پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
متن سخنان موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

از مخالفت با نامگذاری میدان 9 دی تا دفاع از تهمت های کروبی به نظام+دفاعیات نجفی

محمدعلی نجفی نجفی یکی از وزرایی بود که به دلیل ارتباط با قضایای مربوط به فتنه 88 پیش بینی می شد احتمال رای آوری او نسبت به سایر نمایندگان کمتر باشد.
کد خبر : ۱۲۸۱۳۰
صراط - وزارت آموزش و پرورش اولین وزارتخانه ای بود که بحث بر سر وزیر پیشنهادی آن در صحن علنی مجلس صورت گرفت.
به گزارش صراط، محمدعلی نجفی نجفی یکی از وزرایی بود که به دلیل ارتباط با قضایای مربوط به فتنه 88 پیش بینی می شد احتمال رای آوری او نسبت به سایر نمایندگان کمتر باشد.

بر اساس این گزارش، دو تن از مخالفان نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پر ورش و یک نفر از موافقان او در جلسه روز گذشته مجلس به سخنرانی پرداختند و در جلسه امروز نیز علاوه بر یک موافق باقیمانده، خود نجفی نیز به دفاع از برنامه هایش و پاسخ به اتهامات مطرح شده در خصوص فتنه 88 پرداخت.

امیرآبادی: نجفی مخالف نامگذاری میدان "9 دی" بود
روز گذشته احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس به عنوان اولین مخالف با محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در سخنانی گفت: برای دکتر روحانی آرزوی موفقیت و توفیقات روزافزون را دارم.
وی ادامه داد: ما با پیروی از مقام معظم رهبری پشتیبان دولت شما هستیم تا انشاءالله شما بتوانید مشکلات اساسی مردم که مشکلات اقتصادی و معیشتی است را حل کنید. جناب آقای روحانی مخالفت بنده با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به معنای مخالفت با دولت شما نیست، اما قبول کنید که آموزش و پرورش در بعد از انقلاب اسلامی یادگار باارزش شهیدان باهنر و رجایی و دستاورد خون هزاران شهید است.
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: آموزش و پرورش که منشأ تربیت اسلامی در جامعه اسلامی با 11 میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون فرهنگی و فرهیخته بوده که وزارتخانه مهمی محسوب می‌شود.
امیرآبادی در ادامه اظهار داشت: تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش داشته‌اند، اهمیت این وزارتخانه مهم را نشان می‌دهد. متاسفانه آقای نجفی علی‌رغم زحماتی که در طول 8 سال مسئولیت خود داشته است، تغییر محسوسی در مسیر آموزش و پرورش به عنوان یادگار این 2 شهید بزرگوار (رجایی و باهنر)  بوجود آورده است.
وی در همین زمینه گفت: طرح کلیات نظام آموزشی که مصوب شورای تغییر نظام آموزش و پرورش بود و نتیجه زحمات 10 ساله ستاد که از زمان شهید رجایی  و به وسیله شهید موسوی و از سال 58 آغاز شده بود، با تلاش و مشارکت هزاران فرهنگی متخصص تعلیم و تربیت به وجود آمد، اما در زمان وزارت آقای نجفی در سال 68 بدون نظارت و تامل و به بهانه اینکه فعلا توانایی اجرای آن را نداریم، این موضوع نادیده گرفته شد. و تغییر نظام آموزشی  از دوره متوسطه آغاز شد.
نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: تغییر دروس دوره متوسطه به صورت واحدی باعث این شد که دوره پیش دانشگاهی ناموفق بوده و بعدها نیز منحل شود.
امیرآبادی ادامه داد: عدم توجه به تغییر رویکردها و محتوای دینی در دوره ابتدایی که به فراموشی سپرده شد، از نقاط قابل توجه دوره مدیریت آقای نجفی در وزارت آموزش و پرورش است.
وی در ادامه سخنانش به تضعیف مراکز تربیت معلم در دوره وزارت نجفی در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: در زمان مدیریت آقای نجفی در وزارت آموزش و پرورش تربیت معلم محدود و یکصد هزار نفر معلم حق‌التدریسی و شرکتی با سلایق مختلف و عدم تناسب در رشته‌های مورد نیاز و تحت فشارهای اجتماعی استخدام و به کار گرفته شدند.
این نماینده مخالف وزیر آموزش و پرورش خطاب به نجفی گفت: شما مقدمات انحلال امور تربیتی در وزارت آموزش و پرورش را مهیا کردید و عملکرد شما در مدت وزارتتان نشان می‌دهد که به مقوله پرورشی و آموزش‌های دینی در آموزش و پرورش اعتقادی نداشته‌اید و  آموزش و پرورش را در سایر دروس مانند فیزیک و شیمی و حساب می‌دانید که گواه این مسئله هم بسترسازی و آماده‌کردن زمینه برای منحل کردن پرورشی در وزارت کشور بود.شما در گفت‌وگویی در روزنامه شرق در تاریخ  4 آذر 85 این موضوع را تائید کردید.
امیرآبادی تصریح کرد:  آقای نجفی شما در برنامه خود آورده‌اید که ارتقای دینی دانش‌آموزان در برنامه‌های شما قرار دارد و گفته‌اید که این امر با همکاری حوزه‌های علمیه و مراکز دینی است. شما در مدت 8 سال که مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را بر عهده داشتید بگویید که چند تفاهم‌نامه با حوزه علمیه قم و مراکز دینی در این زمینه داشته‌اید و چقدر حافظ و قاری قرآن تربیت کرده‌اید؟
وی ادامه داد: بنده در اظهارات خود به عنوان مخالف نباید به مسائل سیاسی ورود کنم، اما آقای نجفی مطلعید که حتی یک روز هم در مدرسه‌ای درس نداده و مدیر مدرسه‌ای نبوده‌اید، اما در مدت هشت سال مسوولیت وزارت آموزش و پرورش را عهده‌دار بوده‌اید که نمونه ایرادات آن زمان عدم تحول ساختاری، عدم تغییر نظام آموزشی، ناکارآمدی و مشکلات کارکنان و فرهنگیان در مدت هشت سال بوده است و در برنامه‌ای که ارائه کرده‌اید، متاسفانه تا حدودی بازگشت به گذشته بوده است.
نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر این‌که نباید در مخالفت با وزیر آموزش و پرورش وارد مسائل سیاسی شد، افزود: آقای نجفی شما می‌بینید که رئیس‌جمهور فردی را معرفی کرده که وی چهره شناخته شده سیاسی و نه چهره فرهنگی و علمی است. ما نمایندگان نمی‌توانیم از موضوع فتنه سال 88 عبور کنیم، آن اتفاق خساراتی را به ملت ایران وارد کرد.
امیرآبادی اظهارداشت: آقای نجفی شما در انتخابات سال 88 در ستاد موسوی بودید. البته عضویت شما جرم نیست، اما این سؤال مطرح است که شما بی‌اطلاع از وضعیت کشور نبودید و با قوانین کشور نیز آشنا هستید. شما چه کاره بودید که وظیفه داشتید با همفکران خود در شمال شهر تهران حضور یافته و بگویید که از طرف موسوی و کروبی آمده‌اید؟
وی در پایان خاطرنشان‌کرد: اخیرا و پس از انتخابات امسال، در کمیته آموزش و پرورش ستاد آقای روحانی اظهاراتی را بیان کرده‌اید که در حال حاضر امکان ارائه آن اظهارات نیست. آیا شما به آن‌چه در سال 88 اتفاق افتاد، معتقدید به تقلب هستید یا خیر؟ چرا در شورای شهر تهران، مخالف نامگذاری میدانی به نام 9 دی بودید؟ در حالی که 9 دی چشم فتنه را کور کرد.

عثمانی: برای حمایت از نجفی به ما پیامک زده‌اند
محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه طی سخنانی در موافقت با محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش، گفت:‌ فتنه جدیدی در راه است. می‌خواهند مجلس را در مقابل اراده ملت قرار دهند اما مجلس عاقل و اعتدال‌گرا در این دام نخواهد افتاد و با رای مردم همراهی خواهد کرد.
وی بحث فتنه در بررسی وزرای پیشنهادی را انحرافی دانست و گفت: بحث‌هایی که درباره فتنه مربوط می‌شود، در اصل جریان انحرافی است؛ می‌خواهند ما با اراده ملت فاصله و شکاف پیدا کنیم اما با هوشیاری نمایندگان این اتفاق نخواهد افتاد.
نماینده مردم بوکان در ادامه سخنانش وزارت آموزش و پرورش را از وزارتخانه‌های مهم خواند و با بیان اینکه بذر فرهنگ در آموزش و پرورش کاشته می‌شود، اظهار داشت: دانشجویان موفق امروز همان دانش‌آموزان موفق دیروز هستند یعنی اینکه محصول آموزش و پرورش در دانشگاه‌ها دیده می‌شود.
عثمانی اضافه کرد: در آموزش و پرورش باید مدیریت، کارآمد، برنامه‌ای و آینده‌نگر باشد، چرا که فعالیت در این وزارتخانه ریشه‌ای است و در آینده نتیجه خواهد داد. ما در حال حاضر شاهد حمایت فرهنگیان و معلمان از آقای نجفی هستیم.
وی با بیان اینکه معلم شدن آسان، ولی معلم ماندن سخت است، تاکید کرد: تنها وزیری که بین فرهنگیان جایگاه خوبی دارد بعد از شهید رجایی،‌ دکتر نجفی است. برنامه‌های وی برنامه‌هایی در جهت معلم ماندن فرهنگیان است.
نماینده مردم بوکان اضافه کرد: الان به فکر معیشت معلمان و فرهنگیان افتاده‌اید در هشت سال اخیر معلمان در چه فشاری قرار داشتند. آنها بیشترین فشار را متحمل شدند. بر این باورم بعد از شهید رجایی، تنها وزیری که بین فرهنگیان جایگاه خوبی دارد، نجفی است. تعداد زیادی پیامک و نامه در حمایت از نجفی برای ما آمده است. از این رو به خاطر کشور و جایگاه معلمی بر خود وظیفه می‌دانیم که از برنامه‌های وی دفاع کنیم.
وی یادآور شد: شاخص‌ و عملکردهای دوران مدیریتی دکتر نجفی در آموزش و پرورش با وزرای قبل و بعد از ایشان اصلا قابل مقایسه نیست، اگر به معیشت معلم رسیدگی نشود، نمی‌تواند معلمی پرورش داد که مثل معلمان دهه اول انقلاب جان فشانی کنند.
نماینده مردم بوکان حمایت از نجفی را کمک به نظام و آموزش و پرورش دانست و به گرفتار شدن نمایندگان در دام مسائل سیاسی و حاشیه‌ای مطرح شده پیرامون وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هشدار می‌دهیم.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با درخواست از نمایندگان برای رای اعتماد بالا به محمدعلی نجفی، خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: پس از قرار گرفتن در مسند وزارت آموزش و پرورش اجازه ندهید جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا آموزش و پرورش را باندی و جناحی کنند.

زارعی: محمد علی نجفی در سال 88 مواضع افراد ناپخته را تعدیل کرد
غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: سخن گفتن درباره فردی که 27 سال در سمت‌های بالا همچون وزارت و معاون رئیس جمهور خدمت کرده کار سختی است.ضمن آنکه معتقدیم دوران حضور نجفی در آموزش و پرورش درخشان بود و از دوران به یادماندنی است.
وی افزود: پس از معرفی نجفی به عنوان وزیرآموزش وپرورش موجی از نشاط در بین جامعه فرهنگیان ایجاد شد و ما باید از این نشاط استقبال کنیم.
