سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲

فلسطین: چشم‌انداز مذاکرات تلخ و ناامیدکننده است

عباس بر پایبندی مقام های فلسطینی به ادامه مذاکرات سازش با اسرائیل تاکید کرد ولی چشم انداز این مذاکرات را "تلخ و ناامید کننده" ارزیابی کرده است.
کد خبر : ۱۳۴۹۱۴
صراط: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد، زمان برای دستیابی به سازش در خاور میانه در حال از دست رفتن است و رهبران جهان باید ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

به نقل از رویترز؛ محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد، ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی می تواند تلاش های صورت گرفته از سوی آمریکا برای دستیابی به سازش را از بین ببرد.

وی در ادامه بر پایبندی مقام های فلسطینی به ادامه مذاکرات سازش با اسرائیل تاکید کرد ولی چشم انداز این مذاکرات را "تلخ و ناامید کننده" ارزیابی کرده است.

اظهارات محمود عباس یک روز پس از آن است که جان کری از توافق مقام های رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین برای ادامه مذاکرات سازش و افزایش نقش آمریکا در این مذاکرات خبر داده است.

تلاش های جان کری برای از سرگیری مذاکرات سازش سرانجام در ماه جولای نتیجه داد ولی بسیاری از اسرائیلی ها، فلسطینی ها و کارشناسان مستقل نسبت به دستیابی دو طرف به توافق نهایی ابراز شک و تردید می کنند.

عباس افزود، زمان در حال از دست رفتن است و فرصت ها برای دستیابی به توافق رو به کاهش می رود. به نظر می رسد دور کنونی مذاکرات آخرین شانس برای دستیابی به یک سازش واقعی خواهد بود.

این نخستین سخنرانی محمود عباس با نام دولت فلسطین در محمع عمومی سازمان ملل بوده است. علی رغم مخالفت آمریکا و اسرائیل، مجمع عمومی سازمان ملل نوامبر گذشته فلسطین را از یک ناظر به یک دولت غیر عضو سازمان ملل ارتقا داده است.
مذاکرات سازش از سال 2010 میلادی به علت مخالفت فلسطین با ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی متوقف شده بود.
منبع: تسنیم