چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳

نظر عضو جبهه پایداری درباره سقوط بشار اسد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه اوباما به دنبال توازن قوا در منطقه و انتقام از مقاومت است گفت: اگر اسرائیل بتواند مقاومت سوریه را از پیش روی خود بردارد، مرز این رژیم به مرز ایران نزدیک و باعث مشکلات امنیتی می‌شود.
کد خبر : ۱۳۲۰۳۲
صراط: روح‌الله حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره دفاع سوریه از جمهوری اسلامی در 8 سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: گذشته از این که دولت سوریه در جنگ تحمیلی عراق، جمهوری اسلامی را مورد حمایت قرار داد در حال حاضر باید وضع فعلی را سنجید و توجه داشت که اگر دولت بشار اسد سقوط کند چه مشکلاتی برای جهان اسلام به وجود خواهد آمد.

حسینیان ادامه داد: با توجه به عملکرد گذشته تروریست‌ها نسبت به علویان و شیعیان، در صورت سقوط دولت اسد وضعیت بسیار بدی برای آنها ایجاد خواهد شد چرا که این افراد حتی به صحابه پیامبر نیز به دلیل ارادتش به امام علی (ع) رحم نکردند و جنازه او را از قبر بیرون آوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به قتل عام سنی‌های این منطقه به دست تروریست‌ها صرفاً به دلیل قبول نداشتن رفتارهایشان خاطرنشان کرد: ما باید به سرنوشت مقاومت در صورت سقوط سوریه توجه کنیم و بدانیم اگر سوریه سقوط کند حزب‌الل در آن منطقه رها شده و پشتوانه‌اش فروخواهد ریخت.

وی با اشاره به هزینه‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیر برای مقاومت در صورت سقوط دولت بشار اسد، افزود: آزادمنشی و عقل اقتضا می‌کند ما از سوریه حمایت کنیم و اجازه ندهیم مرزهای مورد تجاوز به دست اسرائیل به مرزهای خودمان نزدیک‌تر شود.

حسینیان با بیان اینکه اگر دولت بشار اسد سقوط کند تروریست‌ها در منطقه و کشورهای جهان اسلام پخش خواهند شد، افزود:‌ آنها قطعا در این صورت به ترور در پاکستان، افغانستان‌، عراق، یمن، بحرین، کویت روی خواهند آورد و باید توجه داشت که این خطر جنگ تا کجا ادامه پیدا می‌کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید کرد: اگر اسرائیل بتواند مقاومت سوریه را از پیش روی خود بردارد، مرز این رژیم به مرز ایران نزدیک شده و این موضوع مشکلات امنیتی و سیاسی ما را چند برابر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تا جایی که بتواند از دولت سوریه حمایت خواهد کرد، یادآور شد: ما اجازه نمی‌دهیم که تجاوزگران هر رژیمی که را نمی‌پسندند ساقط کنند چرا که کشورهای مستقل از غرب می‌توانند روی پای خود بایستند و اگر از این موضوع عقب‌نشینی کنیم نوبت جمهوری اسلامی خواهد بود.

حسینیان با اشاره به دلایل اوباما برای حمله به سوریه خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال توازن قوا در منطقه و انتقام از مقاومت است اما دلیل آنها برای حمله به سوریه یک دروغ محسوب می‌شود چرا که حقوق بشر آمریکایی در زمان حمله شیمیایی صدام به ایران و حلبچه تحت تاثیر قرار نگرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری درباره اینکه آمریکا با دست چدنی و دستکش مخملی آمده است، گفت: جنگ‌طلبی اوباما پاسخ مناسبی به ساده‌اندیشانی است که به رابطه و سازش با اوباما دل بسته بودند.
منبع: فارس