پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴
سیدحسین علوی

بُت پرستی که احمدی‌نژاد او را خداپرست خواند!

کد خبر : ۱۲۱۸۵
صراط - واكاوي تاریخی اسطوره مكتب جعلی ايراني؛ كورش هخامنشي

.....................................................................
یادداشت حاضر حدود یک ماه پیش و در شرایطی که ریاست محترم جمهوری پس از ماجراهای مربوط به کتیبه کورش  و مکتب ایرانی عازم سفر های مهم و حماسی  نیویورک و لبنان بودند نگاشته شد که به جهت ضرورت خاص وحدت در آن ایام از انتشار این  یادداشت خودداری ورزیدیم. اما از آنجایی که جناب آقای احمدی نژاد عزیز گمان نکنند که سکوت آن ایام در راستای تایید اقدام غلط ایشان در مباهات به شخصیت جنایتکاری همچون کورش بوده اکنون را زمان مناسبی دیدیم تا به بازخوانی نقادانه ماجرای کورش و مکتب ایرانی بپردازیم - صراط نیوز
.....................................................................

اخيرا جناب آقاي دكتر احمدي نژاد مطالب غيركارشناسانه اي در مورد شخصيت تاريخي كورش هخامنشي بر زبان رانده اند كه محل مداقه جدي است.

رئيس جمهور محترم طي اظهاراتي در شبكه خبر سيما گفتند:

«دو هزار و چند صد سال قبل در عراق حکومت دیکتاتوری حاکم بود [منظور حكومت بابل است] که پا و سر مردم را قطع می‌کرد و چشم در می‌آورد. در آن زمان عده‌ای از مردم پیرو دین حضرت موسی (ع) بودند که تنها گروه موحد در این منطقه محسوب می‌شدند، اما آنها اقلیت و در اسارت حکومت دیکتاتوری بودند. او حکومتی نسبتا مردمی بر پا کرد؛ و مردم بابل آن زمان از وی تقاضای کمک کردند. کورش حرکت نمود و بابل را فتح كرد و مردم را از دست حکومتی جبار نجات می‌دهد. در این رفتن و نجات دادن، خون از دماغ کسی نمی‌آید، بلکه با کار فرهنگی مردم به استقبال او آمدند و حکومت جبار ساقط شد. در منشور کورش احترام به ملت‌ها، تحمیل نکردن سلطنت خود بر دیگر ملت‌ها از طریق جنگ، جلوگیری از ظلم، مجازات ظالم، منع بیگاری، آزاد بودن همه ابناء بشر، حق انتخاب محل سکونت برای مردم، حق انتخاب در اشتغال و منع برده‌داری آمده است. تخصصی در این باره ندارم که بگویم کورش ذوالقرنین یا پیامبر بوده، اما مشخص است که او آدم خوبی بود. وقتي از كوروش تجليل مي‌شود ملي‌گرايي نيست، كار مثبت كرده و بايد گفته شود و ما افتخار مي‌كنيم كه ايراني است. تأييد نظام شاهنشاهي هم نيست؛ قاجار و پهلوي آبروي ايران را بردند. باز معنايش اين نيست كه در حكومت كوروش خلاف نشده است مانند ايران كه مي‌خواهد عدالت و معنويت را پياده كند اما ممكن است تخلف هم بشود.»

در ميان سخنان آقاي احمدي نژاد ادعاهاي بسياري وجود دارد كه در هيچ كتاب تاريخي نوشته نشده است. مثل اينكه حاكم بابل دست و پا و سر مردم را قطع مي كرده! يا ادعاي جالب مردمي بودن حكومت سلطنتي كورش (!) كه براي نخستين بار در طول تاريخ از زبان آقاي احمدي نژاد مطرح شده است! و يا سانسور دشمني كاهنان بت پرست معابد بابل با نبونيد.(1) اما از اين جملات كه درگذريم بايد اذعان كرد؛ تا اكنون كه اين سطور در حال نگاشته شدن است به رغم نگارش نقدهايي خواندني و ارزنده بر اظهارات آقاي رئيس جمهور،كمتر ديده شده كه شخصيت كورش از منظر تاريخي پيش روي آقاي احمدي نژاد ترسيم شده باشد. با اين وصف ضروري است كه چند پرده از حقيقت تاريخي و مستند شخصيت كورش را به ايشان - كه متاسفانه اخيرا بدون داشتن سواد تخصصي در امور مختلف بياناتي را ايراد مي نمايند – نمايش دهيم.

پرده نخست؛ قتل پدربزرگ!
كورش را بنيانگذار سلسله هخامنشيان در ايران خوانده اند. يعني همان سلسله اي كه پس از سقوط مادها تاسيس شد. آخرين پادشاه مادها آستياگ بود كه پس از لشگركشي نوه اش به اكباتان سرنگون شد و به دست همان نوه كه احترام پدر بزرگ را بسيار گران مي داشت به قتل رسيد! آن نوه كورش نام داشت! (2)

پرده دوم ؛ از زياده خواهي تا كشورگشايي
در اسنادي كه از كورش به جاي مانده وي خود را «پادشاه چهارپاره گيتي» خوانده است. او پس از فتح سرزمين مادها (ايران آن روز) به سراغ بابل (عراق) رفت و آنجا را پس از ماه ها محاصره و مرگ و مير زنان وكودكان بابلي در اثر گرسنگي فتح كرد. ادعاي كورش در كتيبه اي كه از او باقي مانده آن است كه بابل را بدون خون ريزي فتح كرده است اما پس از 2500 سال از آن واقعه خدا مي داند كه وي راست گفته يا نه. كما اينكه آمريكا نيز عراق را بدون خونريزي فتح كرد اما پشت پرده اين فتح بدون خونريزي موضوعي ديگر است. (در ادامه به گوشه هايي از حقايق فتح بابل اشاره خواهيم كرد.) كورش پس از بابل به آسياي صغير لشگركشي نمود و ليدي را فتح كرد. البته با خون ريزي فراوان! در ادامه يونانيان ايوني كه از خوف لشگركشي هاي كورش جرات جنگيدن با وي نداشتند را مجبور كرد كه خراج گذار دربار شاهانه او شوند. در نهايت نيز امپراطوري خود را پس از خونريزي هاي بي حساب، از شرق تا ماوراء آمودريا امتداد داد تا به قول خودش پادشاه چهار پاره گيتي شود. (3)

اينها حقايقي است كه بدون ذره اي مطلب اختلافي، مورد اجماع تمام مورخان عصر هخامنشي (از هرودوت و گيرشمن گرفته تا پيرنيا و افشار و ...) مي باشد.

پرده سوم ؛ پادشاه لامذهب!
از افتخارات كورش آن است كه يهوديان در بند پادشاه بابل را آزاد كرد و به اورشليم فرستاد. بر فرض كه اين ادعاي كورش را باور كنيم. آيا مي توان به صرف چنين اقدامي او را پيرو آئين موسي (ع)‌ دانست؟ بيائيد تاريخ را مرور كنيم تا ريشه چنين اقدامي هويدا شود.
كورش بابل را فتح كرده و نبونيد (پادشاه بابل) را ساقط مي نمايد. او به محظ ورود به بابل دو اقدام اساسي مي كند. نخست در مقابل بت مردوك (خداي بابليان) سجده كرده و خود را بنده مردوك معرفي مي كند. دوم آنكه يهوديان بابل را به اورشليم اعزام مي كند.(4) تاكنون هيچ مورخي در اين دو اقدام كورش ترديد نكرده است. حال جاي اين پرسش مطرح است كه چرا كساني كه سعي دارند كورش را همان جناب ذوالقرنين بنامند ادعاي صريح وي مبني بر بندگي در برابر بت مردوك را پاك كرده اند؟! در منشور استوانه ای شکل کورش هخامنشی، كه در مراسمی پر سر و صدا به کشور ایران بازگشته است از زبان كورش چنين مي خوانيم:
«فرمان دادم تمام بت خانه هايي که بسته شده بود را بگشایند. همه خدایان این نیایشگاه‌ها را به جاهای خود بازگرداندم... پیکره خدایان سومر و اَکَّـد را که نَـبونید به بابل آورده بود؛ به خشنودی مَردوک به شادی و خرمی، به نیایشگاه‌های خودشان بازگرداندم، بشود که دل‌ها شاد گردد. بشود، خدایانی که آنان را به جایگاه‌های مقدس نخستین‌شان بازگرداندم، هر روز در پیشگاه مردوك برایم خواستار زندگانی بلند باشند.» (5)


این تصویر بت مردوک یا همان خدای کورش است!

كورش مظهر همان سياستي است كه در دوران مدرن به ماكياوليسم شهرت يافته. به وقت خونريزي همچون گرگي درنده است و به گاه حيله گري همچون روباهي مكار. هم هواي يهوديان را داشته و هم بت پرستان را! هدف او صرفا تحكيم پايه هاي امپراطوري هخامنشي است. حال راهش هرچه كه باشد فرقي نمي كند؛ فريب ملتها يا جنايت و جنگ. در دوران خودمان نمونه بارز چنين دستگاه جبار و حيله گري آمريكاست. اتفاقا آمريكا نيز عراق (بابل 2500 سال پيش) را فتح كرد. آنهم بدون خونريزي و البته پس از سالها محاصره اقتصادي اين كشور. (دقيقا به همان شيوه اي كه كورش بابل رافتح كرد) وقتي آمريكائيها وارد بغداد شدند (همانگونه كه جناب آقاي احمدي نژاد عزيز در مورد فتح بابل توسط كورش مدعي هستند) خون از دماغ كسي جاري نشد! جرج بوش نيز بارها از اسلام حمايت كرد و حتي هر ساله داخل كاخ سفيد افطاري رمضان مي داد! اما خدا مي داند چه خونهايي كه همين آمريكا در اقصي نقاط عالم به زمين ريخته است. امروز تاريخ نگار صهيونيست، آمريكا را پس از قتل عام ميليونها انسان بي گناه با بمب فسفري و اورانيومي و پنج تني و ده تني و خوشه اي و .... ناجي ملت عراق معرفي مي كند و ديروز همين تاريخ نگار صهيونيست كورش را پس از سالها جنگ و خون ريزي و كشورگشايي به صرف خدمت به يهوديان، خواهان احترام به ملت‌ها، تحمیل نکردن سلطنت خود بر دیگر ملت‌ها از طریق جنگ، جلوگیری از ظلم، مجازات ظالم، منع بیگاری، آزاد بودن همه ابناء بشر، حق انتخاب محل سکونت برای مردم، حق انتخاب در اشتغال و منع برده‌داری معرفي مي كند.

پرده آخر؛ مكافات عمل!
پس از فتوحات شرق ايران، كورش را غروري شاهانه فراگرفته بود. براي او هيچ جنگي بدون پيروزي خاتمه نمي يافت. به او خبر دادند كه حاكم سرزمين ماساژت ها (در شمال شرقي ايران) مرده است و اكنون حكومت به دست همسر بيوه او اداره مي شود. اين شد كه امپراطور مستكبر به طمع كشورگشايي افزون تر به اين بيوه كه توميريس نام داشت دستور ازدواج سياسي با خودش را داد. توميريس كه از اهداف زياده خواهانه كورش با خبر بود از اين كار سر باز زد. پادشاه متكبر كه تاب سرپيچي سفلگان و دون پايگان نداشت به منظور فتح سرزمين ماساژتها به آن ديار لشگر كشيد. توميريس به كورش پيغام داد كه «دست از اين زياده خواهي بردار و بر سرزمين خود حكومت كن. تا به كي قصد خون ريزي داري؟ آيا از اين همه خون ريزي سيراب نشده اي؟» (6) اما طمع چشمان كورش را پر كرده بود. لذا جنگي سخت ميان لشگر جرار كورش و قومي بدوي و ضعيف درگرفت. در اثناي جنگ كورش فرزند توميريس را به قتل رساند اما ... اما فرجام ديكتاتور شكست بود. در ميان بهت هخامنشيان سپاه كورش تار و مار گشت و خود كورش نيز به دست اين قوم ضعيف كشته شد. توميريس، مشكي را پر از خون كشته شدگان هخامنشي كرد و سر ديكتاتور را در آن فرو برد. آنگاه خطاب به كورش گفت: «هرچه كُشتي سيراب نشدي. اكنون با اين خون براي هميشه سيراب شو!» (7)



آقای احمدی نژاد در اقدامی نمادین، سمبُل مقاومت هشت ساله رزمندگان اسلام
در برابر تمامیت دنیای کفر را بر گردن کورش جنایتکار انداخت!