نماینده مجلس همچنین به فعالیت هایی که در دوران وزارت نجفی در آموزش و پروش صورت گرفته، اشاره کرد و ادامه داد: در دوران وی به مسائل تربیتی توجه شد به طوری که نجفی را می‌توان به عنوان وزیر خادم القرآن معرفی کرد، همچنین در زمان تصدی وی در این وزارتخانه به توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم توجه شد.
زارعی در ادامه سخنانش در خصوص موضع‌گیری مخالفان نجفی نسبت به عملکرد وی در زمان فتنه 88، اظهارداشت: وی در ستاد کروبی هیچ سمتی نداشته بلکه به دلیل سابقه‌اش در انقلاب، نقش تعدیل‌کننده مواضع تند افراد ناپخته در حوادث سال 88 را ایفا کرد.
وی تاکید کرد: از نمایندگان می‌خواهیم  تا نگاه سیاسی به کابینه روحانی را کنار بگذارند و اجازه دهند شرایط برزخی حاکم بر قوه مجریه برداشته شود.

دفاع نجفی از تهمت‌های کروبی به نظام؟
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس به عنوان آخرین مخالف با نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: بنده مخالف جناب آقای نجفی هستم و دلایلی را در چند سرفصل بیان می‌کنم که نخستین دلیلم موضع اعتقادی جناب آقای نجفی است.
وی ادامه داد: به واسطه جایگاه و رویکرد اساسی که آموزش و پرورش در تقابل نظام ارزشی اسلام با نظام ارزشی غربی دارد، منشأ این مخالفت نوع نگاهی است که آقای نجفی نسبت به آموزش و پرورش و حوزه فعالیتی که برای آن معرفی شده‌اند، دارند؛ در نظام ارزشی اسلامی انسان بعد مادی و معنوی دارد و رشد آن بی‌نهایت است، اما در غرب بعد مادی انسان مدنظر است و همچنین در نظام اسلامی هویت دارد و رشد فضائل اسلامی را مسئولان نظام باید به عنوان یک مسئولیت بپذیرند، اما در غرب تنها خلق ثروت مطرح است، در جامعه اسلامی فرهنگ اساس است، اما در غرب اقتصاد اساس است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در نظام اسلامی تعلیم و تربیت پیشران تحول است و محور این تحول هم آموزش و پرورش است، گفت: بنده از این جهت با آقای نجفی مخالف هستم، چرا که ایشان از بعد اعتقادی آن جامعیت لازم و اعتقاد لازم را نسبت به جایگاه آموزش و پرورش ندارد، وگرنه در بعد فنی بنده ورودی ندارم و احترام کامل هم به آقای نجفی خواهم گذاشت.
زاکانی افزود: در فرمایشات حضرت امام، مقام معظم رهبری و قانون اساسی و در همه آنچه که تحت عنوان مستندات انقلاب اسلامی است، توجه به این رشد فضائل برای مسئولین کشور است. همچنین قانون برنامه پنجم در تحول مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تاکید دارد و محصول همه اینها سند بنیادین توسعه آموزش و پرورش است که در آذرماه سال 90 تصویب شد و به تائید مقام معظم رهبری رسید و تکالیف آموزش و پرورش معلوم و مشخص کرد.
وی همچنین تصریح کرد: در برنامه‌‌های آقای نجفی این نکته دیده می‌شود و در واقع اولین بند این برنامه اختصاص به سند بنیادین دارد و در این برنامه وعده داده شده که شورایی تشکیل شود تا سند مصوب بنیادین را بررسی کند. در حالی که این سند قبلا به تصویب رسیده و بخش‌هایی از آن هم در دولت دهم اجرایی شده است، بنابراین اگر فردی اشکالی به آقای نجفی می‌گیرد، بخشی از این اشکال به نوع نگاه نادرستی است که به این مجموعه انسان‌ساز دارد و 8 سال تجربه مدیریتی ایشان را تجربه کرده است.

کمرنگ شدن ابعاد اعتقادی، دینی و پرورشی در دوران مدیریت نجفی
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم از آینده صحبت کنیم و با توجه به دوره مدیریتی آقای نجفی می‌توانیم به این نکته اذعان داشته باشیم که کمرنگ شدن ابعاد اعتقادی، دینی و پرورشی در آن سیر 8 ساله است. البته شاید در یک بخش یک تجلی و یا ویژگی وجود داشته باشد، اما آن نگاه حاکم به این حوزه پر مسئولیت نادرست بود.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود به بازخوانی صحبت‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در گذشته پرداخت و گفت: آقای نجفی در سال 89 طی مصاحبه‌ای که با یکی از نشریات انجام داده بود می‌گوید که ای کاش آموزش و پرورش انسانی در تراز غربی تربیت می‌کرد و این نگاه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. بنابراین برای تصدی وزارت آموزش و پرورش فردی به ما معرفی شده که آرزویش این است که ای کاش انسانی در تراز انسان غربی داشتیم، چرا که آن را بالاتر از چیزی که در جامعه داریم، می‌داند.
وی خطاب به نجفی گفت: آقای نجفی آیا نتوانسته‌اید و یا نمی‌توانیم اساسا که این کار را انجام دهیم. اگر نتوانسته‌ایم که امثال شما مسئول بوده‌اند و اگر اساسا آنها را بالاتر از خودمان می‌دانید که به کج راهه می‌رویم و مسئولیت آموزش و پرورش به صلاح شما و این کشور نیست.
نماینده مردم تهران اضافه کرد: نوع نگاهی که آقای نجفی دارد، اساسا از این نگاه سرچشمه می‌گیرد که در یک مقطعی در کشور این جریان دنبال شد و ضربه آن را هم خوردیم. در حالی که اکنون آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد که این تحول باید بر پایه نگاه درست به انسان و مسئولیت‌های جامعه اسلامی است. بنابراین چیزی که مشخص است این است که آقای نجفی نمی‌تواند این تحول را در جامعه ما ایجاد کند چرا که معتقد به این تحول نیستند.
