست رهبري خودش كارهاي نابجا رااعلام ميكردبهتراست توصراط گزينه اعلام نكني البته من دلخو شي ازروحاني هم ندارم چون او باامدنش كاري نكردوگراني همچنان داردمي تازدهنوزاقدامي ازاو هم نديده ايم
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
۲۲
۱۴
هیچکدام نابجا نبود ، تا کی با دنیا دشمنی کنیم دیگر بس است
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
۳
۱۳
همه در اشتباهین منظور ایشون انکار نکردن هولوکاست و مجکومیت نازیها توسط روحانی بود
فضول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
۰
۹
آنچه که بجا نبود ، تلاش برای ریختن تمام امتیازات مذاکره با امریکا به حساب دولت بود . درست است که بعضی محظوراتی دارند ، اما نباید حق آنان تضییع شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
۲۱
۹
ما که ایرادی در تیم مذاکره کننده آقای روحانی ندیدیم . می شه از طرف رهبری نظر ندهید و نماینده و سخنگوی معظم له نباشید . واقعا چه چیزی در نیویورک بجا نبود ؟؟؟چرا شفاف بیان نمی کنید؟