حالا سخنان آقاي رئيس جمهور در مراسم رونمايي از منشور كورش را بخوانيد:

«این جلسه به مناسبت رونمایی از منشور عشق، منشور کوروش، شاه جهان برگزار می شود. منشور کوروش معیاری ارزشمند برای ارزیابی تاریخی و عملکرد سیاستمداران و حاکمان تاریخ است. در این منشور آمده است: هر ملتی آزاد است که مرا به پادشاهی خود قبول کند یا نکند و هر بار که نخواهند مرا پادشاه خود بدانند من برای سلطنت بر آنها مبادرت به جنگ نخواهم کرد. منشور کوروش حقیقت یگانه پرستی است. در حقیقت حرکت کوروش برای فتح بابل برای دفاع از پیروان حضرت موسی بود. او حرکت کرد برای نجات یگانه پرستانی که در چنگال ظالمان گرفتار بودند و همانطور که می بینید بعد از فتح بابل فرمان آزادی عقیده برای مردمان آن سرزمین صادر می شود. این همان چیزی است که پیامبران فریاد زدند یعنی انتخاب یگانه پرستی و انتخاب عقیده جز با میل و اراده شخصی نخواهد بود. منشور کوروش معیاری ارزشمند برای سنجش عملکرد حاکمان در طول تاریخ است. این منشور تاکیدی بر ارزشهایی است که بشر امروز به شدت به آن محتاج است. متاسفانه سازوکارهای قالب بر جهان و مدیریت مسلط بر دنیا تاکنون قادر به تامین این نیازها نبوده است. این جلسه یک هشدار و بیدار باش به همه مدیران، حاکمان و مدعیان است که اگر می خواهید در عالم جاوید بمانید راهتان این است. امیدوارم به امانت گذاشتن منشور کوروش از سوی دولت انگلیس در ایران آغاز یک همکاری گسترده و همه جانبه در زمینه های گوناگون و به طور مستمر باشد.» (8)

جناب رئيس جمهور، برده‌ي بُت مردوك را كه در همين كتيبه كذايي صراحتا سخن از حقانيت بت پرستي مي راند، «يگانه پرست» مي خواند! گويا آقاي احمدي نژاد حتي يك بار ترجمه متن روي كتيبه را هم نخوانده اند! آقاي رئيس جمهور! كورش بيش از ده بار در اين كتيبه نام بت مردوك را با لقب «خداي‌بزرگ» ذكر كرده است. در بي خبري آقاي رئيس جمهور همين بس كه در حالي كه هيچ جاي اين منشور نوشته نشده كه «هر ملتی آزاد است که مرا به پادشاهی خود قبول کند یا نکند و هر بار که نخواهند مرا پادشاه خود بدانند من برای سلطنت بر آنها مبادرت به جنگ نخواهم کرد.» در ميان بهت اهالي تاريخ چنين جملاتي را به كورش، آنهم در اين منشور نسبت داده اند! آقاي رئيس جمهور! مشاوران شما چه كساني هستند؟ چه كساني چنين تحريفهاي تاريخي آشكاري را در كام شما نهاده اند؟ آقاي رئيس جمهور عزيز! اولا در منشور كورش نه تنها اين ادعاهاي گزاف در باب حق مردم براي تعيين پادشاهشان نيامده بلكه صراحتا نوشته شده: «منم کورش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه بابل، شاه سومر و اکد، شاه چهارگوشه جهان. پسر کمبوجیه، شاه بزرگ، نوه کورش، شاه بزرگ، نبیره چیش‌پیش، شاه بزرگ. از دودمانی که همیشه شاه بوده‌اند.» (9) كورش پادشاهي را ارثيه پدري خود مي داند، نه تكليفي كه به خواست مردم پذيرفته شده باشد. ثانيا اگر كورش تا اين حد گل و بلبل بود كه مي گفت: «هر بار که ملتها نخواهند مرا پادشاه خود بدانند من برای سلطنت بر آنها مبادرت به جنگ نخواهم کرد.» ، پس لطفا بفرمائيد اين شازده در سرزمين ماساژتها چه مي كرده؟! و اصلا چه شد كه در حال تجاوزگري كشته شد؟

امپراطور مستكبر براي نكونامي خود در تاريخ ادعاهايي را بركتيبه اي منقوش ساخت و ما ساده لوحانه آنها را باور كرديم! به راستي عجيب نيست كه مجموعه «تاريخ ايران» كمبريج، كورش را به خاطر همين ادعاهاي گزاف پدر حقوق بشر خوانده اما حمورابي بابلي را كه 1600 سال قبل از كورش شبيه همين ادعاها را در «ستل بزرگ» يا قانون نامه حمورابي منقوش ساخته به چنين عناويني مفتخر نمي سازد؟! آيا نبايد دليل اين لطف انگليسيها را تقدير يهوديان از كورش، در تورات تحريف شده دانست؟! جناب آقاي رئيس جمهور! فراموش نكنيد، آنهايي كه تاريخ ايران باستان را نوشته اند همانهايي هستند كه تاريخ هولوكاست را نگاشته اند! به هر حال اين سنت شاهان ستمگر بوده كه همواره سعي در تطهير چهره تاريخي خود داشته اند و مگر نه اين بود كه محمدرضاي ملعون نيز در امتداد اسلافش كتاب «پاسخ به تاريخ» را براي تحريف تاريخ و تطهير چهره سفاك خود نگاشت؟! با اين وصف چه توجيهي براي باور كردن ادعاهاي كورش باقي مي‌ماند؟ اما از اين سوگمندانه تر آنكه جناب رئيس جمهور مي گويند: «منشور کوروش معیاری ارزشمند برای سنجش عملکرد حاکمان در طول تاریخ است.» و بعد خطاب به همه حاكمان جهان مي گويند: اگر می خواهید در عالم جاوید بمانید راهتان بايد راه كورش باشد!

جناب آقاي احمدي نژاد عزيز! مطابق اسناد غيرقابل خدشه تاريخي سقوط حكومت نبونيد (شاه بابل) در اثر همدستي كاهنان بت پرست معابد بابل با كورش صورت گرفته است. (10) كاهناني كه از تخريب بُتكده‌هاي خويش به دست نبونيد به خشم آمده بودند. (11) و كورش پس از فتح بابل، بت پرستي را از نو در اين سرزمين رونق بخشيد. نزديك به يقين است كه «نبونيد» از مخالفان بت پرستي بوده و در اثر همدستي كاهنان بت پرست بابل با كورش برافتاده است. خود كورش در اين كتيبه اي كه جناب رئيس جمهور به آن مباهات مي كنند، در مذمت نبونيد مي‌گويد: « نبونيد آیین‌های کهن را از میان برد و چیزهای ساختگی جای آن گذاشت.» (12)

آن قومي هم كه كورش را ناجي خود خوانده‌اند، نه پيروان حضرت موسي (ع)، بلكه قومي پيامبركُش بوده اند كه در يك روز هزار پيامبر خويش را به شهادت مي‌رساندند. قومي كه كتاب آسماني خويش را تحريف كرده بودند. قومي كه هنوز پيامبرشان در ميانشان بود و در جلوي چشم موسي (ع) به رغم مشاهده آنهمه معجزات، گوساله مي پرستيدند! قومي كه به خيال خام خويش عيسي ابن مريم (ع)‌ را به صليب كشيدند. قومي كه به رباخواري و ستمگري شهره تاريخند. قومي كه پيامبر آخرالزمان كه به فرموده قرآن «همچون فرزندانشان او را مي شناختند» را تكذيب كردند و عليه او توطئه نمودند. كجا بني اسرائيل، پيرو موسي (ع) بوده‌اند؟

بنابراين دو فرقه از فتح بابل خشنود گشتند و در آن با كورش همدست شدند. نخست كفار بت پرست كه خود را در برابر دشمن بت پرستي ناتوان مي ديدند و ديگري، قومي جنايت پيشه و خائن و بي ايمان! قومي كه فقط به دنبال سرنگوني نبونيد بودند و نه مهاجرت به بيت المقدس. چه اينكه مطابق اسناد تاريخي تا هفتاد سال پس از سقوط نبونيد، بني اسرائيل بابل را ترك نكردند و به رباخواري در ايران و بابل حاصلخيز پرداختند! (13) حال آقاي رئيس جمهور بفرمايند كه آيا باز هم به ايراني بودن كورش مفتخرند؟!

جناب آقاي احمدي نژاد عزيز! مراقب اطرافتان باشيد. باور كنيد كه به رغم توانايي هاي انكارناپذيرتان، در بسياري از حوزه ها تخصص نداريد. شما در مديريت ترافيك و امور مربوط به رياضيات و مهندسي متبحريد. اما در علوم انساني هرگز چنين نيستيد. اينكه مثلا در تاريخ و فقه و فلسفه و ... تخصص نداشته باشيد ننگ و عار نيست. اصل بر رجوع غيرمتخصص به متخصص است. همانگونه كه يك غيرمهندس در امور مهندسي علي القاعده بايد به شما و همكارانتان رجوع نمايد. عيب آن است كه در تمام اين حوزه ها صاحب ادعا باشيم. جناب آقاي احمدي نژاد عزيز! تمام آنچه كه جنابعالي در مورد كورش گفته ايد قضاوتهاي مورخان صهيونيست و دنباله هاي ماسون داخلي آنهاست. قضاوتهايي كه از سوي مشاوران جاهل و يا خداي ناخواسته منحرف، به شما القاء شده است. قضاوتهايي كه مهمانان اسرائيلي محمدرضا شاه در اثناي جشنهاي دوهزار و پانصد ساله، با افتخار از آنها ياد مي كردند. اندكي احوالات امام خميني (ره) را مطالعه كنيد تا ببينيد كه آن مراد صاحب دل چرا به اين ديكتاتور تاريخ بي محلي كردند.

متاسفانه عده اي با سوء استفاده از فقدان اشراف تاريخي جنابعالي درصدد به انحراف كشيدن شما هستند. مقايسه جمهوري اسلامي با نظام ديكتاتوري كورش هخامنشي يك اشتباه استراتژيك است. كورش نماد سلطنت ايراني است اما اسلام عزيزي كه انقلاب از پس آن روئيده ، آمده بود تا بساط همين كورش‌گرايي‌ها را برچيند. جناب آقاي رئيس جمهور! ملت زجر كشيده ايران و امت به خون آغشته اسلام، هرگز فراموش نخواهند كرد كه جنابعالي روزي روزگاري در جوار نماد سلطنت طلبان، خطاب به نماينده پير استعمار گفتيد: «امیدوارم به امانت گذاشتن منشور کوروش از سوی دولت انگلیس در ایران آغاز یک همکاری گسترده و همه جانبه در زمینه های گوناگون و به طور مستمر باشد.» باور كنيد انگليسيها بي خودي به شما اين تكه سنگ بي ارزش را به عاريت نداده اند. كه سلام گرگ بي طمع نيست!

آقاي احمدي نژاد! كورش ذوالقرنين نيست. قدمت اين گمانه (تاكيد مي كنم بر گمانه بودن تساوي كورش و ذوالقرنين) به پنجاه سال هم نمي رسد! يادتان باشد اولا مطابق آيات صريح قرآن كريم (14) ذوالقرنين براي خدا مي جنگيده و در برابر هيچ بتي سر تعظيم فرود نياورده است. ثانيا شاه و شاه پرستي و سلطنت طلبي مولود شومي است كه كورش براي ايرانيان به ميراث گذاشت. اما قرآن كريم به صراحت مي فرمايد: «إِنَّ الْمُلُوكَ إِذَا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً وَكَذَلِكَ يَفْعَلُونَ (15) پادشاهان به محض ورود به يك آبادي آنجا را به فساد كشيده و عزيزان را ذليل مي كنند. كار آنها همواره چنين است!» كورش به دين ابراهيم (ع) نبود كه اگر بود، چنان پادشاه ستمگر و جاه طلبي نبود! كورش هم يكي بود مثل آغامحمدخان و رضاخان قلدر. منتها دستگاه تبليغاتي صهيونيسم در طول پنجاه سال اخير دائما سعي در تطهير وي نموده است. كه اين خود مجالي ديگر مي طلبد تا به طور مستند نشان داده شود كه صهيونيستها و خصوصا بريتانيا چه دروغهايي را به نام تاريخ ايران باستان به خورد ما داده اند.

جناب آقاي رئيس جمهور! شما همانگونه كه خود بدان تاكيد فرموده ايد، ناسيوناليست و سلطنت طلب نيستيد. اما «ناخواسته» در دام كساني افتاده ايد كه قصد آن دارند «مقدمات» انفكاك از الگوي متعالي اسلام براي حكومت داري را به نام دولت عدالتخواهان رقم زنند. امتي كه محمد (ص) دارد چه حاجت به كورش دارد؟! امتي كه قرآن و نهج البلاغه دارد چه حاجتي به آن كتيبه پوسيده دارد. بگذاريد فخر اين تكه سنگ از آن پهلوي و منافقين جديد باشد.

جناب رئيس جمهور خدوم و مردمي و ولايي، اينها مواضع پنج سال پيش شما نيست. اكنون قلوب هواداران حقيقي شما مجروح اتفاقاتي است كه پيرامونتان گذشته است. اختلاف و سرخوردگي، ميان هواداران جنابعالي موج مي زند. كاش يك بار ديگر جملات زير را با دقت مي خوانديد تا ريشه انحرافاتي كه به هيچوجه برازنده  انتساب به شخصیت عدالتخواه و ظلم ستیزی  همچون جنابعالی نيست را هرچه سريعتر شناخته و ريشه كن كنيد؛

«بسمه تعالی
جناب آقای دکتر احمدی نژاد، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیت . انتصاب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است. لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد. سیدعلی خامنه ای 27 /4/ 88 »

سيد حسين علوي

............................................................................
پي نوشتها:
1- گيرشمن، تاريخ ايران از آغاز تا اسلام ، ص121
2- Herodot : historien: 5 bande. Goldmans-gelbe taschenbucher – munschen – 1961 – p:130
3- پيرنيا - حسن، تاريخ ايران از آغاز تا انقراض ساسانيان – 1313- ص 64 تا 68
4- خداداديان – اردشير، تاريخ ايران باستان ، ج 3، 1376 – ص 31
5- مرادی غیاث آبادی – رضا، منشور کورش هخامنشی ، 1377
6- Herodot : historien: 5 bande. Goldmans-gelbe taschenbocher – munschen – 1961 – p:210
7- همان – ص: 214
8- خبرگزاري مهر ۱۳۸۹/۰۶/۲۱ * http://mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1149924
9- مرادی غیاث آبادی – رضا، منشور کورش هخامنشی ، 1377
10- گيرشمن، تاريخ ايران از آغاز تا اسلام ، ص121
11- همان
12- مرادی غیاث آبادی – رضا، منشور کورش هخامنشی ، 1377
13- اولمستد، تاریخ شاهنشاهی ایران
14- سوره مباركه كهف – آيات شريفه 83 تا 99
15- سوره مباركه نمل – آيه شريفه 34

منابع غربي جهت مطالعه بيشتر:
Bertoled alfred : worterbuch religionen – 1975
Bartholomae : altiranisches worterbuch – sturasburg 1904
Herodot : historien: 5 bande. Goldmans-gelbe taschenbocher – munschen – 1961

منابع فارسي جهت مطالعه بيشتر:
حسن پيرنيا ، تاريخ ايران از آغاز تا انقراض ساسانيان – 1313
ويل دورانت ، تاريخ تمدن ، جلد 2، 1363
توئين بي – آرنولد، تاريخ تمدن ، ترجمه يعقوب آژند ، 1362
خداداديان – اردشير، تاريخ ايران باستان ، ج 3، 1376
نظرات بینندگان
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۳۳
۶۲
احسنت سیدنا حسین
ایدک الله تعالی فی خدمة الاسلام والمسلمین
علیرضا صدقیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۱۶
۳۱
ببینیم بعد از این یادداشت فوق العاده مستند، آیا باز هم هواداران مکتب سلطنتی ایرانی از سر بی بصیرتی سخن می گویند یا نه ؟!
ممل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۱۹
۲۱
نظر علامه طباطبايي راجع به ذوالقرنين بودن كوروش چيست؟
صراط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۵
۲۹
صراط: آن بزرگوار به هیچوجه و در هیچ کتابی مدعی نشده اند که کورش همان ذوالقرنین است. مرحوم علامه (رض) یکی از احتمالاتی که به قول ایشان "گفته اند" ممکن است ذوالقرنین باشد را کورش خوانده اند. ضمنا یادتان باشد تا 50 سال پیش یعنی تا قبل از نگارش کتب تاریخی توسط مورخین کشورهای استعماری درباره ایران باستان نه تنها مرحوم علامه بلکه هیچ ایرانی ای خبر از وجود شخصیت تاریخی ای به اسم کورش نداشته است. چه رسد به اینکه او را ذوالقرنین بداند!
آخرین شخصیت تاریخی ای که ایرانیان می شناختند خسروپرویز (آخرین پادشاه ساسانی) بوده است.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم عزیزبهتره ترجمه المیزان جلد 13 صفحه537 را دوباره مطالعه کنید.من هم به حضرت علامه ارادتی خاص دارم و واقعا سوال دارم برای پاسخ به سؤال لطفا چوبتان را زمین بگذارید.
پسر پارسی
|
United States
|
۱۳:۰۸ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۵۱
۷۶
درود
من در ایرانی بودن شما و امثال شما شک دارم.
زنده باد کورش بزرگ
هخامنش
|
United States
دستور دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسبارند تا اجزا بدنم ذرات خاک ایران را تشکیل دهد.کوروش بزرگ باید مانند کوروش وطن دوست باشیم نه اینکه مثل این ادم وطن فروش بود
کوروش بزرگ
|
United States
شک نکن اینا ایرانی نیستن اینا عربهای جاهلی هستن که میخوان تمدن عصر جاهلیت خودشون رو برتر از ما ایرانی های فرزند کوروش نشون بدن . زنده باد کوروش بزرگ(ذوالقرنین)و فرزندان پارسی
داعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۱۶
۳
مشکل این است که انحراف فکری یاد شده فقط منحصر در شخص کوروش نیست بلکه حتی اگر این اشتباه در مورد کورش هم اصلاح شود باز ریشه این انحراف از بین نمی رود. ریشه این انحراف در جایگزین شدن اسلام بعنوان تنها شریعت و دین مقبول خداوندی با وازه مشکوک یگانه پرستی بعنوان ارزش بی هویتی است که جریان جعلی مکتب ایرانی آنرا تقدیس و ترویج می کند. با تعریفی که جریان جعلی مکتب ایرانی از یگانه پرستی اراده می کند حتی بهائیان هم تحت شمول این تعریف می گردند و این نقطه همانا مزل اقدام و مصرع افهام و پرتگاه سقوط و گردنه هبوط به قعر درکات و چاه ضلالات خواهد بود.
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۶۶
۳۰
جنايتكار شما و همفكران بي سواد و عقده ايتان است
بي نام
|
-
|
۱۳:۵۹ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۱۷
۳۵
با تشكر از مقاله كامل و بي نقص شما
hpln
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۲۰
۳۴
احسنتم سید بارک الله فیکم
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۷۸
۵۳
باز دم کوروش گرم که قبل از میلاد مسیح و در دوران توحش حداقل به وجدان و انسانیت و گفتار و پندار و کردار نیک اعتقاد داشته و عمل می کرده و خدا هم از بنده اش جز این انتظاری ندارد . حال آنکه مردمان مدعی امروز هیچکدام را رعایت نکرده و مدعی هستند بت پرست نیستند . پس عزیزان بی خود به موضوع کوروش دامن نزنید که او هم اگر و اگر بت برست بوده ولی انسان و انسانیت را می شناخته و افکار و رفتارش از مسلمانان فعلی بهتر بوده است . خدا بیامرزدش که تاریخ به نیکی از او یاد می کند.و حال ببینیم تاریخ از ما چگونه یاد خواهد کرد؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۱۴
۶۹
خفه شو مرتیکه بی شرف بی همه چیز.. بی ناموس ...
سگ حلقه بگوش ... اینقدر واق واق بکن تا .... پاره بشه...
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۱۸
۱۰
ديشب جناب رييس جمهور ادعاهاي ديگري هم مطرح کرددند(در رابطه با ابرقدرتي) نکنه کوروش از خواب بيدار شده ما خبر نداريم؟!
کبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۲
۱۴
سلام بر خواهرزاده برادر حسین
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۱۱
۲۱
من نویسنده کامنت نهم (خفه شو ... ) هستم... این کامنت نهم رو خطاب به نویسنده این مقاله گفتم..
بقیه فکر نکنن مخاطب من نفر بالاییه ...
اینم از شیطنتهای این سایت شیطانیه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
بقیه از مخاطب های دائمی سایت هستند و می دونند که اگر جواب بالایی بود کادرش فرق می کرد.
مثل تو دفعه اولشون نیست که تو یه سایت نظر می دن. نظر که چه عرض کنم، فحش تایپ کردی. ادب خودتو نشون دادی.

دو تا دیگه مثل تو توی طرفداران کوروش کبیر باشند که باید فاتحه ی هر چی تاریخ ایرانه بخونیم.
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۲۹
۳۵
خیلی بی شرفی-چه طور این همه وقت که منشور اینگلیس بوده , باستان شناسان اونجا , اراجیفی که تو بی همه چیز فهمیدی نگفتند.مرگ بر تو و اربابانت و درود بر کورش کبیر!
مجيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۹۴
۳۳
مرگ بر كوروش ظالم زنده باد اسلام و امام حسين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
با مرگ بر کورشت مخالفم...
با درود بر اسلام و امام حسین موافق...
ترجیح میدم به خاطر اسم مبارک امام حسین مثبت بدم...
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۵۵
۱۹
چیزهای زیادی هست که مدعیان طرفداری کوروش نشنیدن یکیش همین ازدواج محارم است . برید تاریخ رو بخونید و ببینید آتوسا و رکسانا چه نسبتی با کمبوجیه پسر کوروش داشتند !
هخامنش
|
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره حالا کمبوجیه یه کاری کرده که اونم اثبات نشده ما باید به کوروش کبیر(ذوالقرنین)ناسزا بگیم . پسر حضرت نوح هم کافر بود و بت رو میپرستید مگه ما باید به پای حضرت نوح بنویسیم و اون حضرت رو هم کافر بشماریم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۹
۴۷
بابا چی خبره؟! چرا این همه کابرانتون انتقاد میکنن؟!
خداپرست و بچه مسلمون و ذوب شده واقعی همین سید حسین علوی و امثالهم هستن. اگه غیر این مینوشت برام عجیب بود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۰۹ آبان ۱۳۸۹
۴۰
۸
به نظر من اگر ما امام حسین رو مقابل کوروش قرار بدیم برنده انگلیسیان. یه کم هوشیارتر باشیم. از سایت صراط بعیده این کامنت ها که به منتهی میشه رو مطرح کنه. امان از این انگلیسی های پدر سوخته...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
صد درد صد موافقم
وطن پرست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۵ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۲۴
۵۴
هرگز زانو نخواهم زد حتی اگر سقف آسمان کوتاه تر از قامت شود.کورش کبیر
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۴۰
۲۸
اونایی که به این سید بزرگوار با آنهمه استدلال مستند فحاشی می کنند فقط ثابت می کنند که کورش چه موجود حقیری بوده و هواداران کورش چقدر از او حقیرترند.