زاکانی همچنین تاکید کرد: برخی از دوستان برای بنده شهادت دادند و گفتند در دورانی که انتخابات ریاست جمهوری بود از آقای نجفی سوال کردید که چرا نامزد انتخابات نمی‌شوید و آقای نجفی هم به کنایه گفتند چه کسی باید کاندیدا شود که به حکومت اسلامی اعتقاد داشته باشد! که اگر آقای نجفی این موضوع را برای ما تفسیر کند، خوب است.
وی ادامه داد: نکته دوم شخصیت سیاسی آقای نجفی است؛ آزادی محبت انقلاب اسلامی است و در این جا گذشته یکدیگر در ذهنمان مرور می‌شود. شخصیت سیاسی آقای نجفی یک شخصیت معتدل برای اداره آموزش و پرورش نیست. اگر ما بحث فتنه را مطرح می‌کنیم، برای این است که فتنه یک ملاک و شاخص است. همانطور که در زمان انقلاب اگر کسی انقلابی نبود، امروز انگشت اتهام به سمت او خواهد رفت. در دوران جنگ اگر کسی خانه‌نشینی پیشه کرد در حالی که می‌توانست به جنگ برود، اما نرفت، امروز متهم است.
وی تصریح کرد: اگر ما می‌گوییم که آقای روحانی در 23 تیرماه 78 آن سخنرانی قرا را کرد و اکنون افتخار می‌کنیم، به این دلیل است که آن روز روز امتحان بود. بنابراین سال 88 هم امتحان بود. اگر ما راجع به فتنه صحبت می‌کنیم، برای این است که فتنه را براندازی نظام می‌دانیم. آن را طرح نظام سلطه و یک طرح اسرائیلی- آمریکایی می‌دانیم و عده‌ای در داخل تصدی آن را دانسته و یا نادانسته بر عهده گرفتند.
نماینده مردم تهران ادامه داد: البته در دوم تیرماه سال 88 بنده از همین تریبون با نمایندگان مجلس صحبت کردم و گفتم که یک جمع زیادی هستند که معترضند و آنها سوال دارند و ما اکنون مسئول هستیم که پاسخ سوال آنها را بدهیم، اما یک عده قلیلی هم هستند که آتش‌افروزی می‌کنند، لذا ما باید برای تامین امنیت مردم با آنها برخورد کنیم. اگر ما می‌گوییم فتنه، فتنه یعنی دروغ بزرگ تقلب به انتخابات سالم سال 88 زدن، فتنه یعنی اتهام جنایت و تجاوز را به نظام اسلامی و مامورین این نظام مقدس زدن، اگر می‌گوییم فتنه برای این است که با شعار قانون، قانون شکنی کردند. لذا ما اساسا راجع به معترضین صحبت نمی‌کنیم، چرا که آنها پاسخ خود را گرفتند و در 9 دی پاسخ دیگران را دادند، لذا ما از کسانی صحبت می‌کنیم که آتش‌بیار این معرکه بودند.



ماجرای اتهام تجاوز کروبی به نظام و تشکیل کیته‌ای برای پیگیری
زاکانی خاطرنشان کرد: ما در آن دوران 6 نفر بودیم که مامور شدیم تا موضوع را پیگیری کنیم و برای این کار پیش آقای موسوی، کروبی، هاشمی و رضایی برویم و این موضوع را بررسی کنیم. ما به آنجا رفتیم و اولین جمله‌ای که آقای هاشمی پس از ارائه گزارش آقای ابوترابی گفتند، این بود که صبح روز شنبه (فردای انتخابات) آقای خاتمی به ما زنگ زدند و من به آنها گفتم که ظهر جلسه مجمع دارم و ظهر بیایید که ظهر آن روز آقای سیدحسن خمینی، آقای خاتمی و آقای موسوی به اینجا آمدند و آنها معتقد به تقلب هستند و آقای موسوی هم راه‌های قانونی را قبول ندارد.
زاکانی بر همین اساس تصریح کرد: به هر حال اگر آنها آن روز متوجه نشدند چرا تا امروز زبان در کام گرفتند و صحبت نمی‌کنند و در واقع این چه مرامی است؛ ما در آن زمان خدمت آقای موسوی، کروبی، رضایی و هاشمی رسیدیم؟ اما آنها یک کلمه استدلال نداشتند و ما متحیر بودیم که اعتراض آنها برای چیست و آقای هاشمی جواب ما را دادند که اینها از ظهر روز شنبه ادعای تقلب داشتند و راههای قانونی را هم قبول ندارند.
وی افزود: همچنین پس از اتهام تجاوزی که آقای کروبی به نظام مقدس ما زدند، آقای لاریجانی کمیته‌ای را برای پیگیری تشکیل داد و ما آن روزها را به خاطر داریم و اگربرخی در همین مجلس می‌گویند که ما از آن روزها خبر نداریم، اشکال از امثال بنده است که چیزی نگفتم. به هر حال در آن زمان نظام را متهم به تجاوز کردند و در مجلس دو گروه برای بررسی آن تشکیل شد و در آخر هر دو گروه به این نتیجه رسیدند که این اتهام از اساس باطل است. همچنین در قوه قضائیه 3 نفر مسئولیت پیدا کردند که این موضوع را بررسی کنند و آنها هم موضوع را بررسی کردند و دیدند که این اتهام دروغ است و من به آقای کروبی گفتم که این اتهام دروغ است و چرا شما که می‌دانید، هیچ صحبتی نمی‌کنید؟ اما آقای کروبی هیچ صحبتی نکرد.
این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد:جناب آقای نجفی در همان دوران اقدام آقای کروبی را هم شجاعانه و هم خداترسانه برشمرده بود؛ آقای نجفی! بعدها از نظام و شهدا خجالت نکشیدید که این‌گونه گفتید؟ شما در کمیسیون آموزش حتی می‌گویید که بحث فتنه را قبول ندارید؛ این همان فتنه‌ای است که همه را زمین‌گیر کرد.
