سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳
نادر طالب زاده در غرفه صراط:

بعضي ها به نفعشان نيست بانكداري ما اسلامي شود

بعضي ها سرمايه دارهستند و دستشان به جاهايي بند است و منافعشان در خطر به همين خاطر مانع اين كار مي شوند مثلا فلان موسسه مالي و اعتباري كه برج هاي آن در تهران سر به فلك زده دارد 28 درصد سود مي گيرد در صورتي كه اين كار را يهوديان هم انجام نمي دهند
کد خبر : ۱۲۴۰۶
صراط- نادر طالب زاده تهیه کننده برنامه جنجالی راز روز گذشته با حضور در غرفه صراط نیوز در نمایشگاه مطبوعات توضیحاتی را پیرامون برنامه آتی راز مطرح کرد .
وی در مورد این مستند گفت : كار ما شامل دو بحث است يكي بحث ربا و ديگري بحث بانكداري اسلامي ، موفقيت بانكداري اسلامي در پنج كشور دنيا و عدم توفيق آن در ايران بررسي شده است در واقع يك كار مقايسه اي مي خواهيم بكنيم درباره عدم تمكين بانك ها به بانكداري اسلامي و اصول بانكداري اسلامي اين يكي از برنامه هاست.
بحث بانكداري بدون ربا و بهره و نقض اين موسسات مالي كه بالاي 28 در صد سود دريافت مي كنند و همه ي اينها خلاف شرع است و همچنين تشريح چند پرونده اقتصادي .
به گزارش صراط طالب زاد در ادامه بیان داشت : كجاي اينها شرعيست؟ و البته هيچ وقت مطبوعات هم وارد نمي شوند و بدترين كار هم همين است كه مطبوعات وارد نشوند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان پخش اين برنامه از صدا و سيما هست گفت: اينها همان بحث هايي است كه قبلا هم در صدا و سيما مطرح شده اما در هر صورت ناتمام گذاشته شده و از كنارشان رد شده اند مثلا همين بانكداري اسلامي .
این تهیه کننده صدا و سیما افزود: همچنين ما با مقامات مصاحبه مي كنيم و به سراغ نيروهاي زير زميني و معاندين انقلاب نمي رويم با خود مسئولين دولت و مراجع صحبت مي كنيم . تا الان من با آقاي مكارم شيرازي كار كرده ام و بعد از آقاي مكارم سراغ باقي علما هم خواهيم رفت .
نادر طالب زاده ادامه داد : بانكداري اسلامي در انگليس در حال اجراست در كشورهاي اسلامي اول تجربه شده است در بعضي كشورها مثل مالزي پيشرفت آن ديده شده موفقيتش ديده شده است و معلوم هم هست كه بعضي ها به نفعشان نيست كه بانكداري ما به شكل اسلامي اداره بشود بعضي ها سرمايه دارهستند و دستشان به جاهايي بند است منافعشان در خطر به همين خاطر مانع اين كار مي شوند مثلا فلان موسسه مالي و اعتباري كه برج هاي آن در تهران سر به فلك زده و دارد 28 درصد سود مي گيرد در صورتي كه اين كار را يهوديان هم انجام نمي دهند سيتي ون شش درصد سود مي گيرد اين 28 درصد از كجا آمده است؟!! پس معلوم مي شود يك منافعي پشت اين امر هست.
البته آقاي احمدي نژ‍اد هم قبلا شروع كردند و در مناطره ها تا يك حدي وارد اين مباحث شدند اما ادامه ندادند و اين به خاطر اين بود كه همه پشت احمدي ن‍‍ژاد را خالي كردند
طالب زاده در پاسخ به سوال خبرنگار صراط پیراموناحتمال سانسور برنامه در صدا و سیما گفت : در برنامه راز ما به شكلي كار كرديم كه هم نيت ما و هم شدني بودن و امكان پذيري امور مربوطه معقول باشد ما چيزهاي غير معقول نمي گوييم مگر ما وقتي با آقاي مكارم كه مرجع تقليد ماست مصاحبه مي كنيم امكانش هست مصاحبه ي ايشان را سانسور كرد؟ اين امكان پذير نيست.
هزاران نفر از اين بانك ها وام گرفته اند و در باز پس دهي فشارهاي سختي را متحمل شده اند اين جزء وظايف رسانه است كه اينها را بيان كنند خيلي از مردم هستند كه يك وام 5 ميليوني مي خواهند بگيرند پدرشان را در مي آورند اما فلان آقا پنج ميليارد وام گرفته است و پس هم نمي خواهد بدهد آخه اين پولها مال چه كساني است كه اينطوري برخورد مي شود
روي من بيشتر با بانكهاي خصوصي است اما دولتي هام هستند.
نظرات بینندگان
اسمعیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
اتفاقاً آقا نادر دولتیها بدترند
ر.ف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
بانكداري اسلامي مسلمان واقعي مي خواهد .خيلي از كلاهبردارها وكساني كه حتي صورت هاي مال نيز ندارند به راحتي وامهاي ميلياردي ميگيرند.انها هيات مديره بانكها را نيز مي خرند.بانكها عامل اختلاف طبقاطي در ايران هستند .بانك مركزي و شوراي عالي انقلاب فرهنگي مقصرترين نهادها در نابساماني فرهنگي واقتصادي ايران داشته ودارند.
سید باقر حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
با سلام. من یک وام 5 میلیونی گرفته ام و نتوانسته ام پرداخت کنم حالا می گویند 15 میلیون باید پس بدهی. منی که به خاطر شرایط اقتصادی نتوانسته ام این 5 میلیون را پرداخت کنم چگونه باید 15 میلیون بدم و به کجا باید مراجعه کنم.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
چرا کسی پیگیری نمیکند این پولا رباست واقعا در حکومت اسلامی تعجب دارد
pr',
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
آقای طالب زاده بحث اساسی و محوری را شروع کردید امید است با اتکال به خدا موفق باشید پیشنهاد می شود در خصوص بانک قرض الحسنه مهر ایران که با هدف اسلامی کردن بانکها تاسیس ولی بدلیل کارشکنی سایر بانکها و بانک مرکزی راهی به جایی نبرد هم یک برنامه تهیه کنید
xerxess
|
CZECH REPUBLIC
|
۱۹:۲۵ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
zanitam.islamy,kon,ma,ham,stefadeh.koneim