سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵

تاریخ آغاز نافرمانی مدنی در بحرین

جنبش تمرد بحرین اعلام کرد که نافرمانی مدنی از روز 14 اوت (23 مرداد) در سراسر بحرین آغاز می‌شود.
کد خبر : ۱۲۶۲۹۱

صراط: به نقل از مجله الجزیره العربیه، جنبش تمرد بحرین خواستار آغاز نافرمانی مدنی در روز 14 اوت (23 مرداد) در چارچوب برنامه اعتراضی شد که هنوز جزئیات آن را اعلام نکرده است.

این بیانیه رژیم بحرین را "دیکتاتوری و استبدادی قبلیه‌ای" توصیف کرد و تهدید کرد که هیبت این رژیم و همه ابزارهای سرکوبگری را تا گرفتن کامل حقوق مردم و مرحله تعیین سرنوشت درهم بشکند.

این بیانیه در چارچوب نافرمانی مدمی از ملت بزرگ بحرین خواست تا روز 14 اوت آینده فروشگاه‌ها را بسته و خرید نکنند یا در مجتمع‌های تجاری تردد نکنند و از مراجعه به پمپ بنزین‌ها و ادارات خودداری کرده و از انجام معاملات و پرداخت قبوض خودداری کرده و لامپ‌ها را بعد از غروب روز 14 اوت روشن کنند و روز 13 اوت ساعت 10 شب به وقت محلی نیز روی بام‌ها فریاد الله اکبر سردهند.

جنبش تمرد بحرین به تاسی از جنبش تمرد مصر و تونس اخیرا اعلام موجودیت کرد و مردم را به برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز فراخوانده است.

صدها جوان بحرینی در صفحات اجتماعی اینترنتی خود از مردم بحرین دعوت کردند تا به شکلی گسترده به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کنند.

این جوانان بحرینی تاکید کردند که ایده تشکیل «جنبش تمرد» بدون تردید انقلاب بحرین را وارد مرحله جدیدی از مبارزه و قیام علیه رژیم آل خلیفه می‌کند.

علی الفردان از فعالان و روزنامه‌ نگاران بحرینی  تاکید کرد که «انقلاب 14 فوریه هرگز نمی‌میرد، بلکه در روز 14 اوت آن را بار دیگر احیا و تجدید خواهیم کرد».

وی افزود: ما علیه اوضاع جاری در کشور قیام می‌کنیم تا این واقعیت‌ها و حقایق تلخ و ذلت‌بار را تغییر دهیم و جنبش 14 اوت در واقع تجدید انقلاب 14 فوریه است.

این فراخوان و دعوت بحرینی با استقبال گسترده در میان بحرینی‌ها مواجه شده، به ویژه آنکه جنبش تمرد مصر از زمان شکل گیری در 30 ژوئن تاکنون توانسته، موفقیت‌هایی را در عرصه سیاسی مصر محقق کند.

جنبش تمرد بحرین در بیانیه خود روز چهاردهم اوت (23 مرداد) را روز برگزاری تظاهرات و اعتراضات در سراسر این کشور اعلام کرده وآورده است که روز چهاردهم اوت، لحظه انفجار جدید و تغییر معادلات و ایجاد تحولات راهبردی» در بحرین خواهد بود.

منبع: فارس