زاکانی یادآور شد: همچنین آقای کیان تاج‌بخش برملا کرد و گفت که ما 10 سال است که برای این کار برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اما آقای نجفی در بیانیه‌ای که به مراجعه داده بود، می‌گوید: "اسفبارتر این که دستگاه‌های امنیتی مسرانه در پی اثبات فرضیه خیال‌پردازانه و سروپا اشتباه خود برای معرفی فعالان به عنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند". به هر حال ما حق نداریم عنان کار را به دست کسانی بدهیم که این اتهامات را به نظام می‌زنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قرائت سخنان گذشته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت:‌ آقای نجفی همچنین می‌گوید" به راستی اعمال شکنجه‌های مکرر در مورد کسانی که زیر لوای اسلام زندگی می‌کند، با توسل به کدام اصل قانونی، شرعی و انسانی توجیه پذیر است و چگونه می‌توان با سکوت در قبال این همه خشونت و سبوعیت داد از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی را راهنمای خویش قرار داده است؟ این روزها دریافت اخبار نگران‌کننده در مورد وضعیت جسمی و روانی بسیاری از بازداشت‌شدگان بر نگرانی‌ها افزوده است".
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز از دقایقی پیش با حضور بیش از 214 نماینده مجلس آغاز شد. بر این اساس در زمان آغاز جلسه علنی، 75 نماینده در صحن حضور نداشتند.
رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی همچون روز گذشته، در دستور کار جلسات صبح و عصر امروز مجلس قرار دارد.
مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در آغاز جلسه علنی صبح امروز مجلس در موافقت با رای اعتماد به محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه از زحمات حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر قبلی آموزش و پرورش که در زمان تصدی مسئولیت زحمات زیادی کشیدند تشکر می‌کنم، گفت: یکی از دوستان مخالف رای اعتماد به آقای نجفی دیروز اعلام کرد که آموزش و پرورش که از یادگاران شهیدان باهنر و رجایی است در زمان تصدی آقای نجفی به اهداف لطمه خورده است و بنده می‌خواهم پاسخ این دوستان را بدهم.
وی خطاب به نمایندگان مخالف محمدعلی نجفی گفت:‌ فراموش کرده‌اید که در زمان آقای نجفی او مورد تائید شهیدان رجایی و باهنر بود و به عنوان وزیر علوم آنها فعالیت کرد؟
نماینده مردم لنگرود ادامه داد: تعدادی از دوستان تاکید داشتند که آقای نجفی چقدر با حوزه آموزش و پرورش ارتباط داشته در حالی که در دوره آقای نجفی بحث نماز در مدارس با همکاری حجت‌الاسلام قرائتی پایه‌گذاری شد، لذا این چه فرمایشی است که شما می‌گویید.
لاهوتی تصریح کرد: دوستان به مدارس غیرانتفاعی اشاره کردند در حالی که هیچکس مردم را اجبار به ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی نمی‌کند و این مدارس ایجاد شده تا بار مالی دولت را کم کند. چه اشکالی دارد بدون اینکه دولت هزینه‌ای بپردازد، مدارسی هم وجود داشته باشند؟ لذا در زمان آقای نجفی مدارس غیرانتفاعی افتتاح شد و آثار خوبی به همراه دارد.
وی ادامه داد: سوال ما این است که صندوق ذخیره فرهنگیان، خانه‌های فرهنگیان و درمانگاه مخصوص فرهنگیان در زمان چه کسی افتتاح شد؟ معلوم است که در زمان این آدم بزرگ و عالم که تصدی وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشت، کارها صورت گرفت.
نماینده مردم لنگرود افزود: یکی از دوستان گفت که از آقای نجفی سوال کردند کاندیدا شو و او گفته کسی کاندیدا می‌شود که به نظام اعتقاد داشته باشد. اما ما می‌گوییم این چه حرفی است که شما می‌گویید. این افراد سرمایه‌های نظام هستند، نباید سرمایه‌های نظام را در زباله‌دان تاریخ بیندازیم. کسی که معاون رئیس‌جمهور و وزیر دولت شهید رجایی بوده و به عنوان مشاور شهید چمران فعالیت می‌کرده، آیا به نظام اعتقادی ندارد؟ این حرف‌ها نهایت بی‌انصافی است.
لاهوتی با بیان اینکه نجفی دارای تعهد، تخصص و تجربه است، گفت: مگر می‌شود او تعهدی نداشته باشد؟ اصلا مگر امکان دارد در مورد کابینه از دستگاه‌های نظارتی استعلام نکرده باشند؟ لذا آقای نجفی فردی متعهد به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: شوراهای آموزش و پرورش و کاهش تصدی‌های دولت از افتخارات دوره آقای نجفی است. در این دوره پژوهشکده، یک دانشگاه، صد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان کودکان استثنایی تأسیس شد. نمی‌خواهم بگویم دیگر وزرا کاری نکردند، اما آقای نجفی با تدبیر و تعهد تصمیمات خوبی اتخاذ کرد.
نماینده مردم لنگرود همچنین گفت: در برنامه‌ای که آقای نجفی تقدیم مجلس کرده، از 22 محور آن 20 محور آن در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه است. این میزان توجه به قانون برنامه در برنامه‌ هیچ‌یک از وزرا نبوده است.
لاهوتی همچنین تاکید کرد: تعدادی از دوستان مخالف اعلام کردند که آقای نجفی از آسیب‌دیدگان فتنه بازدید کرده، در حالی که ایشان بر اساس مصوبه شورای شهر و به اتفاق اعضای آن و یک هیئت از این خانواده‌ها بازدید کرده است. شورای شهر مصوب کرد و آقای نجفی به اتفاق عده‌ای از اعضای شورای شهر از این خانواده‌ها بازدید کردند و بعد از این بازدید گزارشی را تنظیم و تقدیم رهبر معظم انقلاب کردند.