به جای فحاشی ثابت کنید روی کتیبه آن چیزهایی که آقای علوی گفته اند، نوشته نشده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
تو بیا ثابت کن نوشته شده...
منم میگم رو کتیبه دستور پخت قرمه سبزی نوشتن...
تو ثابت کن دروغ میگم...
سعید قناد - جانباز 70 درصد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۹
۱۵
آقای علوی! هم قلمتان و هم چهره نورانی تان مرا به یاد شهید بزرگوار "دیالمه" می اندازد. امیدوارم از دست جدتان از حوض کوثر سیراب شوید. / سعید قناد - جانباز 70 درصد
هخامنش
|
Iran, Islamic Republic of
این اقای به اصطلاح جانباز انگار توی جنگ عقلش رو از دست داده که هنوز بزرگی کوروش رو درک نکرده
یک معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۸
۲۱
از آقای علوی به خاطر این روشنگری تاریخی تشکر می کنم. هیچوقت نمی توانستم ادعاهایی که درباره کورش می شد را باور کنم. اما دلیل و سندی برای بدبینی به کورش نداشتم. حالا محکم می توانم استدلال کنم. خدا خیرتان بدهد. آجرک الله سید عزیز
مصطفوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۴۹
۵۸
درود بر کوروش کبیر ابرمرد تاریخ ایران .
عبدالحسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۵
۴
دلت خوشه برادر! اسم امام عزيز را آوردي.. فقط متن کل سخنان ايشون در پنج سال اخير رو سرچ کن ببين تعداد نام بردنش از امام به انگشت هاي دست هم نمي رسه. باز هم به خاتمي که لا اقل براي اثبات حقانيت دموکراسي غربي مدنظر خودش هم به نظرات امام رحمة الله عليه استناد مي کرد..
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۲۴
۴۰
کوروش اصلا حقیر نبوده..................
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۱۷
۱۱
برای آشنایی کامل با دروغهایی که درباره تاریخ ایران ساخته اند به مقالات آقای پورپیرار رجوع کنید.
wwww.naria.ir.
مسلم
|
United States
|
۱۲:۳۰ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۷
۱۲
با تشکر از آقای سید حسین علوی ما اگه اسلاممون بند به خرافات و بند به اشخاص نباشه خوبه در این صورت می تونیم خوب و بد و تشخیص بدیم و باید بدونیم غیر از معصومین بقیه دور از خطا و اشتباه نیستند و به خاطر احساسات بیخودی دونباله روی اشخاص نمی شیم ، بعضی ها به خاطر طرفداری از رئیس جمهور چشم و گوش بسته و بدون فکر کردن تمام حرفهای ایشان را وحی منزل می دانند . خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند .
مسلم
|
United States
|
۱۲:۳۱ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۳
۸
با تشکر از آقای سید حسین علوی ما اگه اسلاممون بند به خرافات و بند به اشخاص نباشه خوبه در این صورت می تونیم خوب و بد و تشخیص بدیم و باید بدونیم غیر از معصومین بقیه دور از خطا و اشتباه نیستند و به خاطر احساسات بیخودی دونباله روی اشخاص نمی شیم ، بعضی ها به خاطر طرفداری از رئیس جمهور چشم و گوش بسته و بدون فکر کردن تمام حرفهای ایشان را وحی منزل می دانند . خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند .
مسلم
|
United States
|
۱۲:۳۳ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۲۱
۸
با تشکر از آقای سید حسین علوی ما اگه اسلاممون بند به خرافات و بند به اشخاص نباشه خوبه در این صورت می تونیم خوب و بد و تشخیص بدیم و باید بدونیم غیر از معصومین بقیه دور از خطا و اشتباه نیستند و به خاطر احساسات بیخودی دونباله روی اشخاص نمی شیم ، بعضی ها به خاطر طرفداری از رئیس جمهور چشم و گوش بسته و بدون فکر کردن تمام حرفهای ایشان را وحی منزل می دانند . خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند .
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۷۹
۶۱
هیچ کشوری از مشاهیرش به بدی یاد نمی کند. ( حداقل به دلیل پرستیژ جهانی )
ترس بزرگ شما در این است که کوروش رقیب قدرتمندی در برابر الگوهای تبلیغی شما باشد.
همین و بس.
حق گو
|
-
|
۱۳:۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۶۶
۱۰
آدم درايراني بودن شماهاشك و ترديدميكند .شمالياقت هموطني كوروش رانداريد همان بهتركه طرفدارلبناني هاي عياش و مفت خورباشيد . روح بلندكوروش شادباد .
حق گو
|
-
|
۱۳:۱۴ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۴۳
۱۲
روح بزرگ كوروش شاد بادكه افتخارهرايراني باغيرت و آزاده اي هست . كوروش درهرمذهبي كه بوده به حقوق بشرمعتقدبوده وبه حقوق انسانهااحترام ميگذاشته و ظالم نبوده است .
ناشناس
|
-
یاد کلام گهر بار آقا افتادم
اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید...
حق گو
|
-
|
۱۳:۱۴ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۲۲
۶
روح بزرگ كوروش شاد بادكه افتخارهرايراني باغيرت و آزاده اي هست . كوروش درهرمذهبي كه بوده به حقوق بشرمعتقدبوده وبه حقوق انسانهااحترام ميگذاشته و ظالم نبوده است .
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۱۰
۹
اونی که نوشته چرا خارجیا که منشور پهلوشون بوده اینو نفهمیدن . یه سر به لینک زیر بزنه ! توش در مورد توهمات ایرانی ها در مورد کوروش هم نوشته ، توش نوشته حتی خزعبلاتی مثله حقوق بشر که ایرانیا ادعا می کنن از کوروش بوده هیچ سندی نداره و ساخت توهمات شاه پهلوی ایران بوده :
http://www.livius.org/ct-cz/cyrus_I/cyrus_cylinder.html
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۵۶
۵
شما کمی انصاف به خرج دهید بی انصاف ها .تاریخ کشور خودتون رو هم لگد مال میکنید.... درود بر کورش کبیر ودرود بر ایران اباد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۱۲
۴۱
احسنت سیدنا حسین
ایدک الله تعالی فی خدمة الاسلام والمسلمین
به نوشته بالا دقت کنید همش عربیه!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
اره عزیز
بایدم اعراب برای نویسنده ذوق کنن...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۸
۳
از آقاي علوي توقعي نيست كه مطالعه تاريخي داشته باشند ولي اگر تفسير الميزان و نمونه را نميگم مطالعه كرده باشندحداقل قبول داشته باشند به نبي خدا تهمت بت پرستي نميزدند. از خدا براش طلب بخشش مي كنم.
................................................................................................
صراط: آقای علوی کارشناس تاریخ از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس ارشد فلسفه غرب از دانشگاه علامه طباطبایی هستند. ضمنا مرحوم علامه هرگز چنین ادعاهایی را مطرح نکرده اند. صراط در آینده تصویر کتاب شریف المیزان را برای آگاهی جنابعالی و تمام اشخاصی که گوشهایشان بیشتر از چشمانشان کار می کند منتشر خواهد کرد.
محمد اوجال اولوتورک
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۴
۴
جناب آقای سید حسن علوی
با سلام
مطلب بیدارگر و قابل تامل تان را خواندم.
پیشنهاد می کنم ـ اگر طالب «حقیقت» امر در ارتباط با کوروش و داریوش و دار و دسته هخامنشی نام اش وعلی الخصوص قوم یهود، این قوم همیشه حیله گر تاریخ، هستید ـ دو مستندی را که لینک هایشان را در ذیل آورده ام، تماشا کنید. این دو مستند، با عنوان های «تختگاه هیچکس» (در ارتباط با مجموعه بناهای به اصطلاح تخت جمشید) و «مجعولات مجلل» (پیرامون قبر منتسب به کوروش و...)، بر مبنای مستندات و مدارک ارائه شده در مجموعه کتابهای «تاملی در بنیان تاریخ ایران» اثر متفکر و محقق معاصر «ناصر پورپیرار»، تهیه شده است.
1- لینکهای مستند «تختگاه هیچکس»:
http://dl.naria.ir/Movie/VCD-English/1.DAT
http://dl.naria.ir/Movie/VCD-English/2.DAT
http://dl.naria.ir/Movie/VCD-English/3.DAT
http://dl.naria.ir/Movie/VCD-English/4.DAT

2- لینکهای مستند «مجعولات مجلل»:
http://dl.naria.ir/Movie/Luxury%20Forgeds_Farsi/1.mpg
http://dl.naria.ir/Movie/Luxury%20Forgeds_Farsi/2.mpg
http://dl.naria.ir/Movie/Luxury%20Forgeds_Farsi/3.mpg
http://dl.naria.ir/Movie/Luxury%20Forgeds_Farsi/4.mpg
http://dl.naria.ir/Movie/Luxury%20Forgeds_Farsi/5-mosahebe.mpg
موفق باشید
م
|
United States
|
۱۹:۳۶ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۳۸
۷
شرافت و غیرت ایرانیم رو با این مطالب شما عوض نمی کنم....درود بر انسان های با شرف و عادلی همچون کوروش کبیر و نفرین بر ظلم و ستم دیکتاتورهای چهار گوشه گیتی!!!!
امیر حسین شاکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۱۵
۵
من واقعا برای مسئولین سایت متئاسفم که همچین ادمای بی سوادی رو به کار میگیرند.محض اطلاع همه ی هم نظران نویسنده ی این مطلب دروغین باید بگم که نویسنده ی این کتیبه که به بت پرستی متهم شده این کتیبه را با نام خدای یکتا و یگانه شروع کرده و او بود که در 2500 سال پیش تنها مبلغ یکتا پرستی در ایران بود.

صراط: متاسفانه این خواننده محترم (که البته به سیاق هواداران کورش جانب ادب را نگه نداشته اند) نیز متن کتیبه را مطالعه نفرموده و صرفا یک ادعای بی سند مطرح نموده اند. از ایشان خواهش می کنیم منبع ترجمه کتیبه را همانگونه که در یادداشت صراط آمده بیان فرمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
صراط جان همین کارا رو میکنی که جز یه عده خاص مخاطب دیگه ای نداریا
شما به عنوان یه رسانه بای بیطرف باشی نه اینکه به یه خط فکری خاص (کاری به درست و غلطش نداریم) انگ بی ادبی بزنی...
بی انصافی از بی ادبی بدتره ها ...
انسان
|
United States
|
۲۰:۳۸ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۵۱
۳
واقعا برای افراد بی سوادی که فکر میکنند همه چیز را میدانند متاسفم این سخنان جناب علوی سرشار از نفرت به ایران و ایران زمین است اگر در سخنان شما بیشتر کاوش کنیم به خوبی میتوانیم سوی و سوق حرفهای شما را بیابیم شما سخنان تجزیه طلبان را به زبان میآورید و این در نوع خودش بی نظیر است.
با افراد نا آگاهی مثل شما باید برخورد قانونی شود که با اتستفاده از نام انقلاب سعی در تجزیه ایران دارید.
برای شما واقعا متاسفم ÷اینده خاک ایران مرگ بر خائنین تجزیه طلب.
احترام به ادیان بت پرستی نیست 2569 سال پیش مردم این را میدانستند اما شما در قرن 21 از دانستن این موضوع عاجز مانده اید.

خداوند به صراط مستقیم هدایتتتان کند
آمین یارب العالمین
reza
|
United States
|
۲۱:۳۷ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۵
۷
تقدیم به آنانی که چهره ناخوشایند حقیقت را نیز نیز می پسندند.

