سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷

9 کشته و 190 زخمی در موج جدید درگیری‌های مصر

طی درگیری‌های روز جمعه که در جریان تظاهرات اخوان المسلمین رخ داد، 9 تن کشته و 190 تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر : ۱۳۰۷۹۷
وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که طی درگیری‌های اخیر میان حامیان و مخالفان اخوان المسلمین 9 تن کشته و 190 تن دیگر زخمی شدند.

به نقل از روزنامه مصری الیوم، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که طی درگیری‌های روز جمعه که در جریان تظاهرات اخوان المسلمین رخ داد، 9 تن کشته و 190 تن دیگر زخمی شدند.

این درگیری‌ها میان حامیان اخوان المسلمین و ساکنان شهر الزقازیق در استان الشرقیه، پورت سعید و مناطق دیگری در قاهره، اسکندریه و جیزه رخ داد.

نیروهای امنیتی مصر همچنین تعدادی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات که مقررات منع آمد و شد را نقض کرده بودند، بازداشت کردند.

نیروهای ارتش مصر پیشتر به تظاهرکنندگان حامی اخوان المسلمین در خیابان "اتحادیه عرب" اولتیماتوم داده و به آنها پنج دقیقه مهلت دادند تا از این خیابان خارج شوند.

خبرنگار العربیه گزارش داد که تظاهرکنندگان حامی اخوان المسلمین با وجود نزدیک شدن زمان اجرایی شدن مقررات منع آمد و شد تلاش کردند که به کاخ ریاست جمهوری نزدیک شوند.

درگیری‌هایی در منطقه المهندسین در استان جیزه میان اعضای اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی رخ داد که بر اثر آن دست‌کم سه تن کشته شدند.

تعدادی از ساکنان منطقه العباسیه در استان قاهره تظاهرات ده‌ها تن از اعضای اخوان المسلمین در مقابل مسجد النور پس از نماز جمع را متفرق کردند.

ساکنان استان دمیاط نیز چند راهپیمایی اخوان المسلمین را متفرق کردند.

تلویزیون مصر از درگیری میان اعضای اخوان المسلمین و ساکنان استان جیزه در مقابل مسجد الاستقامة و وقوع درگیری‌های مشابهی در مناطق دیگر خبر داد.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها شعارهایی علیه عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع مصر و ارتش این کشور سر دادند.

در اسکندریه نیز چند هزار تن از حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در راهپیمایی برگزار کردند.
منبع: ایسنا