وی ادامه داد: در گزارش آقای نجفی به دفتر رهبر معظم انقلاب آمده که همه خانواده‌ها از اقشار متوسط و ضعیف بودند و البته بسیاری از این خانواده‌ها سابقه حضور در جبهه و ایثارگری را داشتند و البته گزارش این هیئت بعد از ارسال به دفتر مقام معظم رهبری توسط حضرت آیت‌الله گلپایگانی به شورای امنیت کشور ارسال شد که دوستان مخالف اینگونه مسائل را عنوان می‌کنند، بی‌رحمی و بی‌انصافی است.

نجفی متخصص است
نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه محمدعلی نجفی از نظر تعهد و مراحل خود را طی کرده و دارای تخصص است، اظهار داشت: دوستان گفتند که آقای نجفی دکترا ندارد. مگر می‌شود کسی دکترا نداشته باشد و بعد بگوید دکترا دارم؟ او همچنین دارای سابقه ایثارگری است.
لاهوتی با تاکید بر اینکه امروز فرهنگیان چشم به راه تصمیم مجلس هستند، افزود: جامعه فرهنگیان نجفی را قبول دارند، چرا که او در دوره خود با تدبیر و تفکر وزارت آموزش و پرورش را اداره کرد . فرهنگیان تماس‌های زیادی با ما می‌گیرند و انتظار دارند که به نجفی رای بالایی دهیم.
وی همچنین اظهار داشت: امروز اقتصاد فرهنگیان دغدغه همه است و او با سابقه‌اش در سازمان مدیریت می‌تواند مشکل اقتصاد فرهنگیان را حل کند.
نماینده مردم لنگرود تاکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به یک تحول و تغییر دارد و آقای نجفی در برنامه‌های خود به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعتقاد دارد و آن را دنبال می‌کند. ما معتقدیم او به دلیل تجربه‌ای که دارد، می‌تواند این تحول را دنبال کند.

دفاعیات نجفی
محمد علی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش طی سخنانی در دفاع از برنامه‌ها و سوابق خود گفت: اسناد مادر باید مبنای کار هر وزیر در 20 سال آینده باشد تا ما بتوانیم به اهداف اسناد دست یابیم البته این کار باید از شتابزدگی به دور باشد.
وی افزود: باید یک برنامه عملیاتی در اجرای سند تحول در آموزش و پرورش ایجاد شود. برخلاف آنچه که روز گذشته آقای زاکانی در مجلس بیان کرد، بنده هیچ قصدی برای تغییر در سند آموزش و پرورش ندارم بلکه معتقدم باید مجمعی از نخبگان برای بررسی سند تحول به منظور3 هدف اصلاحات احتمالی، تهیه نقشه راه برای سند و بررسی محتوایی سند تشکیل شود.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: اینکه برخی نمایندگان می‌گویند در دوران وزارت بنده برای حذف معاونت پرورشی از این وزارتخانه ایجاد و 6 سال بعد این حذف صورت گرفت؛ مسئول وقت این مسئله آقای حسین مظفر بود و ایشان در حال حاضر اینجا حضور دارد؛ بنده کجا زمینه سازی کردم که 6 سال بعد معاونت پرورشی حذف شود.
نجفی افزود: ما به موضوع پرورش در وزارت آموزش و پرورش هویت دادیم؛ روح و جان همه اجزا آموزش پرورش باید دین باشد. معتقدم با تحمیل نمی‌شود دانش اموز را طرفدار دین کرد بلکه دین گریز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بنده چون 35 سال است که این حکومت دینی است دارم به این حکومت خدمت می‌کنم. بنده بهترین پیشنهادها را برای کار در آمریکا داشتم، حتی قبل از پایان تحصیل.



 80 درصد فرهنگیان از بازگشت بنده به آموزش و پرورش دفاع می‌کنند
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: 80 درصد فرهنگیان از بازگشت بنده به آموزش و پرورش دفاع می‌کنند؛ در دوره بنده فعالیت‌های دینی در اموزش و پرورش اوج گرفت و فرهنگ نماز در دوره بنده شکل گرفت.
نجفی اضافه کرد: چون معتقد نیستم که نباید بروم در داخل مردم و از خودم دفاع کنم، رئیس‌جمهور نشدم.
خلاصه سخنان نجفی به شرح زیر است:
- اینکه گفته می‌شود من تربیت معلم‌ها را تعطیل کردم، یک تهمت است.
- از عجایب روزگار این است که به من اتهام می‌زنند که شما مخالف دانشگاه فرهنگیان هستی. من  خودم گفتم این دانشگاه باید تشکیل شود. البته معتقدم باید این دانشگاه ساماندهی شود.
- معتقد به اجرای نظام 6-3-3 در آموزش و پرورش هستم اما باید اشکالاتش مرتفع شود.
- بلایی که امروز سر آموزش و پرورش آمده ناشی از سیاست‌زدگی و عوام‌زدگی‌ها و شعارزدگی‌هاست.
- مسائل سیاسی را مخالفان من عمدتاً مطرح  کردند که پاسخ دادن به آنها زمان می‌برد.
- برای من فرصت پاسخگویی در کمیسیون آموزش هم پیش نیامد.
- بنده به عنوان عضو شورای شهر، بر اساس مصوبه این شورا، با عده‌ای دیگر، سر زدیم به خانواده‌هایی که خسارت و لطمه دیدند و زنی که شوهرش را به ناحق از دست داده؛ این زن را اگر ما کمک نکنیم و احساس نکند پناهگاهش همین نظام است به دامن رسانه‌های بیگانه می‌روند. این کار را شما باید به عنوان نماینده تهران میکردید. ما گزارش این دیدارها را به مقام معظم رهبری و شورای امنیت ملی دادیم. حالا ما بدهکاریم؟
- جان و اساس و محور نظام، مقام معظم رهبری است. بنده و سایر بزرگواران که قبول کردند وارد میدان اجرایی شوند در این شرایط، روشن است که برای مردم و نظام و معتقد به ولایت و پایبند به ولایت هستیم. این چه سوالی است که می پرسید رهبری را قبول دارید؟ کسی که میخواهد وزیر شود مگر ممکن است قبول نداشته باشد؟ مگر وزیر شدن چه دارد؟
- من نمیخواستم بیایم. تکلیف کردن روحانی و اصرار معلمان باعث شد بیایم. حدود 700 معلم به من ایمیل زدند. به من گفتند ختم قرآن کردیم که بیایی. شمامیخواهید رای بدهید یا ندهید باید حجت شرعی داشته باشید.