تاریخ ساخن و سازهای جدید بنام مقبره مجعول کوروش و تحریفات تاریخی به نام ایران و به کام یهودیان و استحمار غرب

http://www.youtube.com/watch?v=TWYAsG7B0rc&feature=related
reza
|
United States
|
۲۱:۳۸ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۲
۵
تقدیم به آنانی که چهره ناخوشایند حقیقت را نیز نیز می پسندند.

تاریخ ساخن و سازهای جدید بنام مقبره مجعول کوروش و تحریفات تاریخی به نام ایران و به کام یهودیان و استحمار غرب

http://www.youtube.com/watch?v=TWYAsG7B0rc&feature=related
کورش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۰ آبان ۱۳۸۹
۱۴
۵
در هر دوره ای از زمان انسانهای جاهل و بیسوادی وجود دارند که این مزخرفات را به خورد مردم می دهند
کورش
|
United States
|
۰۰:۲۱ - ۱۱ آبان ۱۳۸۹
۱۶
۳
پس کامنت من چه شد؟ آیا این قدر ضعیف هستید و مقاله خود را از نظر استدلال ضعیف می دانید که برای هموطن خود حتی حق نمایش یک پاسخ کلی و اجمالی قائل نیستید ؟
ایرانی
|
United States
|
۰۰:۳۷ - ۱۱ آبان ۱۳۸۹
۱۴
۴
چنان نوشته اید « افشاگری تاریخی » که فکر می کنید مطالبی را آورده اید که کسی قبلا از آنها اطلاع نداشته است ! شما مانند کسانی هستید که خود می گویند و خود می خندند ، خود سخنرانی می کنند و خود کف می زنند!
بدانید که اگر کورش این امپراطوری را بنیان ننهاده بود اکنون چیزی به نام ایران و هویت ایرانی وجود نداشت تا شما بر اریکه آن بنشینید و استفاده کنید و معلوم نبود شما اکنون اهل کجا بودید و چه ریشه و هویتی داشتید .
ضمنا به کسانی که کامنتهایی در نظر موافق با مقاله نوشته اند و تنها منبع اطلاعاتی آنها سایتهایی از این قبیل است پیشنهاد می کنم بجای بسنده کردن و اعتماد به این مطالب سطحی و بی مایه بروند منابع معتبر و گوناگون را بطور جامع مطالعه کنند و سواد خود را بالا ببرند .
در ضمن ما احتیاج نداریم صهیونیستها و ماسونها و انگلیسیها و محمد رضا پهلوی کورش را به ما بشناسانند ! کتابهای مورخین باستان و اسناد باستانشناسی در جلوی چشم ما قرار دارد و خودمان از محتوای آنها می توانیم درباره کورش قضاوت کنیم .
رامین
|
United States
|
۰۲:۰۶ - ۱۱ آبان ۱۳۸۹
۲۷
۶
(....ما احتیاج نداریم صهیونیستها و ماسونها و انگلیسیها و محمد رضا پهلوی کورش را به ما بشناسانند ! کتابهای مورخین باستان و اسناد باستانشناسی در جلوی چشم ما قرار دارد و خودمان از محتوای آنها می توانیم درباره کورش قضاوت کنیم . ...)

از همین اظهار فضلتان شما معلوم است که تا چه اندازه با منایع تاریخ ایران آشنایی دارید!!

یه کلاس پنجمی هم این رو بهتر میدونه که تحقیقات تاریخ باستان ایران تالیف امثال هرتزفلد و دیاکانوف و ...است که همگی مامور کنیسه و کلیسا بوده اند.

b
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۸۹
۱۲
۴
جنايتكار شما و همفكران بي سواد و عقده ايتان است
علی حاتم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۱ آبان ۱۳۸۹
۴
۱۸
حرق دل را زدی آقای علوی.
خدا خیرت دهد.بسیار عالی بود.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۱ آبان ۱۳۸۹
۴۶
۱۶
والا فعلا که چند سال ناصر خان پورپیرار گل گلاب به هیکل صهیونیست های سازنده و برکشیده کورش زباله و هاخامنشیان زباله تر ری.... و هیچ چیزی از این دروغهای کثیف و متعفن باقی نگذاشته. حالا مشتی عقب مانده متعصب هنوز دنبال این دروغها هستند و فکر می کنند ایرانی بودن و وطن پرست بودن یعنی پذیرش دروغهای یهودیان حقه باز جاعل!!!! اینقدر احمق اند که نمی فهمند این کورش خادم یهودیان بوده و طبیعی است که آنها وی را ستایش کنند و بعد بگویند او بانی حقوق بشر بوده یعنی حقوق یهودیان مساوی است با حقوق بشر!!!!!!!
مستضعف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۱ آبان ۱۳۸۹
۷
۲۷
لعنت بر کوروش و کوروشزادگان

من از طاغوت و طاغوتیان بیزارم (يك مستضعف ايراني)
امیر محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۱ آبان ۱۳۸۹
۱۱
۲
امیدوارم خودتونو از شهید مطهری بیشتر ندونید اگه اینطوره بهترین جا اینجاست که نوشته ی ایشون رو براتون بخونم(متن زیر جمله بندی دقیق کتاب ایشون نیست اما برای اثبات اگر مسئولان سایت بخوان و تو جواب این نظر قید کنند من جمله بندی دقیق با نام وصفحه ی کتاب رو ارائه میدم): ما در این که کوروش ذوالقرنین بوده است یا نه به اثبات نرسیدیم اما از انجایی که کوروش انسان صالح و یکتا پرستی بوده به او احترام میگذاریم و ااز خدمات او درس میگیریم. قابل توجه اقای علوی لیسانس تاریخ. فقط دوست دارم بدونم این بی رگ و ریشه بازی ها رو هم تو دانشگاه یاد گرفتن؟

صراط: 1- نقل فوق منبع ندارد و معلوم نيست كجا استاد چنين فرموده اند.
2- حتي اگر استاد ما نيز چنين فرموده باشند باز هم قول ايشان براي ما ملاك نيست. ملاك در بت پرست خواندن كورش اعتراف صريح وي در كتيبه اي است كه جنابعالي و همفكرانتان به آن فخر و مباهات مي كنيد.
ضمنا يادتان باشد كه ما مطهري پرست نيستيم. ما به استادمان در حد آموزه هايشان احترام مي گذاريم و مطمئنيم كه اگر - بر فرض محال - ايشان نيز چنين فرموده باشند به جهت تناقض با قول شخص كورش "صددرصد" اشتباه است.
محسن
|
United States
|
۰۱:۵۱ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۵۵
۴
مگر شما و جریان فکریتان معتقد به حاکمیت مردم هستید که می خواهید به کورش ایراد بگیرید که چرا در 2500 سال پیش حکومتش مردمی نبوده است؟!
شما که معتقدید حکومت تنها حق ولی فقیه است و حفظ نظام اوجب واجبات است و باید به هرقیمتی نظام و دین رسمی را حفظ کرد . آیا روش شما در حفظ نظام به هر قیمت ، روش ماکیاولیستی نامیده نمی شود ؟
صداقت
|
United States
|
۰۲:۰۲ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۴۷
۱
پس چرا کامنتها را به نمایش نمی گذارید ؟ بالاخره ملاک و معیار شما برای نمایش کامنتها چیست ؟ یعنی اگر در کامنتی توهین نباشد اما حرف حساب باشد ، شما از نمایش دادن آن می ترسید ؟ یعنی شما تنها به دنبال تبلیغ هستید نه تحقیق ؟ این است نشانه صداقت شما ؟
بتوچه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۶۵
۳
در جهل و تعصب و خرافات خود بمانید و فکر کنید دنیا مال شماست.از کینه و حرص پیشرفت کشورهای متمدن بسوزید و این مزخرفات را بنویسید شاید خنک شوید.2500 سال پیش را ول کن و به احوال امروزت گریه کن.
بابك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۵۵
۲۳
شير مادر حلالت.حرف دل هزاران خانواده شهيد را زدي.ما به كوروش و شاهان جنايتكار نيازي نداريم.اينها ساخته دانشمندان دانشگاه شيكاگو ميباشد.اين تاريخ تحريف شده قبل از روي كار آمدن پهلوي كجا بود؟چرا كسي از آن خبري نداشت؟آيا تاريخ بايد از روي خيالات يك شاعر نوشته شود و به نفع يهوديه.شما برويد كتاب استر و موردخاي تورات رت بخوانيد آنوقت ميفهميد يهود يعني چه!
بهرام
|
United States
|
۰۵:۲۷ - ۱۳ آبان ۱۳۸۹
۶۳
۴
می بینم که کامنتهایی را که به مطالب ناصر پورپیرار لینک داده اند به نمایش گذاشته اید ، اما کامنت من را که در آن لینک به پاسخهایی به بدخواهان ایران بود را به نمایش نگذاشتید!!
یعنی در این سایت تبلیغ افکار و آرا و دروغهای ناصر پورپیرار و تجزیه طلبان مجاز است ؛ اما انتشار آرای مدافعان هویت تاریخی و ملی ایران ممنوع است!!!!
پس پیوند حزب اللهی ها و تجزیه طلبان و انگلیسیها را تبریک عرض می کنم !!
حالا دیگر ماهیت خود را علنی کردید و خیانتتان به ایران آشکار شد و من مطمئن شدم که نباید شما را ایرانی به حساب آورد ، بلکه غاصب و اشغالگر هستید و هویتتان به عربستان و عراق و لبنان بر می گردد و از کشور ایران تنها استفاده ابزاری می کنید .
بی نام
|
United States
|
۰۷:۰۵ - ۱۳ آبان ۱۳۸۹
۴۵
۶
مطلب شما را که خواندم یاد کتاب شیخ صادق خلخالی درباره کورش و دشمنی و سعی او در محو کورش افتادم . اکنون پس از سالها ، قدر و اعتبار کورش در میان ایرانیان کجاست ، جایگاه و اعتبار صادق خلخالی و ارزش و تاثیر کتاب بی سوادانه او در میان ملت ایران کجاست ؟!
شما و ارزش و اهمیت و اعتبار مقاله شما و تاثیر آن در میان ایرانیان نیز وضعیتی مشابه با کتاب صادق خلخالی دارد .
مهران آزادپی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳ آبان ۱۳۸۹
۷
۳
صراط عزیز : برای من بسیار جالب بود که نظرم را حتی بعد از 72 ساعت ذیل کامنت سایر کاربران درج نفرموده اید . تا کنون فکر می کردم سایت بی طرف و روشن گرائی هستید .
x
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳ آبان ۱۳۸۹
۵
۲
براستی که باطل پر سرو صدا می آید ولی آرام میرود ولی حق ماندگار است
این حرف ها بوی خود شیرینی و جلب توجه میدهد

alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳ آبان ۱۳۸۹
۸
۲
شما كه ادعا مي كنيد دو صفحه تاريخ خواندهايد هرودت كجاي كتابش به بت پرستي كورش يا هر پادشاه ديگر اشاره كرده است چرا اطلاعات دروغ به مردم مي دهيد

صراط: لطفا به جاي عصبانيت پاورقي هاي مان را بخوانيد
شمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳ آبان ۱۳۸۹
۳۷
۳
هيچ كجاي دنيا از اسطوره هاي خود به بدي ياد نمي كنند اگر هم اشتباهي كرده بودند سر پوش مي گذارند شما چرا براي شخصيت بزرگي مثل كورش دسيسه چيني ميكنيد اين شخصيت را از ايران وايراني نميتونيد بگيريد حتي اگه بد باشه كه نيست
محسن
|
Malaysia
|
۰۴:۴۵ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۱۰
۲
یک مشت مزخرمات بی پایه و اساس و مبنی بر افراط گرایی که امروزه هر چه می کشیم از این افراطی های بی اصل و نصب است. امیدوارم خدا نسلشون رو از رو زمین برداره.
محسن
|
Malaysia
|
۰۴:۵۰ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۱۲
۲
یک مشت مزخرمات بی پایه و اساس و مبنی بر افراط گرایی که امروزه هر چه می کشیم از این افراطی های بی اصل و نصب است. امیدوارم خدا نسلشون رو از رو زمین برداره.
مکتب ایرانی
|
United States
|
۱۰:۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۱
۴
مکتب ایرانی و سکولاریسم سیاسی ایرانی

استمرار مکتب ایرانی و مکتب زرتشت و مکتب کورش در عرفان ایرانی در دوره پس از اسلام :
بر سر درگاه خانقاه شیخ ابوالحسن خرقانی نوشته بوده است :
« هر که در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید چه آن کس که به درگاه باری تعالی به جان ارزد البته بر خوان ابوالحسن به نان ارزد » .
رئوف
|
Germany
|
۱۰:۴۸ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۴۱
۲
اگر قاجار خاک ایران را به باد داد، نظام حاکم آبرو و شرافت ایرانی را در چهار پاره گیتی به فنا داد.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۴۶
۸
خاک بر سر نویسنده بی مغز
من یک آریاییم و به کورش افتخار می کنم
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۳۱
۶
اگر به خون ريزي است كه عربهاي وحشي به بهانه ي نشر اسلام به چندين كشور حمله و خون چند ميليون نفر بي گناه راريختند چرا بر نقطه هاي تاريك تاريخ اسلام سرپوش ميگذاريد و بر تاريخ پيش از اسلام اطلاعات غلط اضافه ميكنيد
VQH
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۶۱
۸
لعنت بر ادمي كه تاريخ كشورش رو به تاريخ اعراب مي فروشه از يه اخوند بيشتر از اين انتظار نميشه داشت.

