سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶

کسی صدای خبرنگار را نمی‌شوند

در مراسمی که امروز به مناسبت روز خبرنگار در سالن اداره فرهنگ و ارشاد بوشهر برگزار شد، در حالی که روز، روز خبرنگار بود، هیچ‌یک از خبرنگاران فرصت صحبت پیدا نکردند و این فقط مسئولان بودند که به بیان سخنان خود پرداختند.
کد خبر : ۱۲۷۴۲۰
 صراط:   روز 17 مردادماه به مناسب شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است و هر ساله نیز مراسمات متعددی به همین مناسبت برگزار می شود و از خبرنگاران تجلیل می‌شود.

امروز نیز، یک روز پیش از فراررسیدن روز خبرنگار، مراسمی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد و از تعدادی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای و مسئولان سایت‌ها و هفته‌نامه ها و همچنین نمایندگان رسانه‌های سراسری تجلیل شد.

انتظار می‌رود در روزی که به نام خبرنگار نامیده می‌شود و قرار است در این روز خبرنگاران مورد تجلیل قرار بگیرند، تا اندازه‌ای هم به صحبت‌های خبرنگاران توجه شود.

مسئولان در همه روزهای سال صحبت می‌کنند و خبرنگاران به عنوان چشم و گوش مردم این سخنان را می‌شنوند و انها را انعکاس داده و منشر می‌کنند.

کاش در روز خبرنگار و حتی برای یک روز در سال هم مسئولان چند دقیقه‌ای می‌نشستند تا خبرنگاران حرف می‌زدند و آنها به این حرف‌های خبرنگاران گوش می‌دادند.

در مراسم روز خبرنگار در بوشهر تنها مسئولان بودند که مثل گذشته پشت تریبون رفتند و متکلم وحده بودند و حتی یک نفر هم از خبرنگاران و یا به نمایندگی از آنها فرصت صحبت‌کردن نیافت.

خبرنگاران از پرتلاش‌ترین اقشار جامعه هستند که متاسفانه انگونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرند و در مراسم روز خبرنگار هم به دادن لوح تقدیر و یک کارت هدیه به خبرنگاران بسنده می‌شود.

کاش راه مناسب‌تری برای تقدیر از خبرنگاران انتخاب می‌شد و فرد یا افرادی به نمایندگی از خبرنگار به بیان مشکلات، نیازها و خواسته‌های خبرنگاران می‌پرداختند.

از دیگر ضعف‌های این مراسم می‌توان به عدم دعوت از برخی خبرنگاران زحمت‌کش استان اشاره کرد که با وجود اینکه در طول سال تلاش‌های بسیاری را برای انعکاس اخبار دارند ولی در این مراسم دعوت نشدند. البته عنوان شد که از هر رسانه فقط یک نفر دعوت شده است که این نمی‌تواند برای رسانه‌هایی که چندین خبرنگار و عکاس دارند، دلیل مناسبی باشد.

عکاسان نیز به عنوان یکی از مهمترین فعالان عرصه خبر و خبرنگاری در این مراسم مورد توجه قرار نگرفتند و تجلیلی از آنها صورت نگرفت.

متاسفانه در استان بوشهر متولی خاصی برای خبرنگاران و رسانه‌ها وجود ندارد و نه خبری از جشنواره‌های خبری و رسانه‌ای در استان وجود دارد و نه صنفی برای ساماندهی فعالیت خبرنگاران می‌بینیم.

دوره‌های اموزشی ویژه خبرنگاران نیز چندسالی است که در استان بوشهر برگزار نشده و می‌طلبد که مسئولان تلاش بیشتری در این راستا داشته باشند.

منبع: مهر