در این چند روز تمام سعی‌ام را کردم که سوال نمایندگان را جواب بدهم.
- من زمانی که رهبری رئیس جمهور بودند و موسوی نخست‌وزیر، در سال 67 آمدم آموزش و پرورش. مرتضی محمدخان شاهد است که ایشان فرمودند امروز موسوی به شما پیشنهادی می‌کند امروز و شما رد نکن. پیشنهاد وزارت بود. من به خاطر مقام معظم رهبری وزیر شدم.
- من در دانشگاه شریف تدریس می‌کردم، یک کلمه حرف سیاسی نمی‌زدم.
- درباره فتنه 88، جزو فعالان سیاسی در سال 88 بودم. روز سه‌شنبه بعد از انتخابات از دفتر رهبری تلفن شد و گفتند بیایید در جلسه ای شرکت کنید. من از طرف هیچ ستادی در جلسه شرکت نکردم، به دعوت دفتر مقام معظم رهبری رفتم. آقا خودشان جلسه را اداره میکردند و خودشان وقت می‌دادند. بعد از پیشنهادات ما، جمع‌بندی ایشان این بود که نباید خلاف قانون کار کنیم. قانون شورای نگهبان را مسئول کرده. گفتند شورا برود بررسی کند حرفشان فصل الخطاب است. من قبل از فرمایش رهبر انقلاب در 29 خرداد هم  مطیع فرمایشات ایشان بودم.
من در هیچکدام از راهپیمایی‌های سال 88 قبل و بعد از 29 خرداد شرکت نکردم.
- ما سعی کردیم آبی روی فتنه بریزیم که خاموش شود. برخی بنزین ریختند و هنوز هم می ریزند.
- قبل و بعد مصاحبه‌ام درباره صحبت‌های کروبی را نمی‌گویند. ما شایعه را بررسی کنیم بگوییم دروغ است بهتر است یا لاپوشانی کردن و کشاندن به رسانه های ضدانقلاب.
- می گویند شما با میدان 9 دی مخالف بودی. اگر می گویید دلیلش را هم بگویید. میخواستند اسم میدان حق شناس را به میدان 9 دی تغییر دهند که من به این خاطر مخالف بودم و گفتم میدان و خیابان دیگری را 9 دی نام بگذارید.
- من یک تحلیلگر و فعال سیاسی هستم و بینش سیاسی داشتم و دارم اما معتقدم در نظام اجرایی کشور و بخصوص آموزش و پرورش، اعمال بینش و سلیقه سیاسی ظلم به نظام است و در آموزش و پرورش خیانت به امانت مردم است.
- هیچگاه در طول فعالیت‌های اجرایی خودم، بینش سیاسی خود را دخیل نکردم. فراجناحی عمل کردم.
هیچکدام از وزرای پیشنهادی به آقای روحانی تحمیل نشدند.
آقای زاهدی گفته بود نظر اعضای کمیسیون آموزش، یکی از اعضای کمیسیون است برای وزارت آموزش و پرورش. من همین را به آقای روحانی منتقل کردم. ایشان تکلیف را به دوش خود من گذاشتند.
-هیچ توقعی ندارم که رای بدهید یا ندهید. بر اساس حجت شرعی و وجدان خود تصمیم بگیرید.
- اگر رای آوردم سعی می‌کنم با مجلس تعامل کنم. آمده شده‌ام برای سوختن پای نظام.
ما آماده سوختن برای نظام هستیم.
- شرکتی‌ها هم زمان من نبوده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۳۹۱
۲۰۲
دروغ در ذات شما اقراطيون است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
افراطیون نه اقراطیون
امید
|
Germany
|
۱۰:۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۵۳۸
۵۵۱
جانم به زاکانی
که با افشاگریهایش آبرو و شرفشون برد
ناشناس
|
Germany
باهات موافقم
مهدی
|
Germany
انقد منفی بزنین تا جونتون دراد
یا نور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۴۶۲
۴۱۰
جناب اقای نجفی شما مطمینید 80 درصدفرهنگیان از شما حمایت می کنند من خودم فرهنگی ام و با هم طیفهای خودم یعنی همه فرهنگی ارتباط دارم اما هیچ یک شمارا قبول ندارند چون نشان فتنه بر پیشانی دارید تعجب ما از این است که آقای روحانی چطور به خود جرات داده افرادی چون شما را در لیست خود بیاورد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خداوکیلی فرهنگی هستی؟ ماهم فرهنگی هستیم و با خیلی از فرهنگیا ارتباط داریم فرهنگیان واقعا از اومدن آقای نجفی بسیار خوشحالن.
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
ما فرهنگی هستیم و نذر کردیم تا آقای نجفی برگرده خداشاهده برای اضافه حقوق نمی گیم صبح اداره بودم اصلا یه شور و شوقی ایجاد شده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من هم با اومدنش موافقم وبا دفاع جانانه ای که کرد حتما رای میاره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من با نجفی مخالفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۱۸۷
۱۲۷
واقعا زیبا سخن گفتند مجلس رو کاملا در سکوت فرو برد . واقعا جواب زاکانی رو خوب دادن . انشالله رای میاره
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۱۵
۹۴
نمیدونم چرا از زاکانی خوشم میاد!
هم مودبه هم مستدل صحبت میکنه!
بر عکس رسایی:)
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۱۷۷
۹۸
هر چی باشه از حاجی بابایی بهتره!
