سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۵

سربازان‌آمریکایی به‌خودکشی فکرمی‌کنند

یک نظرسنجی نشان داد که تقریبا از هر سه سرباز کهنه‌کار آمریکایی جنگ‌های پس از 11 سپتامبر، یک تن به خودکشی فکر کرده است که معادل 30 درصد است.
کد خبر : ۱۲۶۴۷۶

صراط: به نقل از پایگاه اینترنتی یاهو نیوز، در این نظرسنجی مشخص شد 45 درصد از آنهایی که در عراق و افغانستان حضور داشتند، حداقل یک کهنه‌سرباز را می‌شناسند که به خودکشی فکر کرده است و 37 درصد نیز از همین افراد حداقل یک کهنه سرباز را می‌شناسند که خودکشی کرده است.

این آمار ناخوشایند بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید است که روز چهارشنبه منتشر شده و سازمان کهنه‌سربازان آمریکا آن را انجام داده است.

این بررسی که سازمان کهنه‌سربازان عراق و افغانستان در آمریکا سالانه انجام می‌دهد از نارضایتی عمیقی در میان آنها پرده برداشته نسبت به اینکه چگونه قانونگذاران واشنگتن با آنهایی که جان خود را در جنگ در معرض خطر قرار می‌دهند، رفتار می‌کنند.

اغلب شرکت کنندگان مخالف این امر بودند که باراک اوباما به میزان کافی به مطالبات کهنه‌سربازان آمریکا در جنگ عراق و افغانستان توجه می‌کند.

44 درصد میزان عملکرد اوباما را در ارتقای وضعیت زندگی کهنه‌سربازان آمریکا در عراق و افغانستان ضعیف، 31 درصد منصفانه 20 درصد، خوب و 5 درصد عالی ارزیابی کردند.

مجموعا 80 درصد شرکت کنندگان گفتند، قانونگذاران به مطالبات سربازان کهنه‌کار به طور کافی توجه نکرده‌اند در حالی که 9 درصد معتقدند آنها پاسخ خوبی به این مطالبات داده‌اند. 11 درصد در این زمینه اطمینان نداشتند.

در خصوص ارتقای وضعیت زندگی کهنه سربازان توسط کنگره، 55 درصد گفتند کنگره ضعیف، 36 درصد گفتند منصفانه، 9 درصد گفتند خوب و یک درصد گفتند عالی بوده است.

از میان 4104 سرباز پاسخ‌دهنده 36 درصد جمهوری‌خواه، 19 درصد دموکرات و 30 درصد مستقل بودند، 10 درصد نیز پاسخ ندادند و همچنین پنج درصد خود را طرفداران آزادی فردی معرفی کردند.

60 درصد از این کهنه‌سربازان در عراق، 16 درصد افغانستان و 23 درصد در هر دو کشور حضور داشتند.

در خصوص اداره امور کهنه سربازان آمریکا 50 درصد گفتند که اداره امور کهنه‌سربازان به میزان کافی به مطالبات آنها توجه نمی‌کند در حالی که 30 درصد گفتند که این کار را انجام می‌دهد. 20 درصد نظری ندادند.

در عین حال 80 درصد گفتند که اداره امور کهنه‌سربازان و وزارت دفاع، خدمات مورد نیازی را که کهنه‌سربازان برای سلامت روانی به آن احتیاج دارند، مهیا نکرده‌اند.

منبع: ایسنا