سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹

ظریف از نیویورک به ترکیه دعوت شد

داود اوغلو همتای ایرانی خود را برای گفت‌وگوی بیش‌تر و گسترده‌تر درباره تحولات منطقه‌یی به خصوص مساله سوریه و همکاری موثر دو کشور در این باره به ترکیه دعوت کرد.
کد خبر : ۱۳۴۶۲۸
صراط: وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر همکاری موثر تهران- آنکارا در منطقه، از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

به نقل از روزنامه "ترکیه"، احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که برای شرکت در نشست عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است در حاشیه این سفرعصر روزگذشته (به وقت محلی) با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیران خارجه ترکیه و ایران با خروج از ساختمان سازمان ملل در کنار رود هادسن پیاده‌روی طولانی با یکدیگر داشتند و درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌یی گفت‌وگو کردند.

براساس گزارش منابع دیپلماتیک دو طرف مساله سوریه،‌ مذاکرات 1+5 و موضوع هسته‌یی ایران و وضعیت عراق مورد تبادل نظر قرار دادند. هم‌چنین وزیران خارجه ایران و ترکیه با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور بر این مساله اتفاق نظر داشتند که با توجه به شرایط کنونی منطقه که از مرحله بحرانی می‌گذرد ترکیه و ایران می‌توانند با همکاری برای برقراری صلح وثبات در منطقه سهم گسترد‌ه‌ای داشته باشند.

هم‌چنین داود اوغلو همتای ایرانی خود را برای گفت‌وگوی بیش‌تر و گسترده‌تر درباره تحولات منطقه‌یی به خصوص مساله سوریه و همکاری موثر دو کشور در این باره به ترکیه دعوت کرد.
منبع: ایسنا