کل نظام آموزشی رو به هم زد کسی هم صداش در نیومد!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۱۲۹
۹
قشر فرهنگی امروز از بی برنامگی در ساختار آموزش و پرورش مینالد.مشکلات معیشتی فرهنگیان بیداد میکنه.تعدا بسیار زیادی از معلمان امروزه دو شغله هستند و نمیتوانند با حقوق معلمی از پس خرج و مخارج خودشون بر بیان.نمایندگان مخالف مسائلی رو مطرح میکنند که برای آموزش و پروش نون و آب نمیشه.با دیدن این صحنه ها مردم یاد مناظرات 88 و اون بگم بگم ها میفتند که کشور رو دچار بحران کرد.حرف مردم امروزه آرامش و ثبات و برادری در بین اقشار جامعه هست.متاسفانه ما داریم خوراک تبلیغاتی برای وی او ای درست میکنیم.
ینده کمترین خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۷۸
۱۱۶
....................................... توبا همه فرهنگیان در ارتباطی ؟ یا با تعدادی از افراطیون مثل خودت در ارتباطی؟ اینقدر ابزار فتنه را یدک نکشید . از خدا بترسید از روزی که که پرده ها کنار رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
واااااای ترسیدم از روزی که پرده ها کنار رود!به جان تو
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۱۹۰
۳۶
نجفی یه مرده مرد مردی با شخصیت و بزرگ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بايد ببيني كه كجا مرده؟
توي ... يا توي ...؟
كدومش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۷
۷۴
جناب يا نور اشتباه نكن اين اقا را اقاي هاشمي تحميل كرده نه روحاني
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۸۰
۲۹
جنتلمنه.......
دبیر
|
-
|
۱۳:۱۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۱۰۶
۴
ای کاش کسی این پیام را به وزیر آینده آموزش و پرورش می رساند.
دانشگاه فرهنگیان حیات خلوت تعدادی از کسانی است که توان علمی لازم را برای تدریس در مدارس عادی از دست داده و کتابهای 30 ساله مراکز تربیت معلم را حفظند. لذا مجبورند برای حفظ موقعیت خود هر کس دم از مخالفت با دانشگاه فرهنگیان بزند او را تا سرد کفر متهم کنند . در این روزاهای سخت و جانکاه بیکاری برای هزاران فارغ التحصیل ممتاز دانشگاهی سر بازی رفته و توانا ، تعدادی را آورده اند 18 سال سن دارند / سر بازی نمی روند / ماهی 500000 تومان به آنها حقوق می دهند و فله ای در رشته هایی که بعضا مورد نیاز آموزش و پرورش هم نیست به اسم تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان درس می خوانند . در این روزهای نابسامان در ساماندهی نیروی انسانی که آموزش و پرورش هزاران نیروی مازاد در بدنه خود دارد پرداخت حقوق ماهانه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (25000*5000000 ریال *12 ماه + حقوق مدرسین و سایر هزینه ها ) بیشتر به آتش زدن بیت المال شبیه است تا تربیت نیروی متخصص. در حالیکه وزارت آ پ در بسیازری از پرداخت ها ناتوان شده است. چه اینکه در 4 سال گذشته هزار آموزشیار نهضتی با کمترین تخصص وارد بدنه آموزش و پرورش شده و ریشه علم و تخصص و علم را در آموزش و پرورش از بیخ بر خواهند کند.
لذا در این شرایط دانشگاه فرهنگیان نه به نفع آموزش و پرورش است و نه به نفع دولت تدبیر . هدف مقام معظم رهبری از تاکید بر احیای مراکز تربیت معلم ایجاد راهکارهای مناسب برای تربیت نیروی متخصص و مورد نیاز آ پ بوده و هست . نه پول مفت به عدهای دادن و به توجهی به تعدادی دیگر. نکته قابل تامل دیگر دانشگاه فرهنگیان افزایش حقوق کارکنان آن است که بی ضابطه و برای رضایت همانهایی که در ابتدا عرض شد انجام شده که مخالف عدالت اجتماعی حد اقل در مقایسه با سایر کارکنان آ پ است .
خودمم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۲
۳
واقعاً فکرش رو نمیکردم که داخل ایران مسوولی باشه که بدونه انسان غربی ترازش از ما خیلی بالاتره و ما هنوز اول راه انسان شدن هستیم
ای ول
جاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۵۷
۲
اگر که مست گیرند در شهر هرانچه هست گیرند. صراط قبلی که نزدی فکر کنم از این خوشت میاد بزن افراطی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۵۷
۱
در دوره 8 ساله احمدی نژاد صنف معلمان را به بهانه سیاسی بودن تعطیل کردند و این در حالی بود که در دوره آقای نجفی منزلت معلم بسیار زیادتر بود(منزلت به حقوق نیست که احمدی نژاد در آخرین ماه حضور خود کمی حقوقها را افزایش داد تا بار را به گردن دولت بعد بیاندازد)
طنز ماجرا اینجاست که نمایندگان مخالف آقای نجفی بعد از 8 سال به یاد منزلت معلمان افتاده اند
80 درصدی که آقای نجفی فرمودند صحیح است چون همه میدانند که تقریبا همین تعداد معلمان به آقای روحانی رای داده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۵۸
۱
صراط یک بار توضیح ایشان را مطالعه کرده ای
نجفی گفت میدان الغدیر قم را هم به 9 دی تغییر دادند که موجب اعتراض علما شد و نام 9 دی را حذف کردند
اتفاقا ما از آقای نجفی تشکر میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۳۴
۱۳۶
اون دوستی که می فرمایند فرهنگی اند و از اومدن ایشون خوشحال اند!... شما فرهنگی ها که باید بیشتر از همه ناراحت باشید چون فتنه گران با بیان مسئله تقلب به شعور اولین قشری که توهین کردند شما فرهنگی ها بود ... مگه نه اینه که بیشتر کسانی که آرا رو می شمارند و پای صندوق ها هستند از قشر شما هستند؟؟؟ خوبه که آدم از هر مرام و مسلکی هم هست حداقل برای شعور و شخصیت خودش احترام قائل باشه.