دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
بلافاصله بعد از علنی کردن مخالفت

مشایی، مدیر مخالف بقایی را اخراج کرد

اسفندیار رحیم مشایی سرپرست دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان را که در روزهای گذشته مقابل دستور بقایی برای تحویل ساختمان این دبیرخانه ایستاده بود اخراج کرد.
کد خبر : ۱۲۵۲۳۱
"گروه سیاسی صراط" - اسفندیار رحیم مشایی سرپرست دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان را که در روزهای گذشته مقابل دستور بقایی برای تحویل ساختمان این دبیرخانه ایستاده بود اخراج کرد.
به گزارش گروه سیاسی صراط، بر اساس اخبار منتشر شده مخالفت میثم طاهری با دستور بقایی برای انحلال دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور و تحویل ساختمان آن تبعات سنگینی برای او به همراه داشت.
بر این اساس، حمید بقایی در روزهای گذشته فشار زیادی برای واداشتن طاهری به کناره گیری اعمال کرد اما با مقاومت او، سرانجام مشایی به عنوان جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور وارد عمل شد و حکم اخراجش را صادر کرد.



طاهری علت برخوردهای اخیر با او و دبیرخانه شورای عالی را با مباحث مطرح شده در جلسه عصر چهارشنبه گذشته در دفتر رئیس جمهور مرتبط دانسته است.
به گفته طاهری، "در این جلسه به وی اعلام شده که شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور منحل شده و دیگر وجود ندارد و قرار است فعالیت‌های مربوط به دبیرخانه شورای عالی از طریق موسسه خانه ایرانیان انجام شود. لذا باید ساختمان دبیرخانه شورای عالی را تخلیه نماید تا نیروهای مورد نظر بقایی در آنجا مستقر شوند."
گفتنی است موسسه خانه ایرانیان یک NGO (سازمان مردم نهاد) تحت مدیریت رحیم مشایی است که در تغییرات جدید، قرار است یکی از مقامات عالی دولت، به عنوان رئیس هیأت امناء در ترکیب قرار گیرد. هم‌چنین در نظر است جمعی از مسئولان دولتی پس از پایان دولت دهم در قالب این NGO فعالیت نمایند.
گفته می شود تغییرات جدید در ترکیب هیأت امناء و هیأت مدیره خانه، به دلیل مخالفت اعضای فعلی خانه با تصمیمات بقایی صورت می‌گیرد.
براساس اعلام طاهری، "دولت در چند سال گذشته حدود ده میلیارد تومان کمک بلاعوض به این موسسه غیردولتی داشته که به دنبال تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از دبیرخانه شورای عالی در دو سال گذشته، وجوه مزبور در حساب بانکی نگهداری می‌شود که با امضاء دو تن از مقامات دولتی عضو هیأت مدیره خانه، قابل برداشت است."
او افزوده است " تصمیم بقایی این است که با برداشت از حساب مزبور و فعال کردن چند موسسه وابسته به خانه، بتواند ضمن فعالیت در حوزه‌های اجتماعی - فرهنگی ایرانیان خارج، مسیر ارتباط خود با خارج از کشور را باز نگهدارد."
بقایی خود یکی از اعضای هیأت امنای خانه ایرانیان است.
بر این اساس، بقایی و تیم همراه وی طی چند روز گذشته به دنبال تمدید مجوز موسسه انتشارات خانه ایرانیان، فعال کردن موسسه خبرگزاری ایرانیان و نیز اعمال فشار به برخی مسئولان وزارت علوم برای احیاء مجوز دانشگاه بین‌المللی ایرانیان خارج از کشور بوده‌اند.
گفتنی است مشایی در حکمی مرتضی دادخواه، معاون فعلی هماهنگی و پیگیریهای نهاد ریاست جمهوری و مدیر زیر دست بقایی را با حفظ سمت جانشین طاهری کرده است.


نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
۹
۱۱۴
سلام بر مشایی درود بر بقایی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
۸
۱۶
شالیزارهای مازندران در انتظارت هستند اسفندیار. دلم برات میسوزه که الکی خودت رو سپر بلای شعیب کردی و عوام الناس ساده لوح تو رو رییس جریانی میدونن که وجود خارجی نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۲
۴
۲۶
تو که گفتی بقایی و مشایی با هم اختلاف دارن ؟؟؟ بازم زدی به جدول صراااااااااااااااط !!!!!!!!!!!
ساده
|
-
|
۱۵:۲۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۲
۳۸
۸
درسته که نظرم ربطی به مطلب بالا نداره ولی خداکنه دولت دکتر روحانی از افرادی مثل سعید جلیلی و حداد عادل استفاده نکنه اینا خیلی خطرناک اند.