سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲

شکست‌ بسکتبال با ویلچر جوانان ایران

تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان با پذیرش شکست مقابل استرالیا در رقابت‌های قهرمانی جهان از حضور در مرحله نیمه‌نهایی بازماند.
کد خبر : ۱۳۲۹۲۷

صراط: تیم بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان که با کسب 9 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه خود جواز حضور در مرحله حذفی پنجمین دوره مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان را کسب کرده بود در این مرحله مغلوب استرالیا شد و از حضور در جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها بازماند.

مرحله حذفی پنجمین دوره مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی جوانان جهان از ظهر امروز (پنجشنبه) در شهر آدانای ترکیه آغاز شد که تیم کشورمان در نخستین بازی این مرحله از ساعت 12:15 به وقت ترکیه به مصاف استرالیا که 2 مدال برنز و یک عنوان چهارمی این رقابت‌ها را در پرونده کاری خود دارد رفت و به رغم تلاش فراوان با نتیجه 66 بر 61 مغلوب این تیم شد.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که به دلیل برگزاری دو مسابقه در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند، کادر فنی دو تیم با نقاط  ضعف و قدرت بازیکنان یکدیگر به خوبی آشنا بودند.

تیم بسکتبال با ویلچر استرالیا 2 مدال برنز رقابت‌های جهانی در سال‌های 1997 و 2005 را در کارنامه دارد و در دور گذشته رقابت‌های جهانی در سال 2009 نیز به عنوان چهارم دست یافت. تیم بزرگسالان استرالیا نیز عنوان قهرمانی رقابت‌های پارالمپیک را در کارنامه خود ثبت کرده است.

تیم بسکتبال با ویلچر جوانان ایران با پذیرش این شکست برای کسب عناوین پنجم تا هشتم باید با بازنده دیدار سوئد و کانادا دیدار کند.

منبع: فارس