پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
بذرپاش در مخالفت با کابینه یازدهم:

کابینه دولت یازدهم شبیه کابینه هاشمی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کابینه یازدهم نتیجه برخی سهم خواهی هاست، از آنچه حضور برخی عناصر فتنه در کابینه و همچنین بالا بودن سن وزرای پیشنهادی خواند انتقاد کرد و گفت: کابینه پیشنهادی دولت یازدهم شبیه کابینه هاشمی است.
کد خبر : ۱۲۸۰۳۲
  صراطدر ادامه جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت یازدهم، مهرداد بذرپاش در مخالفت با کابینه و برنامه های دولت یازدهم گفت: مخالفت با کابینه به معنای آسیب زدن به روابط دولت و مجلس نیست،ظرف دو روز آینده وزرای کابینه یازدهم تعیین خواهند شد و همکاری ها آغاز می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمک کنیم تا روحانی ملاحظات و مصلحت اندیشی ها را برای انتخاب وزیران به حداقل برساند و کابینه ای معتدل و باتجربه را انتخاب کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخاب برخی چهره های فتنه 88 در کابینه یازدهم مورد سئوال مردم است.

وی ادامه داد: کم و بیش می دانیم که این کابینه نتیجه سهم خواهی هاست اما مجلس نمی تواند از این موضوع بگذرد زیرا فتنه سوء تفاهم نبود، پس از آن نیز افراد دخیل در فتنه هرگز عذرخواهی نکردند و با فتنه کوچکترین مرزبندی انجام ندادند.

وی تصریح کرد: کابینه فعلی به دو دلیل توان اجرایی وعده های مورد نظر رئیس جمهور را نخواهد داشت اول اینکه کابینه به شدت مسن است، میانگین سنی افراد کابینه بالای 60 سال است که موجب خواهد شد با کابینه ای به شدت بی تحرک مواجه باشیم زیرا کار اجرایی در حد وزیر نیازمند روزانه حداقل 15 ساعت کار سخت اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز زمان مدیریت اشرافی نیست، اظهار داشت: در این شرایط با توجه به مسن بودن وزرا، کارها به دست آقازاده ها که توان جبران نیروی افراد مسن را دارند می افتد بنابراین شاهد بازگشت عناصر پشت پرده خواهیم بود.

نماینده تهران با اشاره به اینکه کابینه فعلی شبیه کابینه هاشمی است خطاب به روحانی ادامه داد: بعد از ثبت نام شما، هاشمی ثبت نام کرد و تا قبل از اعلام عدم توفیق ایشان برای حضور در انتخابات از شما حمایت نکرد پس شما فقط به مردم وامدار هستید.

وی با انتقاد از اینکه کابینه یازدهم شبیه شرکت سهامی شده است، گفت: بعضی ایرادهایی که به دولت های گذشته گرفته می شد به خاطر رودربایستی هایی بود که به وجود آمده بود و رئیس جمهور مجبور به سپردن برخی مناصب به برخی افراد بود.

بذرپاش تصریح کرد: شعار دولت یازدهم استفاده از افراد شایسته بود، آیا از میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و وزیران دولت سابق کسی نبود که شایستگی حضور در کابینه یازدهم را داشته باشد؟

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با توجه به وزرای پیشنهادی توان اجرای برنامه های اقتصادی مورد نظر رئیس جمهور را ندارد، گفت: هر یک از افراد کابینه شما دارای برنامه اقتصادی مختلفی هستند و کابینه شما برای اجرای این برنامه ها دارای نظر واحد نیست.

منبع: مهر