دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲

مجوز دانشگاه احمدی نژاد لغو می شود؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره اینکه آیا امکان لغو مجوز دانشگاه احمدی نژاد که توسط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شده، وجود دارد؟ گفت: همه چیز امکان دارد باید ببینیم عرف چیست، شاید بهتر باشد به جای اینکه این کار صورت گیرد، اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شود تا شائبه های احتمالی خیلی‌ها ، با تصویب اساسنامه رفع شود.
کد خبر : ۱۳۰۳۵۴

صراط: دکتر محمد مهدی زاهدی  درباره ابهامات دانشگاه احمدی نژاد گفت: تعداد زیادی از این دانشگاه‌ها هستند که مستقیم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارند. این دانشگاه نیز یکی از این دانشگاه ها است.

وی درباره اعلام شورای گسترش مبنی بر عدم ارایه رشته تحصیلی تا مشخص شدن مکان و تجهیزات آن و از طرفی انتصاب معاونان این دانشگاه ادامه داد: اینکه حکم چند نفر صادر شود و برای دانشگاه چارت تشکیلاتی تشکیل شود مورد و مشکلی ندارد، زمانی مجوز جذب دانشجو این دانشگاه صادر می شود که شرایط اولیه از جمله محل مناسب برای دانشگاه، آزمایشگاه، کلاس درس، استاد مشخص باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه برای تشکیل یک دانشگاه باید ابتدا دوره های کاردانی و کارشناسی برگزار شود تا به دانشگاه مجوز راه اندازی رشته های دکتری و ارشد صادر شود ولی دانشگاه احمدی نژاد در مرحله اول مجوز دوره تحصیلات تکمیلی دریافت کرده است، گفت: موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی چندتایی در قم به این صورت مشغول فعالیت هستند و این مساله مشکلی ندارد. همه این موارد به اختیار شورا مربوط است. 

وزیر سابق علوم افزود: اما روال کاری شورای گسترش وزارت علوم غیر از این است روال طبیعی شورای گسترش وزارت علوم مرحله به مرحله پیش می رود، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند مستقیم برای ارایه مجوز مقطع تحصیلات تکمیلی اقدام کند در دانشگاه‌های دولتی هم دانشگاه تربیت مدرس در زمینه تحصیلات تکمیلی فعالیت می کند و مجوز تحصیلات تکمیلی دریافت کرده است.

منبع: مهر