صراط: آقاي سيد حسين علوي هرگز مفتخر به پوشيدن لباس مقدس روحانيت نبوده اند!

ضمنا تاريخ كشور ما شامل شاهان ستمگر بسياري از نژاد هاي عرب و عجم بوده؛ از كورش جاني تا بني العباس و...

به جاي فحاشي ثابت كنيد كورش در كتيبه اش ننوشته كه بنده بت مردوك است. فقط همين!
روستانشینی از همدان
|
-
|
۱۶:۲۷ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۶
۲۱
درود بر سید روشنگر ناب اسلامی و مرگت باد کوروش و طرفدارانت
یه ایرانی
|
United States
|
۱۷:۱۸ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۱۲
۹
بت پرست و کافر تویی بچه عرب پاپتی آشغال. قرآن بخاطر کفر . شرک و جهلتون نازل شد. ما ایرانیها همیشه یکتا پرست بودیم عوضی سوسمارخور
اینو بدون! یه روز ما ایرانیان تو رو سلّاخی خواهیم کرد
عليرضا
|
United States
سلاخي كار وحشي هاست و قوم و نژاد عامل برتري نيست و كوروش درستكار توهمي بيش نيست
سالار
|
United States
|
۱۷:۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۱۲
۱
خیلی عقب موندی دوست من. حتی احمدی نژاد هم مثل شما نیست.
عرض جواب
|
United States
|
۱۹:۲۳ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۵
۲
اینکه کورش در کتیبه به خدای بابلیها احترام گذاشته ، همانطور که به خدای یهودیان احترام گذاشته و همانطور که شاهان دیگر هخامنشی مانند کمبوجیه و داریوش به خدای مصریان و اقوام دیگر احترام گذاشتند به دلیل سیاست منحصر به فرد تسامح و تساهل و بیطرفی دینی آنها نسبت به عقاید ملل تحت امپراطوری جهانی هخامنشی در جهت جذب قلوب ملتها برای بقای امپراطوری بود و دلیل بر بت پرستی آنها نیست و همه کتابهای مورخین یونانی و اسناد باستانی هخامنشی نشان می دهد که آنها پرستنده اهورا مزدا بودند .

صراط: دوست عزیز! مثل اینکه فراموش فرمودید که خدای بت پرستان همان شیطان رجیم است؟! ظاهرا در تسامح مورد نظر شما و آقای کورش هخامنشی با شیطان هم می شود مدارا و تساهل و تسامح کرد! عزیز دل! کار را از اینی که هست خرابتر نکنید! یک کاری نکنید که فردا نویسنده محترم مقاله، کورش را به استناد همین به قول امثال جنابعالی "مدارا" با شیطان و بندگان شیطان، طی مقاله جدیدی نوکر شیاطین بنامند!
عرض جواب
|
United States
|
۱۹:۴۴ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۴
۵
حقا که نویسنده این مطلب از سلاله خاتم الانبیاء والمرسلین، حبیب اله العالمین اباالقاسم المصطفی محمد (صل الله علیه وآله وسلّم) است. این سید به تاسی از جدش که به دین جعلی بت پرستان مکه احترام نگذاشت و بت های آنها را یک به یک به دست مولانا امیرالمومنین علی (ع) تکه تکه کرد، دست به نگارش چنین مقاله مستند و شیرین و دل انگیزی زده است.

آقای علوی! دست روی خوب نقطه ای گذاشته اید. اینکه آقایان سواد خواندن متن کتیبه را هم نداشتند و فقط ادعاهای قلمبه فرموده اند پاشنه آشیلشان بود. من خبر دارم که این مقاله هم اکنون بین عناصر همین جریان انحرافی دولت دست به دست می چرخد و کارد بزنید خونشان در نمی آید!

دعا می کنم از دست جدّ غریبتان امام المظلومین علی ابن ابی طالب (ع) در جوار حوض کوثر سیراب شوید.
داور
|
United States
|
۲۱:۲۳ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۶
۲
آریارامن و آرشامه که پادشاهان محلی پارس و اجداد هخامنشیان هستند در سنگنوشته های خود اهورامزدا را می پرستند . داریوش و خشایارشا و پادشاهان بعدی هخامنشی نیز در سنگنوشته های خود اهورامزدا را که آفریننده جهان است می پرستند . بنابراین پارسها پرستنده اهورامزدا بودند و همه فامیل کورش نیز چنین بودند . حالا شما توضیح دهید چگونه این وسط کورش دینش پرستش بت بابلیها است ؟!!! چگونه تنها شش سال پس از مرگ کورش بت پرست! داریوش هخامنشی و شاهان دیگر ناگهان مزداپرست می شوند؟!


صراط: چرا این سوالها را از صراط می پرسید؟! لطفا سوالاتتان را از کسی بپرسید که کتیبه را نوشته! کورش می گوید بابا والله بالله من بت مردوک را می پرستم آنوقت شما به زور می خواهید خداپرستی را در پاچه او بچپانید؟!!!
عرض جواب
|
United States
|
۰۶:۴۹ - ۱۵ آبان ۱۳۸۹
۲
۲
نقل قول : « مثل اینکه فراموش فرمودید که خدای بت پرستان همان شیطان رجیم است؟! ظاهرا در تسامح مورد نظر شما و آقای کورش هخامنشی با شیطان هم می شود مدارا و تساهل و تسامح کرد! »
اولا کورش و بابلیها شخصی به نام شیطان رجیم نمی شناختند ! دوما من کجا گفتم با شیطان می شود مدارا و تساهل کرد ؟ بلکه کورش با عقاید بابلیها بطور تاکتیکی مدارا کرده است چون به نفع امپراطوریش بوده است . مگر امروز هزاران عقیده خرافی در مثلا هند یا کشورهای دیگر هست ، به معنی تساهل حکومتگران آن کشورها باشیطان است؟ این مصلحت و نحوه اداره آن کشورها است و کورش نیز همینطور است و برخلاف برخی ها عطوفتش تا آن حد بوده که نمی خواسته با خشونت با بابلیها برخورد کند . اصولا شاهان بعدی هخامنشی نیز که در کتیبه های خود اهورامزدا را می پرستیدند به فرهنگهای بومی ملل دیگر دست نمی زدند و به عقاید دینیشان احترام می گذاشتند . پس چطور شاهانی که خودشان نوشته اند پرستنده اهورا مزدا بوده اند به عقاید دینی ملل دیگر بی احترامی نمی کردند ؟ از اینجا می فهمیم کورش نبز مانند پادشاهان بعدی چنین بوده است و پرستنده اهورامزدا بوده است منتها با خشونت نسبت به عقاید دیگران عمل نکرده است و بعد اینکه او به یهوه خدای یهودیان احترام گذاشته است . پس بر مبنای استدلال شما او بنده مردوک است یا یهوه ؟! همین نشان می دهد این تنها سیاست تساهل دینی کورش بوده اما کسانی که در فرهنگ استبداد دینی پرورش یافته اند اینگونه اقدامات را نمی توانند درک کنند و من متاسفم که شما از محتوای این کتیبه چنین برداشتی کردید و البته هرجور دوست دارید فکر کنید اما برداشت اکثریت مطلق کسانی که تاریخ می خوانند از این کتیبه همان است که عرض کردم . ضمنا کامنت بنده را ناقص و گزینشی نمایش دادید !
داور
|
United States
|
۰۷:۰۸ - ۱۵ آبان ۱۳۸۹
۲
۲
نوشته اید : چرا این سوالها را از صراط می پرسید؟! لطفا سوالاتتان را از کسی بپرسید که کتیبه را نوشته! کورش می گوید بابا والله بالله من بت مردوک را می پرستم آنوقت شما به زور می خواهید خداپرستی را در پاچه او بچپانید؟!!!

سوال گفته شده نشان می دهد احترام کورش به مردوک مصلحتی و تاکتیکی بوده است و خود کورش مزدا پرست بوده است و آن را از شما پرسیدم تا شما نیز متوجه نتیجه آن سوال یعنی مزداپرست بودن کورش شوید!
ضمنا با حذف قسمت دوم نظرات من و نمایش ندادن آن به نظر می رسد درباره اینکه کورش پدر حقوق بشر است یا نه ، دیگر چیزی برای گفتن نداشتید و ثابت شده است که کورش پدر حقوق بشر هست . در نتیجه موضوع را متمرکز کرده اید به بت پرست بودن یا خداپرست بودن کورش که البته به جایی نمی رسید .
احمد
|
United States
|
۰۷:۳۳ - ۱۵ آبان ۱۳۸۹
۱۴
۱
اینکه کورش و هخامنشیان ملل را در انتخاب بین دین خوب و دین بد آزاد و مختار می گذاشتند ، تحت تاثیر فرهنگ زرتشتی آنها بوده است (انتخاب آزادانه میان سپنتامنیو و انگره منیو) و برای درک و فهم این اقدام آنها باید فرهنگ و آموزه های دینی هخامنشیان را در نظر داشت . اما اگر از همه تحلیلها بگذریم ، باید پرسید اگر کورش خداپرست و بانی حقوق بشر بوده باشد که البته هردوی اینها بوده ، آنگاه از شماها و نویسنده مقاله چه چیزی کم می شود ؟!! آیا به عنوان یک ایرانی افتخار نمی کنید ؟
بی نام
|
United States
|
۰۸:۰۳ - ۱۵ آبان ۱۳۸۹
۷
۴
در خود مقاله شما نوشته شده است : کورش « هم هواي يهوديان را داشته و هم بت پرستان را! هدف او صرفا تحكيم پايه هاي امپراطوري هخامنشي است »
بنابراین خود شما هم اعتراف کردید که این مطالب کتیبه و اقدامات کورش مصلحتی بوده است ، نه از روی عقیده دینی واقعیش!
احمد
|
United States
|
۰۸:۲۲ - ۱۵ آبان ۱۳۸۹
۲
۴
گفته اید : یک کاری نکنید که فردا نویسنده محترم مقاله، کورش را به استناد همین به قول امثال جنابعالی "مدارا" با شیطان و بندگان شیطان، طی مقاله جدیدی نوکر شیاطین بنامند!

