سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷

حمیدرضاترقی حادثه 18تیر 78 رامحکوم کرد

عضو کمیسیون تحقیق و بررسی پرونده ۱۸ تیر در مجلس پنجم با اشاره به حضور میلیونی مردم در 23 تیرماه 78 و غلبه ملت بر افراط‌گرایی اصلاح‌طلبان گفت: ۲۳ تیر تبلور دفاع ملت از هجمه علیه ولایت بود.
کد خبر : ۱۲۲۹۳۷

صراط: حمیدرضا ترقی عضو کمیسیون تحقیق و بررسی پرونده 18 تیر در مجلس پنجم  به حضور میلیونی مردم در 23 تیرماه 78 و غلبه ملت بر افراط‌گرایی اصلاح‌طلبان اشاره کرد و اظهار داشت: 23 تیرماه مثل حماسه 9 دی و 19 دی 56 نشان‌دهنده حساسیت مردم ایران نسبت به رهبری و ولایت فقیه است.

عضو کمیسیون تحقیق و بررسی پرونده 18 تیر در مجلس پنجم تصریح‌کرد: 23 تیر تبلور دفاع ملت از هرگونه هجمه و تهاجم علیه ولایت و رهبری بود؛ دشمنان انقلاب اسلامی در حوادثی مثل 18 تیر و فتنه 88 به‌وسیله عوامل داخلی در کشور و کسانی که مرعوب غرب بوده و در جهت سیاست غربی‌ها گام برمی‌دارند، تا حد تقابل با اصل نظام و تعارض نسبت به رهبری پیش رفتند اما ملت ایران در مقابل آنها به پا خواست و جلوی خروج از خط اصلی نظام و رهبری را گرفت.

وی تأکیدکرد: در حادثه 18 تیر 78 جریان اصلاح‌طلب تندرو و رادیکال در داخل کشور با نفوذ در دولت اصلاحات تلاش کرد نه تنها جایگاه و موقعیت ولایت فقیه را تضعیف کنند بلکه با هماهنگی عوامل مزدور و جاسوس بیگانه سعی در براندازی نرم در داخل کشور داشت که یکی از جلوه‌های انقلاب مخملی بود.

ترقی با بیان اینکه با بیداری و هوشیاری مسئولان نظام و پاسداران انقلاب اسلامی این توطئه خنثی شد، گفت: مردم در 23 تیرماه با حضور گسترده خود در صحنه این تلاش و توطئه دشمنان را خنثی و اجازه تحقق آن را ندادند.

عضو کمیسیون تحقیق و بررسی پرونده 18 تیر در مجلس پنجم افزود: عواملی که در آن حوادث نقش داشتند امروز در دامن آمریکا هستند؛ متاسفانه در طی این مدت هنوز موضع‌گیری شفافی از سوی اصلاح‌طلبان نسبت به این افراد مشاهده نکردیم و برخی از آنها همچنان به عنوان سخنگویان جنبش سبز و مدافعان جریان اصلاح‌طلبی در خارج از کشور، فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس