سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
جریان «تمرد»:

تعقیب فعالان سیاسی پذیرفتنی نیست

جریان 6 آوریل با محکوم کردن کشته‌ شدن تعداد زیادی از حامیان مرسی در مسیر نصر خواستار برکنار شدن وزیر کشور شد و جریان تمرد تلاش وزیر کشور برای کنترل تحرکات سیاسی را رد کرد.
کد خبر : ۱۲۵۷۷۶

صراط: جریان 6 آوریل مصر حوادث بامداد جمعه در مسیر «النصر» در قاهره را که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از حامیان مرسی و وابستگان به گروه اخوان المسلمین شد را محکوم کرد و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی کرد.

این جریان مسئولیت کشته شدن شهروندان مصری را به گردن دولت انتقالی، ارتش و رهبران گروه اخوان المسلمین انداخت و تأکید کرد که دست آنها به خون مردم مصر آغشته شده است.

در این بیانیه همچنین از همه طرف‌های نزاع خواسته شده که دست از خشونت بکشند و از دولت انتقالی خواست برای اثبات تعهدش به نقشه راه، وزیر کشور و مسئولان کشتارهای اخیر را برکنار کند.

در همین راستا جریان «تمرد» مصر نیز اظهارات وزیر کشور مصر درباره بازگشت حالت آماده باش و مبارزه با فعالیت‌های افراطی را رد کرد و افزود: این اقدامات در واقع جلوگیری از فعالیت‌ها سیاسی و مذهبی در وزارت کشور است که با اصول اولیه انقلاب 25 ژانویه در تضاد است.

«محمود بدر» موسس و سخنگوی جریان تمرد تأکید کرد که با وجود حمایت از دولت موقت مصر اما از هر اقدامی که آزادی‌های عمومی و حقوق بشر را مورد تعرض قرار می‌دهد حمایت نخواهد کرد.

تمرد افزود: انقلاب ژانویه و ادامه آن در ژوئن برای تحقق آزادی برای همه مردم مصر ایجاد شده است نه اینکه با گروه و جریان خاصی برخورد شود و اهداف اولیه آن آزادی و عدالت اجتماعی است و نمی‌توان تعقیب فعالان سیاسی را تحت هر عنوانی پذیرفت زیرا این مسئله به معنای بازگشت به دوران مبارک است.

روز گذشته وزیر کشور مصر در نشستی خبری برای بررسی حوادث دو روز گذشته در این کشور تأکید کرده بود که نبود موسسات و بخش‌های مبارزه با فعالیت‌های افراطی در وزارت کشور یکی از عوامل اصلی بروز ناآرامی و اختلال در امنیت کشور بوده‌است و تأکید کرد که این بخش‌ها را که بعد از سقوط مبارک حذف شده بود، دوباره احیاء و فعال خواهد کرد.

منبع: فارس
برچسب ها: سیاسی مصر تمرد صراط