کشتن انسانهای غافل بت پرست و سرکوب و خونریزی دینی نوکری شیطان است ، نه مدارا و تسامح دینی !!!! مدارای دینی عملی الهی و اهورایی و زرتشتی است !!
متن کامل منشور کورش
|
United States
|
۱۲:۰۲ - ۱۵ آبان ۱۳۸۹
۳
۲
متن کامل منشور کورش در یکی از کامنتهای لینک زیر قرار دارد تا خوانندگان بدون واسطه درباره آن قضاوت کنند :

http://alef.ir/1388/content/view/82972/

رامین
|
United States
|
۲۳:۴۲ - ۱۵ آبان ۱۳۸۹
۷
۲
بر فرض که
1- این گل نبشته متعلق به کوروش باشد
و
2- متن آن همان باشد که ما اکنون میدانیم

اعتبار این ادعای کوروش مبنی بر رعایت حقوق مردم مورد تجاوز قرار گرفته توسط ارتش کوروش و آزادی ادیان در سایه حکومت وی، همه از جنس همان ادعاهای هیتلر و چنگیز و نرون میباشد. اگر که تاریخ پشیزی برای ادعاهای نامبردگان فوق قائل نیست از آن است که حافظه تاریخی مردم منطقه در طول سالها یادی به نیکی از آنان نبرده.
از کوروش هیچ اثری در حافظه تاریخی سراغ نداریم مگر تکرار تهوع آور آن در پنجاه سال گذشته که توسط مستکشفین مامور کنیسه باب شده.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۶ آبان ۱۳۸۹
۸
۵
واقعا احمق هستید واسه خودم متاسفم که تو یه کشوری زندگی میکنم که کوروش کبیر رو بت پرست می خوانند. برای تمامی اعضای این سایت متاسفم واقعا احمقید
reza
|
United States
|
۰۴:۱۸ - ۱۷ آبان ۱۳۸۹
۶
۲
اوج حماقت جماعت باستان پرست مفنگی و تمام آنهایی که گوش و چشم بسته این اراجیف را قبول میکنند این است یاوه ها و تعریف از خود گمنامی بنام کوروش را بدون هیچ تحقیقی همانطور که نقل شده می پذیرند.
رامین
|
United States
|
۲۲:۴۲ - ۱۷ آبان ۱۳۸۹
۱۳
۸
نام اسکندر بعنوان ناجی ملتهای منطقه از دست هخامنشیان وحشی و خونریز قرنهاست که به صور مختلف از جمله ضرب المثلها و فرهنگ عامیانه مردم منطقه از حمله اسامی اشخاص و شهرها و آبادیها به یادگار مانده. از کوروش تنها در تورات تحریف شده توسط مشرکین یهوه پرست نامی برده شده.
عرض جواب
|
United States
|
۲۳:۲۵ - ۱۷ آبان ۱۳۸۹
۵
۱
شما حتی نظرات توهین آمیز را نیز نمایش می دهید ، اما من چند بار پاسخهایم به بعضی بینندگان را ارسال کردم ، ولی تا حالا هیچکدام را به نمایش نگذاشتید ؛ واقعا چه جور آدمی هستید .
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۸ آبان ۱۳۸۹
۶
۲
اگر مرد هستيد(كه نيستيد)اگر وجدان داريد( كه نداريد) نظراي كه به شكل مستند اين مقاله را نقد مي كنند را هم بگذاريد. ازچي مي ترسيد؟ چرا فقط اعتراضات را يا چيزهايي كه مي تونيد جواب بديد را مي گذاريد
مولاتي معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۲۳ آبان ۱۳۸۹
۴
۵
اينهمه تاكيد بر اسطوره بودن كوروش جالبه.از چي ميترسي هموطن؟يعني ايراني بدون دروغ هايي كه براي استعمار و به ذلت كشيدنش به خوردش دادن هويتشو از دست ميده؟يعني هويت يك مصري بايد به فرعون ها باشه؟؟حكومت كوروش كبير! روي استخوان من و تو بنا شده. ما قرباني افتخار و بزرگي امثال اوني شديم. هويت ما از يه پادشاه نيست . از بزرگي و ايمان و پايداري خودمونه.اون حب الوطني كه از ايمانه احساس رفيعيه كه رزمنده هاي 8 سال و 8 ماه دفاع رو براي حفظ ايران مسلمان و ايران شيعه جان بر كف به ميدان ميفرسته.
آقاي علوي با اين مقاله روشنگرانه غيرت مليشون رو نشون دادن.نه كسي كه بازيچه دروغ هاي بيگانه ها شده و بدون اين دروغ ها احساس بي هويتي مي كنه!
ولي چرا بايد آقاي احمدي نژاد...؟!
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۲۸ آبان ۱۳۸۹
۲
۰
بگذارید تاریخ و دنیا در مورد گذشته قضاوت کند از کورش تا امامان
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۹ دی ۱۳۸۹
۱
۵
تا کی می خواهیم هر چه را که به نام تاریخ، به ما عرضه کردند، بی هیچ تامل و بررسی کارشناسانه، چون وحی منزل بپذیریم و با افتخارات پوچ و دروغین نزادپرستانه، خود را دلخوش کنیم و در واقع، سرمان را زیر برف کنیم؟! بیاییم چشم ذهن و دلمان را با آبی زلال بشوییم و واقعیتها و حقایق را تا جایی که ممکن است، بدون گرد و غبار و زنگار ببینیم.
البته به نظر من، آقای احمدی نژاد، کار عجیبی انجام نداده است، فقط می خواهد این واقعیت را که سالیان درازی است از همه پنهان نموده اند ( مخصوصا در سی و و سال اخیر ) برای ما آشکار کند ( البته ناخواسته ) و آن این است که : " ریشه و مبدا تشیع، نه اسلام، بلکه شاهنشاهی پر از ستم و تبعیض و زر، زور و تزویر ی است که از کورش جنایتکار ( مزدور سران جاه طلب یهود ) آغاز شده است.
آریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۸۹
۱۰
۹
خر چه داند قیمت نقل و نبات
تورو چه به اظهار نظر درباره کوروش کبیر و فرهنگ اصیل ایرانی ............... .................
کوروش بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹
۲۲
۷
درود بر اسرائیل که منجی آخرزمانشون کوروش بزرگه و مرگ بر تمام عرب های جاهل. نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. شما عرب ها (منظورم نویسنده این کامنته) ی مزدور وحشی برین سوسماراتونو بخورین ای که فرزند هفت هشتا شهیدی از نظر تو خلیج پارس هم اشتباست و درستش خلیج ع ر ب ی ه نه؟؟؟؟
مهران-ر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰
۵
۳
بنام ايزد منان

اتفاقاتي كه در طول تاريخ رخ مي دهد مسلما" دو دسته اند 1- اتفاقات و حوادثي كه آثار منفي بدنبال دارند 2- اتفاقات وحوادثي كه مثبت مي باشند اتفاقات منفي قطعا"كمتر نقل وقول تاريخ است و پس از گذشت چندين سال آثاري از آن باقي نمي ماند ولي اتفاقات مثبت پس از گذشت ساليان دراز همچنان بر قلوب ملتها حكومت مي كند وداستان كوروش و منشور آن از همين دسته دوم اند كه پس از گذشت 2500 سال همچنان ازآن به نيكي ياد ميشود ووديعه است كه خداوند به انسانها هديه داده است حقيقتا" در 2500 سال پيش وجود چنين چهرهائي در عصربربريت و وحشي گري يك نعمت است . شما كه چنين ادعائي رابيان ميكنيد استنادتان به چيست چطورادعاي خود را مستند مي دانيد ولي شعار وگفتار سازمانهاي حقوق بشر و سازمان ملل را در مورد كوروش(بنيانگذار اولين منشورحقوق بشر در جهان) کذب و دروغ مي پنداريد . چرا هرگاه حقيقت تاريخي ، هويت فرهنگي و تمدن ايران وايراني به ميان مي آيد به خودتان مي لرزيد و آنرابه صهيونيست ها نسبت مي دهيد . مسلما" ترس از خلاء عميق ايدئولو‍‍ژيك وفاصله طبقات فرهيخته جامعه با كژانديشان مغرض، شما را به چالش وتكاپو انداخته است ووحشيانه به فرهنگ وتاريخ كهن چندين هزار ساله وروشن يك ملت ريشه داروبا هويت حمله ور ميشويد و خودرا درخطر سقوط ايدئولوژي مسخ شده خويش مي بينيد قطعا" هويت يك ملت به يك شاه و ملك و رئيس جمهور يك مملكت شناخته نيست هويت همان جوهره وسرشت باوقار و نجيب ايراني است كه چهره هائي را دردامن خود پرورانده است چهره هاي همچون حافظ و سعدي ، فردوسي و مولوي ، خيام وعطار، ابوعلي وذكرياء ، خوارزمي و خواجه نصيرالدين كه متاسفانه با اظهار نظرهاي مغرضانه افرادي مثل شما بدست فراموشي سپرده شده ودرساليان اخير شاهد به يغما رفتن چهره هاي نامي و تاريخي ونسبت دادن آنها به كشورهاي بيگانه هستيم بعنوان مثال اخيرا" عربستان در يك ادعاي واهي مدعي شده است كه ابوعلي سينا يك عرب ومتعلق به امت عربي است ويا تركيه مدعي شده است مولوي يك ترك بوده ويا آذربايجان نظامي را ازآن خود ميداند وهرساله براي آن شاعر بزرگوارمراسم گراميداشت برگزارميكند اگربه همين منوال پيش برويم جزيك مشت سنگ و سفال براي ما چيزي باقي نمي ماند اگر منصف باشيم نبايد تاريخ اسلام پس ازرحلت پيامبر(ص) را ناديده بگيريم كه سراسر خونريزي و كشتار، تجاوز وقتل عام ملتها بنام اسلام توسط خلفا و جانشينان آنان بوده است بجز در يك دوره بسيار كوتاه بوسيله حضرت علي (ع) اسلام واقعي نمايان شد وبقيعه دوره ها سراسر تاريك وسياه و تجاوز به حقوق انسانها بوسيله اعراب باديه نشين وبدوي بوده است ودر كتابهاي تاريخ ازآن بنام تمدن باشكوه اسلامي ياد ميكنند كدامين تمدن ، تمدني كه ابتدائي ترين حقوق انساني در آن ناديده گرفته ميشد حتي امامان معصوم اين انسانهاي آسماني و فرهيخته بدست همين وارثان دين نبوي سربريده شده اند . وحال قضاوت كنيم و ببينيم ذوالقرنين (صاحب دو عصر) كيست اتفاقا" در تفسيرقرآن كريم ازحضرت آيت اله مكارم شيرازي درسوره كهف آيات شريف 83 تا 98آمده است ذوالقرنين ازبنده گان خاص الهي وداراي صفات نيك وبرجسته است وخصوصيات اخلاقي و حركت هاي تاريخي ايشان(ذوالقرنين) نشان ميدهد تنها شخصيتي كه به اين صفات نزديك است كوروش مي باشد نه اسكندر خونريزوسفاك ، وحال كه شما با راي خود ايگونه تفسير مي كنيد گناهش به خودتان و فراموش نكنيم شعرشاعر بلند آوازه ايراني را بني آدم اعضاي يكديگرند که در آفرينش زيك گوهرند بر سر در سازمان ملل همچون نگيني ميدرخشد و مايه فخر ومباهات هرايراني پاك سرشت است و باوجود آدم هاي به ظاهر روشنفكرمآب وبدعت گذار و صهيونيستي مثل شما اگر اين فرصت در عصر ما مي افتاد هرگز چنين شعاري برسر در يك نهاد بين المللي نقش نمي بسته است واز خاطره ها محو مي شد. وخليج فارس به خليج عربي تبدبل نمي شد. اينان دست مايه هاي هم قطاران شماست.
ولذا فراموش نكنيم كه كوروش حقيقت انكار ناپذير تاريخ است وچهره اي نيست كه يك شبه ساخته شده باشد ويك شيه با اراجيف بعضي افراد عقده اي و مغرض واجير شده و مواجب گير حكومت مخدوش شود. آدم هائي كه ايمانشان نام ونان براي شان مي آورد ودررداي كهنه وپوسیده تعصب وبلند گوي بي هويتي ، كسب و كار ميكنند. كم نيست چنين آدم ها ئی درجامعه ما كه كسبه چنين بازاري اند. خدارحمت كند شهداي بخون غلتيده وطن را (كه از تمام طبقات ومذاهب و اقوام ايراني دراين صف الهي بوده اند . شيعه و سني ، كليمي و ارمني وزرتشتي ، فارس و كردوترك و لروسيستاني) نام ويادشان هميشه جاويد باد. . . خدايا به من زيستني عطاكن كه درلحظه مرگ براي بي ثمري لحظه اي كه براي زيستن گذشته است حسرت نخورم ومردني عطاكن تا كه بر بيهوده گي اش سوگوار نباشم.



انشاأالله

مهران - ر

یک ایرانی وفادار به میهن
بنده شماره 13 ...........
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۹
۳
مگه تو از کوروش چیزی می دانی
وافع بینی مهمه فقط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۰
۵
۳
در زمان کوروش نام خدا مردوک بوده است نمیشود انتظار داشت که2500 سال قبل مردم مثل ما فکر کنند کما اینکه تو همین قرن هم عده ای از درک خدا و مفهومش عاجزن بنابراین من و شمایی که در اون زمان نبوذیم نمتونبم نظر بدیم یا اون مردم رو نقدکنیم. مسلم اینه که نام کوروش در تورات هم اومده و ازش تقدیر شده به عنوان شبان یهوه و...کوروش هر که بود و هرچه کرد با خودش ضمنا بهتره شما به خدماتش هم اشاره ای کنیداگه کوروش نبود ایرانی وجود نداشت. یه چیز دیگه اینکه حکومت شاهی در زمان کوروش بهترین شیوه حکومت بوده نه در زمان ما پس بیاییم تعصبانه و کورکورانه قضاوت نکنیم.ضمنا پبامبر 1100 سال بعد از کوذوش اومد و با همه مخالفینش از جمله عموها و پسر عموهاش جنگید و بعضیا رو هم کشت پس به کوروش تونم 1100 سال قبل ار پیامبر نمیشه خرده گرفت. والسلام
مسلمون ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰
۲۰
۵
فقط می تونم بگم متاسفم.

جناب علوی با این خضعبلاتی که نوشتند بیشتر از اینکه به اسلام خدمت کرده باشند به همون امریکا و یه عده پانــترک و پانـــعرب خدمت کردند تا از این آب گلآلود ماهی بگیرند
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۰
۹
۵
تو با این متنت یک خیانتکار به تمام معنایی یک وطن فروش شایدم نوکر پادشاهان ظالم سرزمینهای عربی. اگه چشمات میبینن برو پشت پنج هزارتومنی رو بخون ببیین حضرت محمد چی درباره ایرانیا گفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره
مگه هر نظر پیامبر (ص) در مورد همه ایرانیا بوده؟
یکم فکر کنید
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
فكر نمي كنم توي عمرم حديثي به بي اعتباري و جعلي بودن اين حديث ديده باشم
پيامبري كه هيچ قومي رو برتر از ديگري نمي دونست چطور مي تونه يه همچين حرفي زده باشه
در ضمن دوست عزيز نژادپرستي در هر جايي كه باشه باعث ننگه ربطي به ايران يا كشور هاي عربي نداره
یک مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
آقا با رفتار طرفدار یک عقیده من نسبت به عقیده اش و روحیکه چنین عقیده و باوری را انتخاب کرده اظهار نظر میکنم . ببینیدکه کی فحش میده کی دلیل میاره . از این راحت تر نمیشه مگر که خودت هم .......... داشته باشی . بد میگوم عمو ؟
کوروش هخامنش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
۹
۴
این همه اراجیف رو تو کدوم کتیبه نوشته ؟از کجاتون درآوارید؟حما منبعتون کتاب های غربی که همشون ضد ایرانند
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۳
۳
باسلام.اولا دوستان لطف کنید فحش ندید،در ثانی واقعا دوره آخرالزمانه.آدم حق و باطل رو گم میکنه.
تیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۲۳
۸
چندین سال با این اراجیف سر کردید /دیگه حناتون رنگی نداره.پس بهتره خفه شید/درود بر کورش کبیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۱۷
۵
آقای علوی با احمدی نژاد مشکل داری باید تمام کاسه کوزه ها سر کورش کبیر بشکنی
یک ایرانی مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
سلام بر همه ی اندیشمندان با بصیرت و نه تعصبی
ایرانی امروز به فکر ایران است و در کنار هم با پیروی از رهبری که همسطح با فقیرترین افراد کشورش زندگی میکند و دلسوزانه تر از پدری مهربان می ماند ، سعادتمندی و زندگی اجتماعی سالم همه ی ایران و جهان را میخواهد و برای آن تلاش میکند.
یک ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۶
۲
من در مورد پیامبر بودن کوروش نظری ندارم،ولی یک سوال از دوستان دارم که اگه جواب بدن ممنون میشم:
.آرامگاه کوروش چرا تا قبل از اسلام بر مبنای نظر باستانشناسان(بعنوان مثال کتاب کوروش و باورهای مردم فارس نوشته:دکتر صداقت کیش)محل عبادت مردم و حتی بر اساس آثار بجای مانده حتی پس از اسلام محل برگزاری مراسم دینی از جمله قربانی کردن و....بوده است؟
هخامنش
|
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم افراد عاقلی پیدا میشن که میدانند کوروش همان ذوالقرنین میباشد و برای او مراسم اجرا میکنند . متاسفانه با ساخت سد سیوند ارامگاه کوروش تخریب میشود و این باعث شادی افراد گمراهی مثل همین به اصطلاح سید میشود
محمد
|
Germany
|
۲۲:۲۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۱۴
۲
تنها مشکل شما با کوروش این است که چرا کوروش به یهودیان کمک کرد؟
پس بیخودی ذهن مردم را درباره کسی که خودتان هم می دانید که یکتاپرست بود خراب نکنید.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۰
۱۰
۴
آقای !!!!!!!! علوی
بجای اینکه مطلب بنویسی برو یکم مطلالعه من و ببین ماکیاولیسم کورش کبیر است یا ........؟
اگه هم وقت مطالعه نداری برو گرگم به هوا بازی کن
بهتر از مهمل گفتنه
لازم به ذکر است کورش بعد از شکست آستیاگ او را به قتل نرساند و حتی یکی از مشاورین او شد
نقل از کتاب تاریخ 10000 ساله ایران
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۰
۱۴
۴
امیدوارم به راه راست هدایت شومی
گمراهی آخرتی سخت در انتظار دارد

اگر خدا بخواهد
جانم فدای کوروش
احد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
۱۴
۵
سلام در ضمن کورش به قول شما کافر برای ایران اقتدار و اعتبار کسب کرد او هیچگاه به هیچ کشوری باج نداد ایا شما با حکومت الهی به دیگران باج نمی دید
اویس حسن‌پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۳
۸
دوستانی که از وصیت نامه کوروش جونشون رو خوندن از منبعش هم سر در میارن؟
کروش بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۶۱
۵۴
مرگ بر حسین نادان درود بر کوروش دانا
ایرانی
|
United States
|
۱۳:۵۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۲۲
۲۱
لعنت به تو (صراط ) ای جیره خوار انگلیس و عرب زاده پاپتی!!
پیام
|
United States
|
۰۲:۵۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۴۷
۱۱
زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ

زنده باد کوروش بزرگ
یزدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱
۳۱
۱۲
واقعا متاسفم همین شماها هستید که قصد دارید کوروش بزرگ رو در برابر امام های معصوم علم کنید . واقعا برای نویسنده این مقاله متاسفم. نویسنده عزیز بهتره بری ببینی عریها و انگلیس ها و آمریکاییها درباره کوروش چی نوشتن بعدش بیای این مزخرفاتو بنویسی.

جانم فدای ایران

زنده باد کوروش
رضا كيان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۴
۳
يه فيلم ديدم مردم مي رفتند پا جاي پاي گروه بيتل ها مي گذاشتند كه نمي دونم فلان تاريخ از اينجا رد شدند و افتخار مي كردند.
بهتره گذشته خودمان را به دست خودمان خراب نكنيم.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۳
۱
من نمیدونم چرا ایقدر دعوا می کنید دنبال حقیقت بگردید وبدون توهین آن را بپذیرید وبرای دفاع ازآن تلاش کنید حال چه موافق صراط چه مخالف آن.همه دنبال حقیقتیم بیایید بدون ایجاد تنش آن را پیدا کنیم.و به آن وفادار باشیم حتی اگر تلخی آن کاممان را اذیت کرد.
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۳۳
۳
بي شهور طبق نظرات كوروش از دين زرتشت بوده و دين زرتشت را مي پرستيده كه در بين ان ها پيامبري بوده كه از جانب خداوند به پيامبري رسيده تازه كوروش هم آن را مي پرستيده ببين من با دين اسلام با امام حسين گفتن موافقم ولي وقتي اين حرف را زدي نه تنها خدا بلكه هزاران نفر ديگد را ناراحت كردي اگه فهم و شعور سرت نميشه لطفا سايت باز نكن و چرت و پرت ننويس تا مردم عزيز ايران را ناراحت كني (من شك ندارم كه شيطان پرستي)
درود بر دين اسلام
درود بر دين اسلام
درود بر دين اسلام
درود بر دين اسلام
درود بر دين اسلام
درود بر دين اسلام
درود بر دين اسلام
درود بر دين اسلام
درودبركوروش بزرگ
درودبركوروش بزرگ
درودبركوروش بزرگ
درودبركوروش بزرگ
درودبركوروش بزرگ
درودبركوروش بزرگ
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۷
۳
مثلا سيد است
پارس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
۱۶
۳
iهرگز نخواب کورش ای مهر اریایی بی نام تو وطن نیز نام و نشان ندارد
کوروش کبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۱
۳
و امروز من بنده ی ایزد منان کوروش اعلام میکنم که هر کس در انتخاب دین خود آراد است....
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۱
واقعا مایه تاسف که انسانی مثل شما هنوز روی زمینه ......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷
۰
۱
جاننم فدای ایران کوروش پیامبر ایرانیان ومنشورش پیام ازادی خواهی برای همه ی ازادگان میباشد درود یزدان بر اوباد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷
۰
۲
آقا با کوروش کوروش کردن هم دهن شیرین نمیشه، الان رو دریابیم که ملت دارن فلاکت میکشن.
اما تو بی سواد رو چه به قضاوت تاریخی سیاسی، خوب نگاه کنی بت پرست تو و امثال تواند.
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
۱
۱
سلام
نظرات رو خواندم متن هم ارزشی نداشت که جز نگاهی جزئی بهش بهشه
فقط خواستم بپرسم چرا کسی نمی تونه باور کنه که یک مسلمان می تواند یک ایرانی باشه و یک ایرانی می تواند مسلمان باشه
تا کی این دو گانگی بین اسلام و ایران
چرا این دو نتوانند کنار هم باشند
علامه بزرگوار طباطبایی و آیت الله مکارم شیرازی کوروش را اشبهً به ذوالقرنین دانستند
ایرانی ها شیعه علی شدند چون عدالت علی را جدای از هجوم وحشیانه عده ای اعراب مشرک دیدند و.... صدها نمونه کمک متقابل و دوستی متقابل ایران و اسلام


حالا هم صاحب این نوشته های مزخرف و بعضا اراجیف بهتره بجای استفاده سیاسی و خائنانه کمی تاریخ بخونه و ببینه که تمام شبهاتی که وارد کرده اگر دروغ نباشه توجیه داره و البته بعیدی ایشون حتی یک مقاله علمی یا سخنرانی باستان شناسانه خوانده باشن
و اما بنده با نگاه ایرانیگری مخالفم و معتقدم اولین نژاد پرست شیطانه و نژاد پرستان فرزندان شیطان یا جاهلانی نادان هستند
مخلص علی و آل علی هستم و افتخار میکنم به شخصیت های بزرگ تاریخم ولو پیش از اسلام